اخذ ویزای توریستی انگلیس

انگلستان یکی از کشورهای قدرتمند دنیا به دلیل جاذبه های گردشگری گوناگونش با وجود تاریخ و فرهنگ و کیلومترها نوار ساحلی به یکی از قطب های گردشگری در سرتاسر جهان تبدیل شده که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند  از این رو برای افرادی که به قصد گردشگری و تفریح قصد سفر به انگلیس را دارند ویزای توریستی انگلیس صادر می شود. این نوع ویزا اجازه ی کار یا تحصیل و اقامت را به شما نمی دهد و فقط تا تاریخ انقضای ویزا اجازه ی ماندن در انگلیس را دارید و بعد از آن باید انگلیس را ترک کنید. ویزای انگلیس با توجه به هدف شما از سفر انواع گوناگونی دارد و مدارک مختلفی ممکن است لازم باشد.

انواع ویزای توریستی انگلیس از لحاظ زمانی

 ویزای 6 ماهه توریستی انگلیس

 ویزای 1 ساله انگلیس

ویزای 2 ساله توریستی انگلیس

ویزای 5 ساله توریستی انگلیس

ویزای 10 ساله توریستی انگلیس

انواع ویزای توریستی انگلیس

ویزای Single (یک بار ورود) : این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر و تنها یک بار ورود به این کشور را دارند.  البته بسته به هدف سفر و برنامه‌ای که متقاضی ارائه می‌دهد، آفیسر پرونده می‌تواند اعتبار ویزای سینگل انگلیس را کمتر از ۶ ماه صادر کند.

ویزای Multiple (چند بار ورود) : این نوع برای متقاضیانی صادر می‌شود که به دلیلی مشخص نیاز به ورود چند باره به این کشور را دارند. این ویزا عموما برای تجار و صاحبان بیزینس‌ها صادر می‌شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد تا زمان اعتبار ویزای خود، به دفعات به انگلیس سفر کند.

مدارک مورد نیاز

  گذرنامه جدید با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه گذرنامه قدیمی

 ترجمه ی شناسنامه و کارت ملی

 کپی اسناد و اموال غیر‌منقول متقاضی و همسر وی

  تمکن مالی

  گردش 6 ماه آخر حساب بانکی

 عکس با زمینه ی سفید

 ارائه مدارک شغلی با توجه به شغل ) مانند گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب، لیست بیمه، کارت پرسنلی، حکم و کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و…(

 برای دانش آموزان و دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل

 سند ازدواج

 برنامه ی سفری با هدف شما از سفر

تکمیل فرم درخواست ویزا

 تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی

 واچر هتل

دعوتنامه ( در صورت وجود)

 *** توجه داشته باشید که اگر دعوتنامه ی شما از طرف شخصی است که در انگلستان زندگی می کند، حتما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد فرد دعوت کننده در انگلیس توانایی حمایت مالی از شما را دارد.همچنین توجه داشته باشید که تمام مدارک فوق باید به ترجمه ی رسمی انگلیسی باشد.

مراحلی که باید طی شود

تكميل فرم آنلاین ویزای انگلیس

گرفتن وقت سفارت انگلیس (تهران, امارات و یا ترکیه)

پرداخت آنلاین هزینه های درخواست ویزا

حضور در سفارت و ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری

در حال حاضر انگشت نگاری ویزای انگلیس در سه کشور ایران، امارات و ترکیه (تهران، دبی، ابوظبی، آنکارا و استانبول) انجام می شود.  همچنین تمامی مراحل تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای انگلیس به زبان انگلیسی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *