چگونگی مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان

یکی از دلایلی که مهاجرت به ارمنستان به بین ایرانیان محبوب کرده است نزدیکی ارزش پول ارمنستان { درام } به ریال ایران می باشد. کشور ارمنستان با ایران مرز مشترک دارد و از دیگر همسایه آن می توان گرجستان از شمال ؛ آذربایجان از غرب  و ترکیه از شرق را نام برد. پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان است و مردم آن به زبان ارمنی صحبت می کنند. این کشور با پیشرفت در اقتصاد و تسلط بر بخش های خدمات امروزه مقصد بسیاری از مهاجران می باشد. سالهای اولیه مهاجرت باید در کشوری سپری شود که کیفیت زندگی افراد را بهبود ببخشد بنابراین باید در انتخاب مقصد مورد نظر نهایت دقت را بکار گرفت. اخذ اقامت ارمنستان می تواند شرایط بهتری برای زندگی به ارمغان آورد پس می تواند انتخاب خوبی در جهت آغازی زیبا باشد.

مهاجرت به ارمنستان از طریق روش های مختلف امکانپذیر است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل

حدود ۸ هزار دانشجو از چهل کشور مختلف در دانشگاه های ارمنستان در حال تحصیل می باشند. برای پذیرش در دانشگاه های این کشور داشتن مدرکی مبنی بر به پایان رساندن دبیرستان و اثبات فارغ التحصیلی ضروری می باشد.

زبان کشور ارمنستان:

بیشتر مطالب در دانشگاه ها به زبان ارمنی تدریس خواهند شد اما برنامه هایی به زبان انگلیسی ؛ روسی یا فرانسه نیز در دانشگاه ها دیده شده اما داشتن دانش زبان ارمنی یکی از ضرورت های تحصیل در این کشور خواهد بود.

مدارس:

مدارس این کشور دانش آموزهای بین المللی زیادی دارند که فرزند دیپلمات ها یا کارمندان سیاسی غیر دولتی و… می باشند و بیشتر برنامه های تدریس در این مدارس به زبان های فرانسوی ؛ کانادایی ؛ استرالیایی یا نیوزلندی خواهد بود.

تحصیل در ارمنستان

بررسی  شرایط کار در ارمنستان:

اگر قصد کار در حین تحصیل را داشته باشید می تواند با دریافت اقامت ارمنستان در این کشور به کار مشغول شوید اما پیدا کردن کار با حقوق مناسب در ارمنستان کمی دشوار می باشد چون نرخ بیکاری در آن بالا است.

مهاجرت به ارمنستان از طریق کار

یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به ارمنستان از طریق خواهد بود. برای اقدام به شروع کاری در کشور ارمنستان نیاز به مجوز کار می باشد و برای بدست آوردن این مجوز فرد باید از طرف کارفرمای خود حمایت مالی و امنیت شغلی داشته باشد.

قبل از مهاجرت به ارمنستان فرد متقاضی باید از کنسولگری یا سفارتخانه کشور خود برای دریافت مجوز کار اقدام کند. افرادی که در این کشور به کاری مشغول می شوند ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خواهند بود.

کار در ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت ارمنستان باید  در این کشور فرد متقاضی باید با یک تبعه ارمنی ازدواج کرده و دوسال از ازدواج آنها بگذرد و یکسال از زندگی مشترک خود را در خاک ارمنستان سپری کرده باشند و یا اینکه از همسر ارمنی خود فرزندی داشته باشد.

برای دریافت اقامت و تابعیت ارمنستان ملزم هستید در آزمون هایی به نام آزمون شهروندی شرکت کرده و امتیازات آن را دریافت کنید.

ازدواج در ارمنستان

مدارک مورد نیاز:

برای دریافت اقامت دائم کشور ارمنستان از طریق ازدواج مدارکی از جمله پاسپورت ؛ سند ازدواج ؛ شناسنامه و درصورت وجود فرزند گواهی تولد وی نیاز خواهید داشت که باید به اداره مهاجرت ارمنستان ارائه دهید.

مهاجرت به ارمنستان از طریق تولد

اخذ تابعیت ارمنستان از طریق تولد بر اساس اصل خون خواهد بود.به این معنی که اگر فرزندی در ارمنستان یا هر کشوری در جهان متولد شود در صورتی که پدر یا مادرش تبعه ارمنی باشند می تواند تابعیت ارمنستان را دریافت کند.

مهاجرت به ارمستان از طربق تولد

مهاجرت به ارمنستان از طریق اخذ پناهندگی

همانگونه که در مقالات دیگر گفته ایم ما هرگز این روش مهاجرت را به دلیل صدمات جسمی و روحی که دارد پیشنهاد نخواهیم کرد و فقط شرایط آن را در این مطلب ذکر خواهیم کرد. برای دریافت پناهندگی از این کشور باید تمامی مدارک خود را به اداره مهاجرت ارمنستان تحویل داده و درخواست پناهندگی کنید.

دریافت اقامت موقت ارمنستان:

بعد ازانجام مراحل بالا شما باید در چند مرحله مصاحبه انجام دهید و اگر دلایل قانع کننده ای برای دریافت پناهندگی داشته باشید می توانید اقامت موقت ارمنستان را دریافت کنید اما به دست آوردن اقامت دائم آن سالها طول خواهد کشید.

اگر درخواست شما توسط اداره مهاجرت ارمنستان رد شود شما ملزم هستید سریعا این کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردید.

مهاجرت به ارمنستان و اخذ اقامت

اخذ اقامت موقت ارمنستان یکساله می باشد و هرسال قابل تمدید خواهد بود اما اقامت دائم آن پنجساله می باشد و با دریافت کارت اقامت دائم می تواند بعد از گذشت پنج سال آن را تمدید کنید.

کارت اقامت موقت ارمنستان

کارت اقامت موقت برای مهاجران بین المللی در صورتی صادر خواهد شد که :

ـ اجازه کار در ارمنستان را داشته باشند.

ـ فعالیت تجاری در ارمنستان دارد.

ـ مشغول تحصیل در ارمنستان باشند.

ـ فرزند یا همسر یا والدین یک شهروند خارجی ای هستند که کارت اقامت موقت ارمنستان را دارد.

ـ فرزند یا همسر یا والدین یک شهروند خارجی ای هستند که گذرنامه ویژه ارمنستان را دارد.

کارت اقامت دائم ارمنستان

کارت اقامت دائم ارمنستان  برای مهاجران بین المللی در صورتی صادر خواهد شد که :

ـ متقاضی همسر یا فرزند یا والدین شهروند ارمنی یا شهروند خارجی ای است که توان مالی و امکانات کافی برای زندگی در ارمنستان دارد و قانونی در این کشور زندگی می کند.

ـ تبعه ارمنی است.

ـ فعالیت تجاری در ارمنستان انجام می دهد.

ـ متقاضی دریافت کارت همسر ؛ فرزند یا یکی از والدین یک شهروند ارمنی یا شهروند خارجی ای است گذرنامه ویژه ارمنستان را دارد.

اخذ اقامت ارمنستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت ارمنستان

برای مهاجرت به ارمنستان و اخذ اقامت این کشور به مدارکی نیاز خواهید داشت از جمله :

ـ پر کردن فرم های درخواست

ـ عکس مناسب پاسپورت

ـ گواهی پزشکی

ـ گذرنامه و کپی گذرنامه با ترجمه

ـ استاد پشتیبانی از شرایط درخواست اقامت در ارمنستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *