بررسی شرایط تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال

تحصیل پزشکی در پرتغال

کشور پرتغال کشوری در جنوب غرب اروپا است که جمعیتی برابر با یازده میلیون نفر دارد. این کشور دارای دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبری می باشد که در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند. بر اساس رشته انتخابی شرایط ورود متفاوت خواهد بود به عنوان مثال برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال باید حتما مدرک دیپلم ۱۲ ساله ی تحصیلی به خصوص مدارک دبیرستان را داشته و به زبان های انگلیسی و پرتغالی تسلط پیدا کنید. افراد با انتخاب کشور پرتغال برای تحصیل می توانند با سطح آموزشی بالا و استاندارد آینده ای روشن برای خود رقم بزنند چرا که مدارک دریافتی از دانشگاه های پرتغال در جهان اعتبار و شهرت بسیاری دارد و افراد به راحتی می توانند در هر کشوری مشغول به کارشوند. در ادامه بیشتر با شرایط اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال آشنا خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها و تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال نیاز به مدارکی خواهید داشت که بعد از آن بتوانید برای دریافت ویزای دانشجویی و مهاجرت به پرتغال اقدام کنید. این مدارک عبارتند از :

ـ انگیزه نامه قوی

ـ پرینت حساب بانکی برای نشان دادن توان مالی در جهت تحصیل در پرتغال

ـ سه قطعه عکس رنگی ۴ در ۵

ـ تکمیل فرم های ثبت نام و پرداخت هزینه های دانشگاه

ـ مدارک تحصیلی ۱۲ ساله دبیرستان به همراه ترجمه

ـ پاسپورت معتبر

ـ ریز نمرات تحصیلی

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به پرتغال مشکلات ورود و تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال

برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال ابتدا باید یک دوره یک ساله پیش پزشکی را گذرانده و دروس پایه را مطالعه کرد و بعد از دریافت نمره مورد نیاز و قبولی در این مرحله می توان وارد دانشگاه شد. برای تحصیل در پرتغال افراد باید به زبان انگلیسی و پرتغالی تسلط داشته باشند که شاید برای برخی از افراد این شرایط کمی سخت باشد پس قبل از اقدام به انجام هر کاری خوب فکر کنید.

مزایای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال

تحصیل در پرتغال در رشته پر طرفدار پزشکی می تواند مزایایی داشته باشد از جمله :

 تحصیل با هزینه مناسب ؛ هزینه پایین زندگی در این کشور ؛ امکان کار بعد از تحصیل ؛ اخذ ویزای شینگن ؛ درآمد بالا بعد از فارغ التحصیلی در این رشته ؛ بهره مندی از خوابگاه های دانشجویی ؛ کار در کلینیک ها و بیمارستان های کشور پرتغال ؛ امکان دریافت اقامت کشور پرتغال بعد از تحصیل ؛ کار در دیگر شهرهای اروپایی و دریافت مدرک معتبر پزشکی از کشور پرتغال

تحصیل در پرتغال معرفی برخی از دانشگاه های پرتغال

برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال نیاز است با برخی از دانشگاه های برتر این کشور آشنا شوید که در لیست دانشگاه های برتر جهانی قرار دارند و مدرک دریافتی از آنها در همه ی کشورها دارای اعتبار می باشد. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از :

دانشگاه پورتو : این دانشگاه در شهر پورتو در پرتغال قرار دارد. حدود ۳۰ هزار دانشجو دارد و در رشته های مختلف پزشکی ؛ مهندسی و علوم تربیتی پذیرش دانشجو دارد.

دانشگاه لیسبون : این دانشگاه در شهر لیسبون است که حدود چهار هزار دانشجو بین المللی دارد که در رشته های مختلف در حال تحصیل می باشند.

دانشگاه مینهو : این دانشگاه پردیس های دانشگاهی بسیاری دارد و در شمال پرتغال قرار گرفته که دانشجویان بسیاری در آن در رشته های مختلف در حال تحصیل می باشند.

دانشگاه کویمبرا : این دانشگاه از مهم ترین دانشگاه های پرتغال است که در رشته های پزشکی ؛ دندان پزشکی و داروسازی پذیرش دانشجو دارد.

از دیگر دانشگاه های برتر کشور پرتغال می توان دانشگاه بیرا ؛ آلگروه و نوا دلیسبوا را نام برد.

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال

برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال باید از هزینه های مورد نیاز آگاهی داشته باشید. هزینه تحصیل به زبان پرتغالی و یا انگلیسی در این کشور متفاوت است به عنوان مثال کسانی که به زبان پرتغالی در این کشور به تحصیل بپردازند باید سالانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ یورو هزینه کنند و این در حالی است که کسانی که با مدرک آیلتس انگلیسی در حال تحصیل باشند باید سالانه ۲ الی ۶ هزار یورو برای تحصیل پرداخت کنند.

خزینه های تجصیل در پرتغال ویزای تحصیلی پرتغال

بعد از اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید که مدارک مورد نیاز برای این کار عبارت است از :

ـ مدارک هویتی از جمله شناسنامه با ترجمه

ـ مدارک تحصیلی به همراه ترجمه

ـ تعیین وقت مصاحبه در سفارت پرتغال

ـ پرداخت هزینه های سفارت

ـ ارائه اجاره نامه

ـ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پرتغال

ـ پاسپورت دارای اعتبار ۶ ماهه

ـ پرینت حساب بانکی برای نشان دادن توان مالی

ـ بیمه نامه دانشجویی

شرایط کاری بعد از تحصیل در پرتغال

بعد از تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال می توان برای کار در این کشور اقدام کرد و اقامت پرتغال را به دست آورد. بعد از فارغ التحصیلی حدود ۶ الی ۸ ماه برای پیدا کردن شغل مورد نظر وقت خواهید داشت اما چون نرخ بیکاری در این کشور بالاست برای پیدا کردن شغل رقابت سنگینی وجود دارد و بیشتر دانشجویان بومی در اولویت استخدام خواهند بود.

بورسیه های تحصیلی کشور پرتغال بورسیه های تحصیلی کشور پرتغال

برای دریافت بورسیه های تحصیلی در رشته پزشکی در پرتغال باید از رزومه تحصیلی قوی و سطح زبان بالایی برخوردار باشید و دانشجویان پزشکی کخ می خواهند از بورسیه های کشور پرتغال بهره مند شوند می توانند برای اخذ بورسیه های اتحادیه اروپا به نام Erasmus mundus  اقدام کنند. این بورسیه مبلغ ۴۵۰ یورو را به دانشجویان پزشکی خواهد داد که با این هزینه آن ها می توانند برخی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *