همه چیز درباره ی اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا برای تحصیل

کشور ایتالیا کشوری پر از رمزو راز های تاریخی و مکان های هنری و چشم نواز در جنوب اروپا واقع می باشد. این کشور از نظر مقایسه با کشور ایران بسیار کوچکتر می باشد. پایتخت این کشور شهر زیبای رم است که از نظر اقتصادی در جایگاه ویژهای قرار دارد. واحد پول رسمی کشور ایتالیا یورو است و از نظر آب و هوایی به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه آب و هوای مدیترانه ای دارد.

کشور ایتالیا انتخاب مناسبی برای ادامه تحصیل و رقم زدن آینده ای روشن خواهد بود چرا که دانشگاه ها و مراکز تحصیلی ایتالیا از کیفیت و استاندارد های بالایی برخوردارند و مدرک دریافتی از این مراکز در سطح جهان ارزش ویژه ای خواهد داشت بنابراین تلاش برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می تواند روشنی آینده ی شما را تضمین کند.
در ادامه مطلب با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشید تا از نکات مفید تحصیل در ایتالیا مطلع شوید.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای تحصیل در کشور ایتالیا همانطور که در مقاله مهاجرت به ایتالیا اشاره کردیم باید ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های ایتالیا را به دست آورید. پس از اتمام کارهای مربوط به اخذ ویزا شما باید نامه پذیرش و ویزای موقت تحصیلی را در ابتدای ورود به ایتالیت همراه خود داشته باشید چرا که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیش از ۱۰ روز قبل از شروع کلاس ها در کشور ایتالیا حاضر شوید تا کارهای مربوط به تحصیل را تا شروع ترم به اتمام برسانید.

آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های دولتی ایتالیا برای پذیرش دانشجویان خارجی و بین المللی آزمون ورودی ندارند اما بخشی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان آزمون هایی تحت عنوان آزمون آیمت برگزار می کنند که تنها کسانی که نمرات بالایی از این آزمون ها کسب کنند می توانند ویزای تحصیلی ایتالیا را برای تحصیل در این دانشگاه ها به دست آورند. اما دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان در کل تسلط به زبان ایتالیایی و انگلیسی و رزومه تحصیلی قوی را ملاک پذیرش قرار می دهند.

کار برای دانشجویان در حال تحصیل

دانشجویان در حین تحصیل در ایتالیا همانند دیگر کشور های اروپایی مثل تحصیل در بلژیک یا تحصیل در اتریش حق کار کردن به مدت مشخص در هفته را خواهند داشت که برای کشور ایتالیا مدت ۲۰ ساعت در هفته در نظر گرفته شده است و می توانند با کسب سابقه و یا پیدا کردن شغلی مناسب بعد از اتمام تحصیل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیا باید مدارک مورد نیاز خود را از جمله مدارک شناسایی مثل پاسپورت؛ شناسنامه؛ مدارک عدم سوء پیشینه؛ کارت ملی؛ مدارک تحصیلی و دانشگاهی و دیپلم؛ رزومه تحصیلی و گواهی تمکن مالی را به سفارت تحویل دهید.

تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های ایتالیا

لیسانس:

ایتالیا انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی است که می خواهند در مقاطع کارشناسی ادامه تحصیل بدهند. این دوره سه ساله می باشد که تامی واحد ها به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس خواهند شد.

رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند رشته های کامپیوتر؛ روانشناسی؛ مدیریت؛ اقتصاد؛مکانیک؛ خودرو؛ معماری؛ پرستاری؛ پزشکی؛ علوم سیاسی و مدیریت تجاری می باشند.
برای مصاحبه جهت ورود به دانشگاه ها دانشجویان می توانند آنلاین این کار را انجام دهند و دراین مقطع ریز نمرات و مدرک تحصیلی دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

فوق لیسانس:

دروس این مقاطع نیز به زبان های ایتالیایی و انگلیسی با آیلتس ۶.۵ ارائه خواهند شد و مدت زمان این دوره دوساله می باشد و افراد بعد از پاس کردن ۱۲۰ واحد این مقطع فارغ التحصیل خواهند شد.

فعالیت های این مقاطع به صورت گروهی؛ سخنرانی؛ کارآموزی و فعالیت های علمی خواهد بود چرا که هدف درک بهتر دروس می باشد.
برای ورود به رشته های مهندسی و مدیریت متقاضیان باید در آزمون های GMAT و GRE شرکت کنند تا بتوانند با کسب نمره ی بالا و مناسب در رشته ی دلخواه خود به تحصیل بپردازند. در رشته های دیگر نیز دانشجویان باید ابتدا آزمون ورودی انجام دهند تا مشخص شود شایستگی ورود به این مقاطع را خواهند داشت یا خیر.
برای تحصیل در این مقاطع افراد باید ریز نمرات و مدارک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه معتبر و انگیزه نامه؛ مدرک مبنی بر تمکن مالی؛ مدرک زبانی ایتالیایی یا انگلیسی خود را به دانشگاه ها ارائه دهند.

برای کار کردن درحین تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد افراد به دو صورت می توانند مشغول به کار شوند یکی به این صورت که می توانند در دوره های مشخص در دانشگاه مشغول به کار شوند و حقوق دریافت کنند و یکی دیگر اینکه کارهای پتره وقت خارج از دانشگاه را انجام دهند و از آنجاکه کلاسهای کارشناسی ارشد بیشترین ساعات هفته را در بر میگیرد پس بهترین انتخاب کارکردن در خود دانشگاه خواهد بود.

دکتری:

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی تا سقف ۲۰ هزار یورو ویزای تحصیلی دانشگاه های ایتالیا را بدست آورند که این کار نیازمند نمرات بالای تحصیلی و فعالیت ها ومقالات علمی می باشد.

بورسیه های استانی دانشگاه های ایتالیا با ارائه مدرکی کبنی بر توان مالی به افراد تعلق می گیرد و تمامی رشته های این مقاطع به زبان انگلیسی نیز تدریس خواهند شد.
پذیرش دانشگاه ها برای دادن ویزای تحصیلی به دانشجویان خارجی از اواخر ماه فوریه { اسفند } تا دسامبر{ آذر } سال بعد انجام می گیرد و شروع کلاسها از اوایل ماه اکتبر{ مهر } تا اواسط ماه فوریه{ بهمن } می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *