همه چیز درباره ی مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک

بلژیک کشوری اروپایی است که عضو کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و در غرب اروپا قرار گرفته که مردم آن به سه زبان هلندی ؛ آلمانی و فرانسوی صحبت می کنند.

برای مهاجرت به بلژیک مهارت داشتن در یکی از سه زبان بالا می تواند این امر را برای شما راحت تر کند. برای مهاجرت به این کشور راه های مختلفی از جمله کار ؛ تحصیل ؛ ازدواج و… وجود خواهد داشت که به تفکیک درباره ی آن ها در این مقاله صحبت خواهیم کرد.

پایتخت کشور بلژیک بروکسل و واحد پول رایج آن یورو می باشد که به دلیل اینکه در گذشته بیشتر جنگ های اروپا در این سرزمیم اتفاق افتاده دارای چندین فرهنگ و زبان شده است.

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

 دانشجویان خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که قصد تحصیل بیشتر از سه ماه در بلژیک را دارند باید برای مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل ویزای نوع D را دریافت کنند.

تحصیل در این کشور در موسسات و دانشگاه های خصوصی یا دولتی می تواند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی هزینه های متفاوتی داشته باشد.

مهاجرت به بلژیک

دوره ها:

دوره های تحصیلی کارشناسی ۳ الی ۴ سال ؛ ارشد ۲ سال و دکتری ۴ سال خواهد بود که برای هر کدام شرایط متفاوتی ذکر شده که در مقاله مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل کامل توضیح داه می شود.

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه ها خرید ملک می باشد. برای دریافت اقامت بلژیک از طریق خرید ملک متقاضی باید بین ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار یورو هزینه کند و به عنوان یک خارجی ملکی را در این کشور بخرد.

روش دوم:

یکی دیگر از راه های مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری می تواند ثبت شرکت باشد که با توجه به نوع شرکت و فعالیت آن فرد باید چیزی بین ۱۰ هزار تا ۶۰ هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشد.

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

در سال های اخیر نرخ بیکاری در کشور بلژیک سیری نزولی داشته که نشان دهنده ی شرایط مناسبی از پیدا کردن کار برای مهاجران خواهد بود.

برای مهاجرت از طریق کار به بلژیک سخ نوع ویزای A و B و C در نظر گرفته شده است که هر کدام با توجه به شرایط مختلف برای افراد متفاوتی صادر می شود. برای اطلاع از شرایط این ویزاها مقاله مهاجرت به بلژیک از طریق کار را از دست ندهید.

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک با ازدواج

همانند بقیه ی کشور ها مهاجرت به بلژیک نیز از طریق ازدواج امکانپذیر می باشد اما باید در نظر داشت که بلافاصله بعد از ازدواج با یک فردی که تبعه کشور بلژیک را دارد شما نمی توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید بلکه باید مدتی را باهم زندگی کرده تا شرایط لازم برای دریافت شهروندی این کشور را پیدا کنید.

قوانین ازدواج در بلژیک:

دو قانون مهم برای ازدواج در بلژیک وجود دارد که آن هم این است دو طرف نباید سنی کمتر از ۱۸ سال داشته و هردو در زمان ازدواج باید مجرد باشند.

مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی

کشور بلژیک برای کسانی که از طریق پناهندگی وارد این کشور می شوند حمایت لازم را انجام خواهد داد. در کشور بلژیک پرونده افرادی که از طریق پناهندگی وارد این کشور می شوند چندین بار بررسی خواهد شد تا اگر شرایط لازم را داشته باشند به کار و زندگی در بلژیک بپردازند.

تولد و مهاجرت به بلژیک

برای مهاجرت به بلژیک و رابطه آن با تولد و همینطور فهم بهتر تولد و دریافت تابعیت کشور ها باید گفت دو اصل برای این امر وجود دارد که اصل خاک و خون می باشد.

اگر کشوری تابعیت تولد را بر اساس خاک گذاشته باشد به کسی که در آن جا متولد شده باشد تابعیت خواهد داد اما تابعیت بر اصل خون یعنی دادن تابعیت به فرزند متولد شده از طریق تابعیت پدرو مادر امکانپذیر خواهد بود.

مهاجرت به بلژیک

اصل تابعیت در بلژیک:

تابعیت در بلژیک بر اساس اصل خون قرار گرفته یعنی اگر کودکی در این خاک متولد شود تنها در صورتی می تواند تابعیت بلژیک را دریافت کند که یکی از پدر یا مادر و یا هردو تابعیت کشور بلژیک را داشته باشند.

مهاجرت به بلژیک و هزینه های زندگی

کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید هزینه های زندگی را نیز بررسی کنند. هزینه های مرتبط با زندگی در کشور بلژیک نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر بوده و همین دلیلی بر تقاضای زیاد مهاجران برای سفر و زندگی در این کشور می باشد.

هزینه ها:

هزینه های زندگی برای یک خانواده ۴ نفره در کشور بلژیک چیزی حدود ۱۶۸۰ یورو در نظر گرفته شده است.

هزینه کارهای معمول و خرید های روزمره:

شیر یک لیتری : ۰.۹۵ یورو

بطری آب ۱.۵ لیتری : ۰.۹۰ یورو

یک قرص نان : ۱.۶۴ یورو

غذا خوردن دو نفره در رستوران : ۶۰.۰۰ یرو

باشگاه ورزشی : ۲۶.۲۰ یورو

هزینه آپارتمان ۸۵ متری : ۷۳۶ یورو

اخذ پاسپورت بلژیک

برای مهاجرت به بلژیک و اخذ پاسپورت این کشور باید گفت شما می توانید بعد از پنج سال زندگی در این کشور برای دریافت تابعیت آن اقدام کنید و در طول این پنج سال چیزی کمتر از یکسال را در خارج از کشور بلژیک گذرانده باشید.

شرایط دریافت پاسپورت:

باید با پرداخت به موقع مالیات در چرخه اقتصادی نقش داشته و به یکی از زبان های این کشور نیز تسلط پیدا کنید تا بتوانید پاسپورت بلژیک را دریافت کرده و با آن به ۱۲۶ کشور جهان بدون نیاز به داشتن ویزا سفر کنید.

مهاجرت به بلژیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *