ویزای تحصیلی مالزی و همه چیز درباره ی آن

تحصیل در مالزی

کشور مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع است یکی از بهترین مقاصد در آسیا برای ادامه تحصیل می باشد و سالانه دانشجویان زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور تلاش می کنند.

این کشور در سالهای اخیر پیشرفت های زیادی داشته به طوری که بهترین مکان را برای زندگی و ادامه تحصیل به وجود اورده است.مالزی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد که سالانه تعداد زیادی از توریست ها را برای گردش به خود جذب می کند و افراد زیادی به این کشور سفر می کنند.

مالزی دارای ۱۳ استان است که پایتخت آن شهر کوالالامپور می باشد. کیفیت آموزشی این کشور در سطح بالایی قرار دارد به همین دلیل بسیاری لز دانشجویان ایرانی دانشگاه های این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند.

این کشور با فرهنگ غنی و مکان های دیدنی و همچنین سطح استاندارد زندگی و تحصیل می تواند بهترین انتخاب برای رقم زدن آینده ای روشن باشد پس برای اطلاع از شرایط تحصیل در مالزی با ما همراه باشید.

انواع مقطع تحصیلی در مالزی

افراد برای تحصیل در دانشگاه های مالزی باید سه دوره را از قبل گذرانده باشند : دوره پیش دبستانی ؛ دوره دبستان و دوره دبیرستان

ربان تدریس در کشور مالزی به زبان مالایی خواهد بود اما برای دانش آموزان دبیرستانی بین المللی برخی از دروس به زبان انگلیسی نیز تدریس خواهخد شد.

برخی از مدارس در مالزی تحت نظر چین هستند و زبان تدریس در این مدارس چینی خواهد بود.در ادامه انواع مقاطع تحصیلی در این کشور را بررسی خواهیم کرد.

دانشگاه:

بعد از پایان دوره ی متوسطه افراد برای ورود به دانشگاه ها اقدام خواهند کرد. برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی باید بدانید دانشگاه های این کشور هم دولتی و هم غیر دولتی هستند که رشته های مختلفی در انها تدریس خواهد شد.

مقطع تحصیلی لیسانس:

این مقطع دوره ای سه الی چهار ساله دارد که اگر مدرک دیپلم شما ۱۲ سال تحصیل را نشان دهد این دوره برای شما ۳ ساله خواهد بود. اما اگر دوره ی پیش دانشگاهی را نگذرانده باشید باید در کالج های مالزی تحصیل کنید که این امر دوره ی تحصیل شما را ۴ ساله خواهد کرد.

مقطع تحصیلی  فوق لیسانس:

برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی جهت تحصیل در مقاطع تحصیلی  ارشد و فوق لیسانس معدل دوره ی قبل شما باید بلای ۱۲.۵ باشد. این دوره ۲ ساله خواهد بود و نیاز به ارائه مدرک زبان خواهد داشت اما اگر ان را نداشته باشید باید در دوره های زبان قبل از ورود به دانشگاه شرکت کنید.

مقطع تحصیلی دکتری:

گذراندن این دوره به صورت تحقیقاتی خواهد بود و سه الی ۴ سال طول خواهد کشید. برخی از دانشگاه ها برای پذیرش شما شرط معدل بالای ۱۵ را در دوره ی قبلی تحصیلی خواهد داشت. دانشجویان با اخذ ویزای مالزی و شروع تحصیل در این دوره می توانند برای تامین هزینه های تحصیل یا زندگی به انجام پروژه های دانشجویی یا تدریس به دانشجویان دیگر بپردازند.

بورسیه تحصیلی در مالزی

بورسیه های تحصیلی در مالزی در دوره های ارشد و دکتری به دانشجویان داده خواهد شد که این هم با توجه به افتخارات تحصیلی و نمره های بالای دروس شما امکانپذیر خواهد بود.

انوع بورسیه در مالزی

ـ بورسیه ای که به دانشجویان کارشناسی ارشد تعلق خواهد گرفت که در زمینه تحقیقاتی در حال تحصیل هستند.

ـ بورسیه ای که به نخبگان دوره های دکتری تعلق خواهد گرفت که برای دریافت این بورسیه نمرات و معدل افراد در دوره ی ارشد باید بالا بوده یا دارای سوابق علمی خوبی باشند به عنوان مثال مقاله های انها در مجلات معتبر علمی به چاپ رسیده باشد.

ـ بورسیه های اساتید راهنما به دانشجویان دکتری تعلق می گیرد که برای تحقیقات دوره ی دکتری خود استاد راهنمایی انتخاب می کنند و این استاد راهنما از دانشگاه برای انجام تحقیقات فرد بودجه خواهد گرفت.

ـ برخی از دانشگاه های مالزی به دانشجویان ممتازی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی مالزی شده اند بورسیه خواهند داد که بورسیه هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.

دانشگاه های مالزی

برای کسانی که می خواهند ویزای تحصیلی مالزی را بدست اورند باید گفت دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی بسیار بالایی هستند و چند دانشگاه ان در لیست پنجاه دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

آینده فارغ التحصیلان دانشگاه های مالزی

کسانی که از دانشگاه های مالزی فارغ التحصیل خواهند شد می توانند در سطح بین الملل مشاغلی با کیفیت بدست اورند البته ناگفته نماند همه ی دانشگاه های این کشور خوب نیستند بنابراین باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی شرایط را با دقت بررسی کنید.

هزینه تحصیل در مالزی

همه افراد برای تحصیل در خارج از کشور مالزی را به عنوان بهترین و مطمئن ترین مقصد با کیفیت بالای آموزشی انتخاب خواهند کرد تا با اخذ ویزای تحصیلی مالزی آینده ای روشن را برای خود بسازند اما بد نیست قبل از انتخاب هر کشوری هزینه زندگی در این کشورها نیز بررسی شود.

هزینه آب وبرق در مالزی

هزینه آب و برق در کشور مالزی نسبت به دیگر کشور ها ارزانتر خواهد بود بنابراین دانشجویان نیازی نیست نگران این هزینه ها باشند.

هزینه اجاره آپارتمان

با توجه به محل و نوع اپارتمان انتخابی هزینه ها می تواند متفاوت باشد اما آپارتمانی در مرکز شهر کوالالامپور می تواند هر ماه ۷۵۰ دلار هزینه داشته باشد. این آپارتمان ها با این هزینه از امکانات رفاهی بالایی برخوردار خواهند بود اما افراد می توانند در خارج از شهر کوالامپور نیز آپارتمانی با هزینه ۱۷۰ دلار در ماه اجاره کنند.

هزینه مواد غذایی

افرادی که قصد بدست آوردن ویزای تحصیلی مالزی را دارند باید بدانند هزینه مواد غذایی در این کشور اصلا بالا نیست و شما به راحی می توانید میوه و سبزیجات و دیگر مایحتاج زندگی خود را تامین کنید.

هزینه حمل و نقل

دانشجویان می توانند با هزینه کم از وسایل حمل و نقل عومی در مالزی استفاده کنند. کشور مالزی بلیط هایی دارند که هر ماه می توان آنها را شارژ کرد و هزینه رفت آمد را کمتر می کند. هزینه شارژ این بلیط ها هر ماه ۱۰۰۰ رینگت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *