مهاجرت کاری به خلیج فارس

در این مقاله قصد داریم که روش های اخذ اقامت جهت مهاجرت کاری به  کشورهای حوزه خلیج فارس { قطر؛ عمان؛ کویت؛ امارات؛ بحرین؛ عربستان صعودی }  بررسی کنیم و باید در نظر داشت که امر مهاجرت امری بسیار مهم است که باید با کمک وکلا و مشاور های مجرب انجام شود تا پایانی بهتر داشته باشد بنابراین پیشنهاد می شود از تیم مهاجرتی کاسپین کمک گرفته تا با کسب اطلاعات لازم راه مهاجرت را برای خود هموار کنید.

سرمایه گذاری و کار در کشورهای حوزه خلیج فارس

سرمایه گذاری و کار و مهاجرت در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان؛ قطر و امارات به دلیل رشد و توسعه و کمبود نیروی کاری بسیار پر طرفدار و محبوب شده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل همجواری با ایران و ارزش بالای پول در این کشورها مورد علاقه بسیاری از کسانی است که جویای کار در کشوره ای خارجی می باشند.
می توان با توجه به آمار گفت نرخ بیکاری در کشور امارات در دوسال گذشته برابر ۱.۷۲ درصد بوده که آمار بسیار مطلوبی می باشد.

از نظررونق سرمایه گذاری در این کشورها باید گفت به دلیل تغییر سیاست ها درمورد جذب کارگران و سرمایه گذاران و کاهش حقوق دریافتی این مورد با کاهش همراه بود.

حال در ادامه به شرایط مهاجرت از طریق کاربه کشورهای خلیج فارس می پردازیم:

برای اخذ ویزای کاری در کشورهای خلیج فارس باید پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرما یا همان جاب آفر داشت که این امکان نیازمند تخصص و مدرک تحصیلی و سابقه کار می باشد.
جستجوی کار از طریق موسسات و کمپانی های کاریابی بین المللی نیز امکانپذیر می باشد.

متقاضیان مهاجرت به کشورهای خلیج فارس برای اخذ ویزای کاری باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرند و اگر بیماری اچ آی وی یا هپاتیت داشته باشند از این کشورها اخراج خواهند شد.
ویزای کاری به کشورهای حوزه خلیج فارس هرساله قابل تمدید می باشد و حداکثررده سنی قابل قبول برای پذیرش متقاضیان جستجوی کار۵۰ سال است و با پایان قراردادها متقاضیان باید این کشورهارا ترک کرده وبه کشور خودشان بازگردند.

مهاجرت تحصیلی به این کشورها نیز هموتره پرطرفدار بپده چرا که بعد ازپایان تحصیل شانس دریافت ویزای کاری در این کشورها بسیار بالاست. زبان تدریس در دانشگاه های بین المللی کشورهای خلیج فارس زبان انگلیسی است و این دانشگاه ها برای تحصیل شهریه دریافت می کنند بنابراین نسبت به دیگر دانشگاه ها کمی گران تر می باشند.

شرایط تحصیل در این کشورها:

ـ داشتن حداقل مدرک دیپلم به بالا
ـ دریافت نمره ی آیلتس ۶ به بالا
ـ امکان کار بمدت۱۰ تا ۲۰ ساعت در طول هفته
ـ امکان بردن همراه با خود برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا
همانطور که گفتیم دانشگاه های این کشورها شهریه دریافت می کنند و هزینه های تحصیل در این دوره ها از۷۰۰تا۱۵۰۰ دلار باتوجه به رشته و دانشگاه متغیر خواهد بود.
هزینه ی زندگی این کشورها از ۷۰۰تا۹۰۰ دلار متغیر است و این هزینه ها صرف رفت و آمد و خرید پوشاک و مواد غذایی و… می شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل:

۶قطعه عکس؛ گذرنامه معتبر؛ آخرین مدرک تحصیلی باریز نمرات و ترجمه؛ توان مالی؛ نداشتن سوسابقه و ارائه مدرک زبان

بهترین دانشگاه های کشور های حوزه خلیج فارس را برای تحصیل :

دانشگاه UAE امارات متحده عربی؛ دانشگاه شارجه؛ دانشگاه آمریکایی در دبیAUD و دانشگاه خلیفا
باید در نظر داشت که تحصیل در این کشورها به منظور دریافت اقامت امکانپذیر نیست.

سرمایه گذاری و مهاجرت به حوزه خلیج فارس

سرمایه گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس برای مهاجرت همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشورها بوده است اما در سالهای اخیر با توجه به سیاست های ضد ایرانی این کشورها محدودیت هایی درجذب سرمایه گذاران ایرانی ایجاد شده و نتیجه این سرمایه گذاری ها با کاهش سود چشم گیری همراه بود.
باید گفت جدا از علاقه بسیاری از متقاضیان به این روش می توان معایب سرمایه گذاری در کشورهای خلیج فارس را نام برد:
عدم تضمین امنیت سرمایه؛ امکان مصادره اموال چرا که این کشورها از نظام قضایی مشتقل برخوردار نیستند و وجود قوانین پیچیده و مشکل برای سرمایه گذاری
ویزا برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با اعتبارهای دوسال یا سه ساله صادر می شود که قابل تمدید نیز می باشند.

سرمایه گذاری در بخش های معدن؛ کشاورزی؛ ماهیگیری؛ ساخت وساز؛ عمده یا خرده فروشی؛ آموزش و پرورش؛ بهداشت؛ صنایع تولیدی و برق امکانپذیر می باشد و نیازمند مبالغی حدود ۵ تا ۱۰ میلیون درهم است.

شما می توانید با کارآفرینی و ثبت شرکت نیز ویزاهای این کشورها را دریافت کنید اما این کار نیازمند سرمایه ای به اندازه ۵۰ میلیون درهم می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری:
پاسپورت؛ ارايه آدرس دقیق ؛ ارائه سوابق کاری و تحصیلی؛ تکمیل فرم کسب ویزا

اخذ ویزای کشورهای خلیج فارس از طریق ازدواج و تولد

همانطور که این مورد را در مقاله راه های مهاجرت به پرتغال بررسی کردیم باید بگوییم این مورد در کشورهای خلیج فارس نیز برقرار است و کسانی که با شهروندان این کشورها ازدواج می کنند می توانند اقامت این کشورها را از آن خود کنند. ناگفته نماند در کشور امارات اگر یک مرد خارجی با زن شهروند اماراتی ازدواج کند میتواند اقامت دریافت کند اما اگر یک زن خارجی با مرد شهروند اماراتی ازدواج کند با گذشت سه سال میتواند علاوه بر اقامت؛ تابعیت این کشور را نیز بدست آورد.اگر فرد متقاضی بیش از ۳۰ سال با همسر خود در امارات زندگی کند می تواند اقامت دائمی و پاسپورت کشور امارات را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در کشورهای حوزه خلیج فارس:

۳عدد عکس برای گذرنامه؛ مدرک پزشکی و هزینه های آن؛ گذرنامه خود وهمسر؛ توان مالی؛ داشتن قرارداد یا جاب آفر

تولد در کشورهای خلیج فارس برای کسب اقامت امکانپذیر می باشد در صورتیکه پدر یا مادر فرزند شهروند همان کشور باشند.
مدارک لازم برای کسب اقامت از طریق تولد:
پاسپورت شناسایی مادر یا پدر؛ ارائه مدرک شناسایی پدر و مادر؛ ارائه مدارک تولد فرزند؛ ارائه مدارک ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *