فیلم های ایرانی درباره ی مهاجرت

فیلم ایرانی درباره مهاجرت

این روزها دغدغه ی فکری و ذهنی عده ی زیادی از انسانها ساختن یک زندگی راحت تر و بهتر است. حتی اگر این هدف به قیمت ترک کشور خود و مهاجرت به کشور و سرزمینی دیگر باشد. دلایل متفاوتی وجود دارد که باعث شده است تا انسان ها حتی یکبار هم که شده در طول زندگی خود به این فکر افتاده باشند. در طی سالهای اخیر میزان مهاجرت افراد در سرتاسر دنیا بسیار زیاد شده است. ایران نیز یکی از همی

فیلم ایرانی در باره مهاجرت
فیلم ایرانی در باره مهاجرت

ن کشور هاست که افراد به دلایل زیاد از جمله شرایط اقتصادی، شغلی، تحصیلی و … به مهاجرت فکر کرده اند. با وجود توجه زیادی که به این مسئله شده است اخیرا فیلم های متعددی نیز ساخته شده است که اتفاقات و معضل ها و مسائلی که در این مسیر وجود دارد را به تصویر کششیده اند. برخی از این فیلم ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

فیلم بغض

این فیلم به سختی ها و تلخی های مهاجرت پرداخته است. روایت کننده ی داستان و اتفاقات سخت دو جوان به نام حامد و ژاله می باشد که ناخواسته مجبور به مهاجرت اجباری شده اند و میخواهند با پاسپورت های تقلبی از آنجا فرار کنند. این فیلم تماما در ترکیه ساخته شده است و تنها بازیگران ایرانی آن بابک حمیدیان، باران کوثری و مهران احمدی هستند.فیلم بغض اولین ساخته ی بلند سینمایی رضا درمیشیان است. فیلم بغض در ژانر درام و در سال 2011 ساخته شده است و کارگردان آن هم رضا درمیشیان بوده که این فیلم بعنوان اولین فیلم بلند سینمایی او محسوب می شود.

جدایی نادر از سیمین

یکی از بهترین فلیم های سینمایی مربوط به مهاجرت از دیدگاه خیلی از افراد قطعا فیلم جدایی نادر از سیمین می باشد. همچنین یکی از بهترین فیلم هایی که اصغر فرهادی کارگردان آن بوده است و در ژانر درام می باشد. داستان این فیلم مرتبط با زندگی سیمین و نادر می باشد. سیمین مایل است که به همراه همسر و دخترش از کشور مهاجرت کند اما همسرش نمی تواند پدر سالمندش را که دچار آلزایمر است تنها بگذارد. و این مسئله، دادخواست طلاق سیمین و داستانهای پشت سر آن را به وجود می آورد

فیلم شکستن همزمان بیست استخوان

فیلم شکستن همزمان بیست استخوان ساخته ی برادران افغان محمودی ، روایتگر داستان زندگی دو برادر افغان می باشد که در ایران زندگی میکنند. برادر بزرگتر (عظیم) شرایط مهاجرت به کشور آلمان را برای برادر دیگرش(فاروق) را به همراه مادرش فراهم میکند. اما متوجه می شود که برادر کوچکتر مایل به همراه کردن مادر با خود نیست. کمی بعد او متوجه بیماری شدید مادر (نارسایی کلیه) می شود. از این به بعد باید شاهد آن باشیم که عظیم در مقابل این موضوع چگونه برخورد میکند و با وجود عشقی که به مادر دارد چه تصمیمی میگیرد.

فیلم ملبورن

فیلمی در ژانر درام ساخته ی نیما جاویدی می باشد. داستان فیلم مربوط به زندگی یک زوج جوان با نام های امیر(پیمان معادی) و سارا (نگار جواهریان) می باشد. این زوج جوان که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند، در ساعات پایانی حضور خود در کشور درگیر حوادث و اتفاقاتی می شوند. نوزاد همسایه که دست انها امانت بوده است جان خود را از دست می دهد و….

فیلم بوتیک

فیلم بوتیک در ژانر اکشن،هیجانی و دلهره آور به کارگردانی سعید نعمت الله ساخته شده است. در این فیلم با دختری به نام آتی(گلیشفته فراهانی) مواجه خواهیم شد که دختری از قشر ضعیف جامعه می باشد و شرایط سختی را تجربه می کند. او در رویای پولدار شدن مرفه شدن و حتی مهاجرت از کشور می باشد و در این حین با پسری به نام جهان َآشنا می شود. جهان به شدت وابسته و عاشق آتی می شود و بخاطر او دست به کارهای زیادی می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *