سوالات استخدامی رایج در مصاحبه های کاری خارج از کشور

مصاحبه کاری

برای آنکه بتوانید در آزمون های استخدامی و مصاحبه های آنها بهتر و موفق تر عمل کنید باید از سوالات و پاسخ آنها کمی اطلاع داشته باشید.

برای حاضر شدن در جهت موفقیت در مصاحبه های شغلی در خارج از کشور پیشنهاد می شود این مقاله را ازدست ندهید چرا که با بررسی سوالات استخدامی مصاحبه های کاری می توانید نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کرده و در جهت رفع یا تقویت آن تلاش کنید.

در این مقاله چندین سوال مرتبط با مصاحبه های استخدامی برای شما با پاسخ آماده کردیم تا بتوانید با شناخت آنها در جهت روشن سازی آینده ی خود بهتر عمل کنید.

ـ از توضیح در مورد خودتان آغاز کنید:

در قدم اول فردی که مصاحبه با شما را انجام می دهد سوالی که ماهیت دوستانه دارد از شما خواهد پرسید تا ببیند شما چه تصویری از خودتان برای او شرح خواهید داد. باید توجه داشته باشید که در این توصیف از آغاز ؛ میانه و پایان خوبی استفاده کنید.

نحوه انجام:

برای شما به صورت خلاصه وار نکات برجسته شغلی خود را شرح دهید.

در ادامه برخی از مهارت ها و دستاورد های برتر شغلی خود را لیست کنید.

و در پایان توضیحی در ارتباط با اینکه چرا می خواهید این شغل را انجام دهید خواهید داد و اینگونه شما می توانید در قدم اول موفقیت آمیز عمل کنید.

 

ـ توضیح درباره نقاط قوت خود

در پاسخ به این سوال استخدامی توضیح نقاط قوتتان در قالب یک داستان می تواند توجه مصاحبه کننده را به گرمی سخن شما جلب کند و همینطور با توجه به اطلاعاتی که از آن شرکت دارید صحبت خود را ادامه داده چرا که این نوع گفتمان برای آنها اهمیت زیادی خواهد داشت.

نحوه انجام:

برای شروع با یک داستان درباره نقطه قوت خود آغاز کنید و با گنجاندن اطلاعاتتان در خصوص شرکتی که می خواهید در آن استخدام شوید توجه مصاحبه کننده را جلب کنید.

ـ چگونگی کنترل استرس خود:

پاسخ دهندگان در جواب به این سوال استخدامی که how do you handle stress  معمولا می گویند  I eat stress for btrakfast  ما نمی گوییم اینگونه جواب دادن اشتباه است اما این پاسخ به سوال پرسیده شده نیست.

نحوه انجام:

شما می توانید بگویید در چنین مواقعی مدیتیشن می کنید یا شکلات یا آدانس می خورید پاسخ شما مهم نخواهد بود فقط باید به مصاحبه کننده نشان دهد شما از روش درستی برای کم کردن استرستان استفاده خواهید کرد.

 

ـ اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید:

در پاسخ به این سوال استخدامی باید دقت کنید چرا که پاسخ شما نشان دهنده ی آن خواهد بود که شما فردی معتاد کار هستید یا بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد می کنید .

نحوه انجام :

گذراندن تایم زیاد در سر کار نشان دهنده ی رفتار خوبی نخواهد بود بنابراین در پاسخ به این سوال باید بگونه ای جواب دهید که نشان دهد شما علاقه ی دیگری در خارج از محیط کار هم دارید و این علاقه نشان دهنده ی هماهنگی شما با فرهنگ سازمانی شرکت خواهد بود.

موفقیت در مصاحبه کاری

ـ قادر به انجام چه کاری برای ما هستید که دیگران توانایی انجام آن را ندارند:

این سوال یکی از مهم ترین سوالات استخدامی خواهد بود و در قدم اول باید به یاد داشته باشید که هرگز خود را با دیگر داوطلبان مقایسه نکنید چرا که هیچ راهی نشان دهنده ی بهتر بودن شما یا آنها وجود نواهد داشت.

نحوه انجام:

شما باید سعی کنید به نشان دادن نقاط قوت خود که مرتبط با شغل مورد نظر در آن شرکت خواهد بود بپردازید. به عنوان مثال ترکیبی از چند مهارت خود در زمینه کامپیوتر یا مهارت ارتباطی خود را به اشتراک بگذارید و برای هر یک شواهدی ارائه دهید:

به عنوان مثال :

اطلاعات شغلی خود را به اشتراک بگذارید ؛ از دوره های ویژه ای که گذراندید بگویید ؛ از دانش کاری که از چندین سال تجربه کاری بدست آمده سخن بگویید و…

 

ـ چرا می خواهید موقعیت شغلی الان خود را ترک کنید:

در پاسخ به این سوال استخدامی در مصاحبه های کاری نباید با پاسخ خود یا تعریف بد از کارفرمای قبلی خود مصاحبه کننده را ناامید کنید و سعی کنید بدنبال جوابی باشید تا او را تحت تاثیر قرار دهید.

نحوه انجام :

هرگز جواب معمولی مثل اینکه به دنبال پیشرفت شغلی هستید ندهید بلکه بگویید دوست دارید چالش های جدیدی را امتحان کنید پس بدنبال شغل بهتری هستید.

در پاسخ به این سوال کاملا صادق باشید و اگر اخراج شدید واضح آن را بیان کنید و روی اشتیاق خود نسبت به همکاری با آنها تاکید داشته باشید.

ـ چه زمانی برای شروع کار آمادگی دارید:

این سوال نشان دهنده ی این نخواهد بود که شما استخدام شده اید بلکه جایگزین کردن کارمند جدید برای پست قبلی در یک بازه زمانی مشخص اتفاق خواهد افتاد بنابراین سعی کنید پاسخی شفاف و صادقانه به این سوال استخدامی بدهید.

نحوه انجام:

کاملا صادقانه زمان معین را بیان کنید به عنوان مثال بگویید دوهفته یا یک ماه برای کنارآمدن با کارفرمای شغل قبلی خود لازم خواهید داشت.

ـ نظر شما در مورد انجام کار گروهی:

در این سوال مصاحبه کننده قصد دارد بداند شما می توانید با هم تیمی های خود برای انجام یک کار گروهی کنار بیایید یا خیر.

نحوه انجام:

برای نشان دادن توانایی خود در این کار باید درمورد یکی از فعالیت های گروهی خود که موفقیت آمیز بوده و درباره ی مهارت های خود و شخصیت های افراد مختلف گروه و کنار آمدن با یکدیگر صحبت کنید.

ـ اگر سوالی دارید مطرح کنید:

در اسخ به این سوال استخدامی که در مرحله آخر پرسیده خواهد شد باید دقت کنید که اگر سوالی نپرسید یعنی علاقه ای به همکاری با آنها نخواهید داشت و مراقب باشید سوالاتی که پاسخ آنها در سایت شرکت خواهد بود نپرسید چرا که این کار نشان دهنده ی این خواهد بود که شما درباره ی شرکت مورد نظر تحقیقی انجام نداده اید.

نحوه انجام:

سعی کنید صادقانه سوالاتی که جواب آنها را نمی دانید از مصاحبه کننده بپرسید و اگر کمی هوش خود را در بیان این سوالات بکار ببرید خیلی بهتر خواهد بود به عنوان مثال سوالی بپرسید که نشان دهنده ی اشتیاق شما برای پیوستن به این شرکت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *