شهر دانشجویی مسکو در روسیه

مسکو پایتخت روسیه، در قسمت غربی این کشور واقع شده است.مسکو نقشی حیاتی در تاریخ روسیه داشته است. در اواخر قرن سیزدهم پایتخت مسکووی (شاهنشاهی بزرگ مسکو) شد. از این رو، مردم مسکو به عنوان مسکویت شناخته می شوند. امروز مسکو نه تنها مرکز سیاسی روسیه بلکه پرجمعیت ترین شهر این کشور وپایتخت صنعتی، فرهنگی، علمی و آموزشی آن است. در این مطلب میخواهیم ویژگی های مختلف مسکو را برای کسانی که به دنیال مهاجرت تحصیلی و اقامت در این شهر هستند را بررسی کنیم.

اب و هوا

هوای مسکو تحت تأثیر بادهای غربی از اقیانوس اطلس قرار دارد.میزان بارش متوسط است و تقریباً 23 اینچ (580 میلی متر) در سال است. فصل بهار در این کشور نسبتاً کوتاه است و دما در اواخر آوریل افزایش می یابد. تابستان ها گرم است . بارندگی در تابستان اغلب به صورت مختصر، رگبار باران و رعد و برق شدید رخ می دهد. پاییز، مانند بهار، کوتاه است و دمای هوا در آن به سرعت پایین می آید. بارش برف معمولاً از اواسط ماه نوامبر شروع می شود و تا اواسط مارس ادامه دارد. مسکو زمستان های طولانی دارد، با این حال نسبت به مناطق مشابه آب و هوایی آمریکای شمالی بسیار معتدل است.

اقتصاد

از زمان انحلال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 و اصلاحات بازار آزاد در اوایل دهه 1990، اقتصاد مسکو دچار یک تحول چشمگیر شده است.این شهر حدود یک دهم ثروت روسیه در دهه 1990 را به خود اختصاص داده است. تا سال 2001 سهم مسکو به یک چهارم رسیده بود .

بخشهای مالی و تحقیق و توسعه شهر سبب شده است که مسکو جزو پیشرفته ترین کشورها باشد. زنان بیش از نیمی از نیروی کار را تشکیل می دهند. آنها اکثریت قریب به اتفاق کارگران صنایع نساجی و صنایع غذایی را تشکیل می دهند و در حرفه های آموزشی و پزشکی غالب هستند.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در مسکو بسیار پیشرفته است بطوری که این کشور دارای یکی از گسترده ترین و پیشرفته ترین سیستم های مترو در جهان می باشد. بسیاری از مردم این کشور برای حمل و نقل روزانه خود در مسکو و حومه ان از مترو استفاده میکنند. اتوبوس های معمولی و برقی قسمت های مختلف این شهر را به هم وصل می کند.

جاذبه های گردشگری

میدان سرخ

میدان اصلی شهر مسکو میدان سرخ است. این میدان محل برگذاری فستیوال ها ، جشن ها و مراسمات مردم در فصول مختلف سال می باشد. تبدیل شدن این میدان به یک پیست اسکی بزرگ باعث محبوبیت زیاد این میدان شده است.

کلیسای سنت باسیل

این سازه یک اثر معروف از قرن شانزده می باشد که تبدیل به نمادی از روسیه شده است. کلیسای سنت باسیل که در مرکز میدان سرخ قرار دارد همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کلیسا امروزه تبدیل به موزه شده و مراسمات متنوعی در ان برگزار می شود.

سازه های کرملین

کرملین شهری پنهان یکی از سازه های شاهکار در میدان سرخ مسکو به شمار می‌رود. این مکان محل دارای تاریخی عظیم از اتفاقات وجنگ های روسیه است. محوطه‌ های کرملین شامل: اسلحه خانه ،کاخ دولت کرملین ،ساختمان سنا و میدان کلیسا جامع می باشد.

مترو

متروی مسکو بعلت داشتن زیبایی های معماری بازدیدکنندگان فراوانی را از کشور های مختلف جذب میکند. ساخت برجستگی ها و سازه هایی از سنگ مرمر ، برنز ، شیشه و همچنین موزاییک های طراحی شده به زیبایی این مکان می افزاید. متروی مسکو با داشتن حداقل 200 ایستگاه رده پنجم طویل ترین خط متروی جهان را دارا است.

تحصیلات

مسکو دارای مراکز آموزشی فوق العاده زیادی است و تعداد دانشگاه ها از دهه 1990 افزایش یافته است. در سطح پیش دانشگاهی، مدارسی که به جمعیت شهر خدمت می کنند شامل مدارس برای کودکان معلول، مدارس ویژه زبان های خارجی و مدارس شبانه روزی است. برای کودکان زیر سن مدرسه (6 سالگی در روسیه) مهد کودک و مراکز مراقبت روزانه وجود دارد. بعضی از آنها به مکانهای شغلی متصل هستند که به والدین اجازه کار بیشتری می دهد.

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه (Lomonosov Moscow State University)

دانشگاه MSU در سال ۱۷۵۵ میلادی راه اندازی شد. وجود معماری غنی و طراحی های بی نظیر آن را در جزو دانشگاه های زیبای جهان قرار داده است. کتابخانه ی این دانشگاه جزو غنی ترین کتابخانه های جهان است. این دانشگاه دارای رده نخست در استخدام دانشجویان فارغ التحصیل در میان دانشگاه های روسیه است.

دانشگاه لومونوسوف مسکو از نظر سطح علمی از مطرح ترین دانشگاه های روسیه است این دانشگاه دارای چندین مدال نوبل و فیلدز می باشد. رتبه ی بالای این دانشگاه در رده جهانی سبب شده دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در ان اقدام به اخذ اقامت تحصیلی کنند.

مدرسه عالی اقتصاد روسیه (HSE University (National Research University Higher School of Economics))

دانشگاه HSE که به عنوان یکی از برترین دانشگاه های روسیه رتبه بندی می شود، یک رهبر در آموزش در روسیه و یکی از برجسته ترین دانشگاه های اقتصاد و علوم اجتماعی در شرق اروپا و اسیا است. دانشگاه HSE طی دو دهه به سرعت به یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور تبدیل شده است. دانشگاه HSE اکنون یک دانشگاه فعال با چهار پردیس است.

این دانشگاه به دلیل داشتن استانداردهای علمی دنیا و پیشرو بودن در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی، جزو گزینه های مد نظر دانشجویانی است که به فکر مهاجرت تحصیلی هستند.

دانشگاه فنی باومان مسکو (BMSTU)

دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو، که بعضاً به طور عامیانه به عنوان مدرسه باومن خوانده می شود یک دانشگاه فنی عمومی (پلی تکنیک) واقع در مسکو روسیه است. دانشگاه باومن قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی روسیه است که رشته های مختلف مهندسی و علوم کاربردی را ارائه می دهد. این دانشگاه در زمینه ارائه رشته های هوا فضا و ساخت موشک بسیار موفق بوده است. دستاورد های علمی این دانشگاه همه ساله افراد زیادی را برای مهاجرت تحصیلی به روسیه فرا میخواند.

دانشگاه فنی باومان مسکو با بیش از ۸۰ دانشگاه برتر جهانی در حال تبادل اطلاعات و دانشجو است .فراهم کردن شرایط مطلوب برای دانشجویانی با ضعف شنوایی از جمله مزیت های باومن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *