برترین شهرهای آلمان برای مهاجرت و زندگی

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و دارای 16 ایالت می­باشد و در حال حاضر یکی از صنعتی ترین کشورهای دنیاست. شهرهای بزرگ و مهم المان مونیخ، برلین، فرانکفورت و هامبورگ می­باشد و کشوری است که در جنگ جهانی اول و دوم نقش مهمی داشته است. آلمان با فرهنگ منحصر به فرد خود و اهمیت بالای نیروی انسانی که موجب دستمزد بالای کارمندان در این کشور شده است و هزینه­ ی پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی کشوری ایده آل برای مهاجران است. همچنین آلمان جز معدود کشورهایی است که در آن تحصیل رایگان است .بریم که باهم با شهرهای محبوب این کشور اشنا بشیم:

مونیخ:

مونیخ سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ترین شهر المان است و به لحاظ کیفیت زندگی رتبه چهارم و زیرساخت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. به دلیل قرار گرفتن این شهر در کنار بخش شمالی کوه­های الپ باعث  زیبایی چشمگیر و دل انگیزی شده که توجه افراد زیادی و به خود جلب کرده است. شهر مونیخ دارای زمستان های سرد و تابستان­هایی معتدل است. افراد متقاضی برای مهاجرت به این شهر باید از هزینه­های اقامت و زندگی در این شهر آگاه باشند. هزینه اقامت و غذا در مونیخ نسبت به شهرهای دیگر آلمان بیشتر است. با توجه به تجربه افراد ساکن این شهر برای کاهش هزینه­های اقامت کرایه و اجاره خانه و آپارتمان حتی برای یک مدت کوتاه بسیار بهتر است. همچنین با خرید مواد غذایی اولیه خود افراد اشپزی کنند. بنابراین مونیخ یعنی از گران ترین شهرهای اروپا برای مهاجرت و زندگی است.


برلین:

امروزه اسم برلین خیلی بر سر زبان­ها افتاده و یکی از شهرهای پرطرفدار آلمان میان مهاجرین است.  برلین پایتخت کشور المان و  بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آن است. روزانه حدود 435 تازه وارد نیز به این شهر نقل مکان میکنند این در حالیست که 327 نفر از این شهر خارج میشوند و این یعنی روزانه 100 نفر به جمعیت شهر افزوده می­شود پس طبیعی است پیدا کردن مکانی در شهر برای زندگی سخت باشد. بر خلاف تصور اکثر افراد برلین  شهر به نسبت ارزانی برای  زندگی است. سیستم حمل و نقل در این شهر بسیار پیشرفته و عظیم است.

هامبورگ:

شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است. آب و هوای آن تحت تاثیر اقیانوس اطلس اقیانوسی است. در 10 سال اخیر این شهر بیشتر مهاجر را در آلمان و اتحادیه اروپا داشته و 30درصد از جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می­دهند به همین دلیل مهاجرپذیرترین شهر المان به حساب می­اید. در این شهر دانشگاه­های معتبر و معروف زیادی وجود دارد و یکی از بهترین راه­های مهاجرت به این شهر مهاجرت تحصیلی است. هامبورگ همچنین به عنوان پایتخت ورزشی کشور المان شهرت دارد.

فرانکفورت:

مهمترین شهر آلمان در زمینه اقتصادی و کسب و کار به شمار می­رود و قرارگاه  بانک مرکزی اروپا و مهمترین و باارزش ترین شهر اقتصادی در اروپاست. هزینه مهاجرت و زندگی در این شهر به نسبت گران است. این شهر از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و در دل این شهر جنگل بزرگی قرار دارد. بر  اساس امار 28 درصد جمعیت این شهر را مهاجرین تشکیل داده اند. این شهر به شهر تضادها معروف است، در این شهر ثروتمندترین بانک­دارها در کار دانشجویان، کارمندان و افراد عادی درکنار هم زندگی می­کنند در شهری که با شکوه ترین اسمان خراش ها  در کنار خانه­هایی با بافت قدیمی در کنار هم قرار دارند. فرانکفورت شهر ارزانی برای مهاجرت نیست اما سازمان دانشجویی­ای وجود دارد که کار آن سرو کارزدن با مشکلاتی است که دانشجویان با ان دست و پنجه نرم می­کنند، این سازمان اقامت­گاه­هایی را اطراف محل تحصیل برای دانشجویان فراهم کرده ولی از آنجایی که مهاجرت تحصیلی به این شهر زیاد است امکان پیدا کردن یک اقامتگاه در این سازمان کار چنان اسانی نیست.


اشتوتگارت:

اشتوتگارت یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی است به ویژه برای دوست داران خودرو، زیرا تعداد زیادی از کارخانه ­های بزرگ خودروسازی از جمله مرسدس بنز در این شهر قرار دارند. این شهر که در میان تپه ها و دره قرار گرفته به قطب تولیدی آلمان معروف است این شهر از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است و خیلی از مهاجرین که تصمیم برای ادامه­ ی تحصیل دارند این شهر را انتخاب می کنند و در مقایسه با شهرهای دیگر آلمان با توجه به هزینه­ هایی پایین زندگی و تحصیل تقریبا رایگان شهر مناسبی است برای دانشجویان مهاجر، نرخ بیکاری در این شهر نسبت به سایر شهرهای آلمان بسیار کم است. دانشگاه این شهر جز 500 دانشگاه برتر و معتبر دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *