آکسفورد، شهر دانشجویی انگستان

انگلستان

انگلیس وسیع‌ترین، پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین کشور پادشاهی متحد می‌باشد و پایتخت این کشور، شهر لندن است. *انگلستان یکی از کشور های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در میان دانشجویان است . این کشور بعلت دارا بودن سطح کیفی بالایی در اموزش پزشکی جزو گزینه های اصلی پیشروی دانشجویان دیگر کشور ها برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی می باشد.
از این رو سوالات مختلفی برای اخذ بورسیه تحصیلی و ادامه تحصیل در این کشور در ذهن افراد ایجاد میشود که در ادامه به برخی از انها می پردازیم.

این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌مرز است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانش آن را از فرانسه جدا می‌سازد.

آکسفورد

شهری در انگلستان است.در سال 2017 ، جمعیت آن 152،450 نفر تخمین زده شد. این شهر در 90 کیلومتری شمال غربی لندن ، 103 کیلومتری جنوب شرقی بیرمنگام و 98 کیلومتری شمال شرقی بریستول است.

در شرق آکسفورد، سرزمین عجایب چوبی چیلترن (Chilterns) قرار دارد که یک مکان معروف است و به عنوان دروازه کشور شناخته می‌شود. در غرب شهر، کاستولد (Cotswolds) و در شمال شهر، کاخ تماشایی بلنهیم (Blenheim Palace) قرار دارد.

نزدیک دهکده بایسستر (Bicester)، مرکز تجمع عاشقان مد و دوست داران خرید کالاهای حراج شده است. در این منطقه، فروشگاه‌ها، برندهای معروفی مانند رالف لورن (Ralph Lauren)، نایک و UGG را با قیمت‌ خوبی می‌فروشند.

حمل و نقل

اتوبوس های فراوان تمام بخش های آکسفورد را پوشش داده و قسمت های مختلف ان را به هم وصل می کنند. در این شهر مسیر های متنوع دوچرخه ایجاد شده اند که فرصتی عالی را برای طرفداران این وسیله فراهم می سازد.آکسفورد از نظر حمل و نقل ریلی نیز جزو کشورهای پیشرفته دنیاست . ایستگاه قطار این شهر در خیابان پارک اند (Park End) قرار دارد.

اقلیم

آکسفورد آب و هوای معتدل دریایی دارد . بارش در طول سال به طور یکنواخت توزیع می شود و بیشتر توسط سیستم های هواشناسی که از اقیانوس اطلس می رسند تأمین می شود. کمترین دمای ثبت شده در آکسفورد 17.8- درجه سانتی گراد (0.0 درجه فارنهایت) در 24 دسامبر 1860 بود. بالاترین دما ثبت شده در آکسفورد 36.5 درجه سانتیگراد (98 درجه فارنهایت) در 25 ژوئیه 2019 است.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد اولین بار در سوابق قرن 12 ذکر شده است. اولین کالج های آکسفورد کالج دانشگاه (1249) ، بالیول (1263) و مرتون (1264) بودند. این کالج ها در زمانی تأسیس شدند که اروپایی ها شروع به ترجمه نوشته های فلاسفه یونان می کردند. این نوشتارها ایدئولوژی اروپا را به چالش کشیدند ، و الهام بخش کشف ها و پیشرفت های علمی در هنر بودند ، زیرا جامعه شروع به دیدن خود به شیوه ای جدید کرد. این کالج ها در آکسفورد به امید سازش فلسفه یونان و الهیات مسیحی مورد حمایت کلیسا قرار گرفتند.
حضور این دانشگاه همچنین منجر به تبدیل شدن آکسفورد به مرکزی برای صنعت آموزش شده است. شرکت ها اغلب کادر آموزشی خود را با استخدام دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آکسفورد می گیرند.

دانشگاه آکسفورد انگلستان دارای شهرت در زمینه‌های پژوهش، آموزش و نوآوری می باشد. همچنین دانشگاه آکسفورد در هشتمین جایگاه فرصت های شغلی جهان می باشد. رشته های مطرح و پرطرفدار این دانشگاه زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا، باستان شناسی، آناتومی و فیزیولوژی، هنر و علوم انسانی می باشد

چشم انداز

ساختمانها و املاک دانشگاه نه تنها برای کارهای دانشگاهی ضروری است بلکه آنها به شهرت آکسفورد به عنوان شهر یادگیری ، میراث و فرهنگ کمک می کنند. آنها بخشی حیاتی از معماری غنی شهر را تشکیل می دهند و محیط زیبایی را برای بازدید کنندگان و ساکنان آکسفورد و همچنین کارکنان دانشگاه و دانشجویان فراهم می کنند.

مقدمه و تاریخچه

آکسفورد به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان انگلیسی زبان ، یک نهاد منحصر به فرد و تاریخی است. تاریخ مشخصی برای تأسیس وجود ندارد ، اما تدریس در آکسفورد به نوعی در سال 1096 وجود داشت و از سال 1167 که هِنری دوم حضور دانشجویان انگلیسی را در دانشگاه پاریس ممنوع کرد ، به سرعت پیشرفت کرد.


کالج های دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد دارای ۳۰ کالج است. کالج ها در دانشگاه مکان های تدریس و اموزش اند که دارای سالن های غذاخوری، کافی شاپ، سالن کنفرانس و کتابخانه می باشند. کالج ها بعلت ارائه دوره های اموزشی منحصر به خود افرادی با توانایی ها و استعداد های برتر را ملاقات می کند. حضور دانشجویان در کنفرانس ها، گروه های درسی و انجمن های مختلف فرصتی مناسب برای دانشجویان بین المللی ایجاد میکند تا بتوانند اجتماعات دوستانه و روابط خود را در کالج ها گسترش دهند.
کالج ها و دانشکده های آکسفورد برای اقامت دانشجویان ورودی خود اتاق هایی با امکانات رفاهی بالا فراهم میکند.

کتابخانه بودلیان

کتابخانه بودلیان اصلی ترین کتابخانه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد است و یکی از قدیمی ترین کتابخانه های اروپا است و نام خود را از بنیانگذار آن ، سر توماس بودلی گرفته است. این کتابخانه با بیش از 13 میلیون کتاب چاپ شده ، پس از کتابخانه بریتانیا ، دومین کتابخانه بزرگ در انگلیس است. طبق قانون کتابخانه های سپرده قانونی ، 2003 یکی از شش کتابخانه سپرده قانونی برای آثار منتشر شده در انگلستان است و طبق قوانین ایرلند این حق را دارد که نسخه ای از هر کتاب منتشر شده در جمهوری ایرلند را درخواست کند.

این کتابخانه در بین دانشمندان آکسفورد به “Bodley” یا “Bod” معروف است ، اصولاً به عنوان کتابخانه مرجع عمل می کند و به طور کلی ، ممکن است اسناد از اتاق های مطالعه خارج نشود.

موزه Ashmolean

موزه اشمولن ، موزه ی هنر و باستان شناسی دانشگاه آکسفورد است که در سال 1683 تاسیس شده است. مجموعه های مشهور جهان رااز مومیایی های مصر گرفته تا هنر معاصر در فرهنگ های گوناگون و در طول زمان بیان می کنند.
ورود به موزه رایگان است اما همه بازدید کنندگان ، از جمله اعضا و مراجعان ، باید قبل از بلیط خوود را با زمان مشخص رزرو کنند تا بتوانند از ان دیدن کنند.

آمار و ارقام

آیا می دانید؟

آکسفورد در رتبه بندی دانشگاه های جهانی (THE) برای سال های 2017 تا 2021 در رتبه اول جهان قرار گرفت.
بیش از 24000 دانشجو در آکسفورد وجود دارد ، از جمله 11955 دانشجوی کارشناسی و 12010 دانشجو کارشناسی ارشد.
آکسفورد بسیار رقابتی است: بیش از 23000 نفر در هر سه دوره پذیرش آخر ثبت نام کرده اند و معمولاً فقط حدود 3300 نفر امکان اخذ پذیرش دارند.
اکثر دانشجویان دوره کارشناسی آکسفورد انگلیس از مدارس دولتی هستند. برای ورود به سال 2020 ، بیش از 69٪ پیشنهادات پذیرش به دانشجویان بخش دولتی اعطا شده است.
آکسفورد بیش از 250 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد.
دانشجویان بین المللی تقریباً 45٪ از کل دانشجویان را تشکیل می دهند .دانشجویان از بیش از 160 کشور و سرزمین به آکسفورد می آیند.
بر اساس چارچوب پژوهشی 2014 ، آکسفورد بیشترین حجم تحقیقات پیشرو در جهان را دارد.

این دانشگاه ، از جمله کالج ها و انتشارات دانشگاه آکسفورد ، بزرگترین کارفرما در آکسفوردشایر است که احدود 33700 شغل در شهر ایجاد می کند و سالانه بیش از 2.3 میلیارد پوند به اقتصاد منطقه تزریق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *