همه چیز درباره ی مهاجرت به مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع می باشد که پایتخت آن بوداپست نام دارد. این کشور از شمال با اوکراین ؛ جنوب با صربستان ؛ غرب با اتریش و از شرق با رومانی دارای مرز مشترک هستند.

از بزرگ ترین شهر ها برای مهاجرت به مجارستان می توان سگد ؛ پچ ؛ ذیور و دبرتسن نام برد. کسانی که به دنبال کار یا تحصیل در کشورهای اتریش یا آلمان هستند ابتدا درخواست مهاجرت به مجارستان را کرده تا از طریق دوره های زبان بتوانند تسلط زبانی خود را به زبان آلمانی افزایش داده و سپس برای اخذ ویزای کشورهای آلمان یا اتریش اقدام خواهند داد.

کشور مجارستان در بین کشورهای جهان قدرتمند ترین پول را داراست و همینطور در زمینه های اقتصادی و تولید ناخالصی داخلی نیز در جایگاه ویژه ای قرار دارد و زندگی در این کشور بعد از مهاجرت به مجارستان استاندارد های بالایی خواهد داشت.

هزینه زندگی در مجارستان

برای مهاجرت به کشور مجارستان باید از هزینه زندگی در این کشور مطلع باشید. این کشور یکی از ارزانترین کشورها در حوزه شنگن در اروپا می باشد. هزینه های تحصیلی پایین در این کشور باعث جذب بسیاری از افراد با هدف تحصیل به این کشور خواهد شد. مجارستان هزینه زندگی و تحصیلی پایینی دارد  که برای کسانی که با اخذ ویزای تحصیلی یا کاری قصد مهاجرت به مجارستان را دارند بسیار مناسب و کارآمد می باشد.

تحصیل و مهاجرت به مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان در بین دانشگاه های معتبر جهان جایگاه ویژه ای دارند و مهاجرت به مجارستان از طریق ویزای تحصیلی آسان ترین روش برای مهاجرت خواهد بود. برای این کار ابتدا باید آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور را انجام داده و با کسب نمره ی قابل قبول می توانید برای تحصیل در این مراکز آماده شوید.

رشته های پزشکی:

کسانی که در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و دامپزشکی از دانشگاه های مجارستان فارغ التحصیل شوند می توانند بدون نیاز به معادلسازی مدارک خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار مشغول شوند.

مقاطع قابل تحصیل در کشور مجارستان

برای مهاجرت به مجارستان با هدف تحصیل باید گفت دانشگاه های این کشور دارای سه مقطع کارشناسی ؛ ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.

هرینه تحصیل در دانشگاه های مجارستان در سه مقطع گفته شده نسبت به دانشگاه های غیر رایگان اروپا بسیار پایین تر است و براساس رشته حدودا بین ۶ تا ۱۷ هزار یورو هزینه سالانه خواهد داشت و همانند تحصیل در کشور اتریش یا تحصیل در آلمان شرایط تحصیلی رایگان نخواهد داشت.

مهاجرت به مجارستان و پیدا کردن کار

برای مهاجرت به مجارستان از طریق کاری افراد باید تمامی مدارک لازم از جمله رزومه کاری خود را به مراکز کاریابی کشور مجارستان فرستاده تا بتوانند نظر یکی از کارفرمایان در جستجوی نیروی کار را جلب کرده و از طریق دعوتنامه کارفرما به کشور مجارستان مهاجرت کنند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری : مدارک دانشگاهی ؛ سوابق کاری و تسلط به زبان مجاری یا انگلیسی خواهد بود.

 

نرخ بیکاری در کشور مجارستان

نرخ بیکاری در کشور مجارستان حدود ۳.۵ درصد است که بسیار رقم پایینی می باشد بنابراین پیداکردن کاری در خصوص مهارت خود می تواند آسان و راحت باشد اما ناگفته نماند در آگهی های استخدام اولویت استخدام با افراد بومی مجارستان خواهد بود و اگر کارفرما نتوند نیروی کاری مورد نظر خود را پیدا کند آگهی را در کشورهای دیگر نیز منتشر خواهد کرد.

تولد و مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان و دریافت تابعیت این کشور بر اساس خون صورت می گیرد به اینصورت که فرزندی که در خاک مجارستان متولد شده باشد تابعیت نخواهد گرفت بلکه فرزندی که مادر یا پدر و یا هردو تابعیت مجارستانی داشته باشند می تواند تبعه این کشور را بدست آورد.

 

مهاجرت و سرمایه گذاری در مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری به دلیل اینکه مجارستان عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد شزایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی به وجود آورده است.

این کشور در اقتصاد در حال رشد سریعی می باشد و صنعت توریسم در این زمینه به کشور مجارستان کمک زیادی می کند چرا که جاذبه های گردشگری مجارستان به خصوص در پایتخت یعنی بوداپست هرساله توریست های زیادی را به این کشور فرا می خواند و همین امر باعث علاقه زیاد سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در مجارستان شده است.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

برای مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج همانند کشورهای دیگر باید با فردی که تابعیت مجارستانی دارد ازدواج کرده تا موفق به دریافت تابعیت کشور مجارستان شوید.

برای ازدواج در مجارستان نیاز به اثبات با مدارک قابل قبولی دارید تا به سفارت این کشور احساسی و واقعی بودن ازدواج خود را نشان دهید.

مدارک لازم برای ازدواج در مجارستان:

برای مهاجرت به محارستان از طریق ازدواج به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

ـ گواهی مجرد بودن فرد قبل از ثبت ازدواج

ـ مدارکی مبنی بر تمکن مالی فرد مقیم مجارستان

ـ مدارک مالی فرد متقاضی تابعیت

ـ تکمیل فرم های سفارت مجارستان

ـ پاسپورت معتبر

مهاجرت به مجارستان برای افراد خاص

این مهاجرت برای جذب افراد مشهور و محبوب در نظر گرفته شده است که به طور مستقیم وجود ندارد و در برخی از کشورها نیز شرایط سختی خواهد داشت اما کشورهایی نظیر مجارستان یا اتریش شرایطی آسان برای مهاجرت افراد هنرمند یا ورزشکاران در نظر گرفته اند که برای ایرانیان نیز با احراز شرایط خاصی امکانپذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *