مهاجرت به ملبورن استرالیا

ملبورن( Melbourne) با  حدود 6 میلیون جمعیت پایتخت ایالت ویکتوریا ، نخستین پایتخت کشور استرالیا است. پیشرفت این شهر در زمینه های اموزشی علمی، هنر و فرهنگ، ورزش ، تفریح و جهانگردی بسیار چشمگیر است به طوری که عنوان پایتخت فرهنگ و هنر این کشور را از آن خود کرده است. قرار گرفتن این شهر بعنوان قطب اموزش عالی و تحقیقاتی استرالیا سبب شده است که مهاجرت به  ملبورن جزو مقاصد تحصیلی دانشجویان زیادی از سراسر جهان شود و موجب شود که آنان در پی کسب بورسیه تحصیلی از دانشگاه های این شهر باشند. در رتبه بندی جهانی واحد اطلاعات اکونومیست در سال 2018 ، ملبورن نمرات قابل توجهی کسب کرد و 10 شهر برتر دیگر در استرالیا ، نیوزلند و کانادا را شکست داد. این رتبه به لطف نمرات برتراین شهر در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی ، آموزش و زیرساخت ها بود.

جغرافیا

این شهر در جنوب شرقی استرالیا در مسیر رود کایرا و کرانه های خلیج پورت فیلیپ قرار دارد.
بیش از نیمی از مردم ایالت ویکتوریا در ملبورن سکونت می کنند.

فرهنگ

ملبورن یعنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شمرده می شود.موسیقی، تئاتر، هنر، ادبیات،فیلم و تلویزیون این شهر در سطح جهانی بسیار شناخته شده است. گستردگی جشن ها و رویداد های گوناگون در ملبورن همه ساله افراد زیادی را برای بازدید فرا میخواند.

ملبورن همچنین یکی از پایتخت های رویدادهای جهان با تقویم فصلی در طول سال با تنوع برجسته رویدادها و جشنواره های ورزشی ، فرهنگی ، سبک زندگی و هنری است. رویدادهای محبوب عبارتند از جایزه بزرگ ملبورن ، کارناوال مسابقه ای بهاری و مسابقات تنیس اوپن استرالیا.

اقتصاد

اقتصاد ملبورن در زمینه های متنوع اطلاعاتی ، آموزشی، حمل ونقل و گردشگری بسیار قوی است. ملبورن به عنوان یکی از سرمایه های اصلی مالی و بانکی آسیا و اقیانوسیه ، تمام تجملات و امکانات یک کلان شهر ثروتمند جهانی را داراست. بزرگترین و پر درآمد ترین شرکت های تجاری استرالیا در این شهر قرار دارند.
دومین بندر پر تردد استرالیا بعد از سیدنی در این شهر است که روزانه میلیون ها تن بار در آن مبادله می شود. بندر فیلیپ خلیج ملبورن میزبان چندین باشگاه قایقرانی است که اسکله های تفریحی ، آکادمی قایقرانی ، خدمات پشتیبانی کنار آب و حقوق متقابل با باشگاه های قایقرانی را ارائه می دهند.

فرودگاه ملبورن نیز دومین فرودگاه پرتردد استرالیا برای مسافران بین المللی و داخلی است. این فرودگاه 24 ساعته دسترسی آسان به استرالیا و جهان را فراهم می کند.

حمل ونقل

همچون شهر های پیشرفته جهان حمل و نقل در ملبورن به خودرو وابسته است از این رو میزان خرید و فروش وسیله نقلیه در ان بالا است که سبب توسعه شهر شده است. حمل و نقل عمومی نیز در این شهر بسیار پیشرفته است به طوری که ملبورن دارای یکی از پیشرفته ترین خطوط مترو های جهان است.

تحصیلات

تعدادی از برترین و پرطرفدارترین مدارس و دانشگاه های استرالیا در شهر ملبورن قرار دارند . قرار گیری دانشگاه های ملبورن در رتبه های برتر جهانی سبب شده است دانشجویان بین المللی زیادی در پی کسب بورسیه تحصیلی و مهاجرت به این شهر زیبا بربیایند. دانشگاه های معتبر این شهر عبارتند از دانشگاه های ملبورن، موناش، لاتروب،دانشگاه فناوری سوینبرن ، دانشگاه کاتولیک استرلیا و دانشگاه ویکتوریا.

دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن در سال 1853 در شهر ملبورن تاسیس شد. این دانشگاه در جایگاه نخست دانشگاه های استرالیا قرار دارد.این دانشگاه حدود 70هزار دانشجو دارد که نیمی از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.این دانشگاه 10 دانشکده دارد که نزدیک به 110رشته در انها تدریس می شود. یکی از ویژگی های این دانشگاه که سبب شده بسیاری از دانشجویان جهان مهاجرت تحصیلی به استرالیا را انتخاب کنند  این است که در این دانشگاه امکان ترکیب رشته های مختلف برای دانشجویان فراهم است. به عنوان مثل شما میتوانید اقتصاد و هوش مصنوعی را همزمان با هم فرا بگیرید.

دانشکده های دانشگاه ملبورن عبارت اند از:

1. معماری، طراحی و ساخت
2. هنر
3. تجارت و اقتصاد
4. آموزش
5. مهندسی
6. حقوق
7. موسیقی و هنر های تجسمی
8. پزشکی، دندان پزشکی و علوم بهداشتی
9. علوم
10. علوم کشاورزی و دامپزشکی
مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه ملبورن
1. پاسپورت معتبر
2. مدارک تحصیلی و ریزنمرات
3. مدارک مالی
4. مدرک زبان
5. رزومه کاری و تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *