کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

برای مردم در سراسر جهان دلایل متفاوتی برای مهاجرت وجود دارد. برخی از آنها با داشتن هدف و آینده ای روشن و زندگی مناسب ؛ برخی با هدف کاری و برخی برای تحصیل تصمیم به ترک کشور خود می گیرند.

بر اساس نظر سنجی ای که در سال های اخیر با افرادی که از ۱۹۱ کشور جهان با ۱۷۴ ملیت مختلف بودند انجام شده متوجه شدند بیشتر افراد کم هزینه بودن در کشور محل اقامت خود را شاخصه ای قوی در امر مهاجرت قرار دادند.

در این نظر سنجی حدود ۱۳ کشور بر اساس هزینه کم  زندگی برای مهاجرت شناخته شده اند که در این مطلب می خواهیم به معرفی این کشورها و مقاصد بپردازیم.

جمهوری چک

زندگی در پایتخت جمهوری چک یعنی پراگ کمی بیشتر از بقیه شهر ها یا روستاهای اطراف ان بوده اما در کل کم هزینه بودن زندگی و امرار معاش در کشور جمهوری چک نسبت به دیگر کشورهای غربی باعث شده که نام ان در این فهرست قرار بگیرد که با وجود فرصت های شغلی خوب و مناسب می توان آن را مقصدی ارزان برای مهاجرت دانست.

مجارستان

کشور مجارستان از لحاظ هزینه کم زندگی و رفاه و شرایط مالی در جایگاه بالایی در این لیست قرار دارد اما این هزینه ها نسبت به سال های اخیر تا حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

رومانی

این کشور با افزایش حقوق کارمندان و کارگران خود و همچنین کاهش مقدار مالیات باعث شده با هزینه کم زندگی و رفاه و امکانات زیاد مهاجرین بیشتری را به سمت خود جذب کند که با وجود فرصت های شغلی زیاد امکان زندگی با شرایط عالی در این کشور فراهم شده است.

مالتا

کشور مالتا در جنوب اروپا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت خواهد بود چرا که بر اساس نظرسنجی انجام شده این کشور با هزینه کم زندگی و شرایط مالی مناسب جایگاه ویژه ای در لیست منتشر شده داشت و همه افراد از میزان حقوق خود و هزینه های زندگی در این کشور بسیار راضی بودند.

اسپانیا

کشور اسپانیا با شهرهای مادرید و والنسیا و بارسلونا از بهترین کشورهای اروپایی بر اساس هزینه کم زندگی و شرایط آب و هوایی و شغلی مناسب می باشند که به هزینه های کم برای اقامت و حمل و نقل معروف می باشند.

اوکراین

این کشور در اروپای شرقی قرار دارد که بر اساس نظرسنجی هزینه زندگی و امرار معاش در ان بسیار پایین بوده و حدود ۷۵درصد از شرکت کنندگان هزینه کم زندگی در این کشور را علت مهاجرت خود بیان کردند.

تایلند

هزینه حمل ونقل و غذا و همچنین اقامت در این کشور بسیار ارزان است و می توان اظهار داشت تعادل بین درآمد مردم و نیاز روزانه آنها باعث شده این کشور به کشور ارزان قیمتی برای مهاجرت انتخاب شود.

مکزیک

شهرهایی که در مکزیک وجود دارد از جمله کانکون یکی از رویایی ترین مقاصد برای کردشگران جهان به شمار می رود. این کشور فرصت های شغلی بسیاری را برای مهاجران ایجاد کرده و براساس درآمد حاصل از کار و هزینه کم زندگی در این کشور می توان مکزیک را کشوری ارزان برای مهاجرت دانست اما در سال های اخیر به دلیل افزایش شمار مهاجرین این هزینه ها کمی بیشتر شده است.

اکوادور

هزینه زندگی در این کشور آنقدر ارزان نیست اما درآمد و حقوق مردم زیاد بوده به طوری که کفاف زندگی در این کشور را خواهد داد و ناگفته نماند فقط ۲۰ درصد شرکت کنندگان نظر سنجی از زندگی در این گفته بودند اما هرگز از کلمه ی بد در توصیفات خود استفاده نکردند.

فیلیپین

کشور فیلیپین در جنوب شرقی آسیا یکی از ارزان ترین کشورها در این مناطق به شمار می رود چرا که هزینه ی زندگی از جمله اجاره منازل در این کشور حدود ۵۰ درصد کمتر از بقیه کشورهای آسیایی می باشد.

تایوان

بر اساس نظرسنجی انجام شده حدود ۸۳ درصد از شرایط کلی زندگی در کشور تایوان راضی بوده و حدود ۹۶ درصد اظهار داشتند که هزینه های زندکی در این کشور با حقوق دریافتی توازن دارد و هزینه کم زندگی این کشور را به مقصدی ارزان برای مهاجرت تبدیل می کند.

لهستان

در کشور لهستان شهر هایی از جمله ورشو وجود دارد که فرصت های شغلی بسیاری یا حقوق دریافتی بالا را برای مهاجرین به وجود آورده که باعث شده هزینه زندگی نسبت به حقوق دریافتی کمتر باشد به طوری که نسبت به هزینه های زندگی در پاریس یا فرانکفورت قابل مقایسه نخواهد بود.

ویتنام

کشور ویتنام مردم و مهاجران خود را درشرایط خوب و مناسبی قرار داده به طوری که بسیاری از افراد اظهار داشتند وضعیت زندگی بسیاری از مردم در شرایط استانداردی قرار دارد و هیچگونه مشکلی در زندگی در جهت تامین هزینه نخواهند داشت.

بلغارستان

این کشور برای زندگی و حتی تورهای تفریحی نیز مناسب می باشد به طوری که شما می توانید با خرید ۵۰۰ هزار یورو اوراق قرضه به مدت ۵ سال در این کشور اقامت بگیرید و هزینه کم زندگی در این کشور می تواند انتخاب عالی برای مهاجرت باشد.

یونان

کشور یونان بیشتر از مهاجران تشکیل شده به طوری که حدود ۵۰ درصد نیروی کاری در این کشور از افراد خارجی به وجود امده و حقوق بالای کارمندان در یونان نیاز مردم را نسبت به هرچیزی در این کشور تامین کرده و انتخاب مناسبی برای وجود داشتن در این لیست خواهد بود.

موناکو

این کشور دومین کشور کوچک جهان است که در سواحل جنوبی فرانسه قرار دارد و برای ساکنان خود زندگی امن و سیستم تجاری سودمندی با هزینه کم زندگی  به وجود آورده و مردم در آن ملزوم به پرداخت هیچ مالیاتی برای حقوق دریافتی خود نیستند و مالیات فقط به ثروت یا سرمایه تعلق خواهد گرفت و بیشتر حقوق مردم صرف نیازهای خود خواهد شد که می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت ارزان قیمت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *