همه چیز درباره ی مهاجرت از طریق کار در بلژیک

کار در بلژیک می تواند یکی از راه های مهاجرت به این کشور در نظر گرفته شود. این کشور جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر دارد و چون در گذشته بسیاری از جنگ های اروپایی در این کشور اتفاق افتاده امروزه مردم زیادی با فرهنگ های متفاوت در ان دیده می شوند.

در قسمت شمالی بلژیک و در پایتخت آن یعنی بروکسل زبانی که مردم صحبت می کنند هلندی است اما در منطقه والون صحبت به زبان هلندی و فرانسوی نیز رایج می باشد و در برخی دیگر از مناطق بلژیک افراد به زبان آلمانی باهم به برقراری ارتباط می پردازند.

یکی از نکات قابل توجه برای کسانی که قصد کار در بلژیک را دارند این است که هزینه مالیات در این کشور کمی بالاست اما دولت تمام تلاش خود را می کند که در هنگام بیماری و یا بیکاری حداکثر کمک را به مردم خود برساند.

کار در بلژیک

برای کار در بلژیک باید نرخ بیکاری در این کشور را مورد بررسی قرار دارد. در سال های اخیر نرخ بیکاری در بلژیک برابر ۵.۵ درصد بوده که نشان دهنده ی اوضاع مناسب کاری در آن می باشد.

نرخ بیکاری در بلژیک نسبت به آلمان بیشتر اما نسبت به کشور همسایه خود یعنی فرانسه کمتر است.

مدل های اقتصادی از سال ۱۹۸۳ تا کنون نشان از کاهش نرخ بیکاری در بلژیک می دهند که این یعنی شرایط کاری در این کشور روز به روز در حال پیشرفت است.

ویزای کاری بلژیک

در جهت کار در بلژیک ابتدا باید ویزای کاری دریافت کرد که این ویزا خود از انواع مختلفی به وجود آمده است.

برای کسانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند مجوزی برای کار در بلژیک نیازی نخواهد بود اما برای شهروندان خارجی نیاز به داشتن جاب آفر از یک کارفرمای بلژیکی می باشد.

ویزاهای کاری بلژیک عبارتند از :

ویزای نوع A : این ویزا به افراد اجازه کار برای همه کارفرمایان در بلژیک با شرایط خاصی را می دهد.

ویزای نوع B : این ویزا اجازه کار به افرادی می دهد که هیچگونه کاری با شرایط خود در بازار کار بلژیک پیدا نکرده اند.

ویزای نوع C : این ویزای برای اتباع خارجی است که فقط اقامت موقت دارند مثل دانشجویان یا اعضای خانواده مامورین سفارت و …

مدارک مورد نیاز برای کار در بلژیک

ـ صورت حساب بانکی مرتبط با شش ماه پیش

ـ قرارداد استخدام

ـ فرم باز پرداخت مالیات بر درآمد

ـ اطلاعات کامل از اجازه اقامت در بلژیک

ـ فرم درخواست ویزه برای اخذ ویزای نوع A

ـ موافقت نامه اداره مهاجرت با کار کردن فرد

ـ گواهی پزشکی مبنی بر سالم بودن فرد

ـ کپی از مجوز اقامت فعلی فرد متقاضی

شغل های پر درامد در بلژیک

مدیر بازار یابی و فروش ؛ مدیر شرکت ؛ آمار گیران و ریاضیدانان و استادان دانشگاه ها ؛ متخصصین ؛ مدیر خرده و عمده فروشی ؛ مهندسان ؛ مدیران کسب و کارهای اداری ؛ ساخت وساز و لجستیک ؛ مهندسین الکترو تلنولوژی

مشاغلی که کمبود نیروی کار در بلژیک دارند :

حسابداری ؛ پرستاری ؛ مامایی ؛ معلمی ؛ مدیریت ؛ مهندسی ؛ مدیر پروژه ؛ مکانیک ؛ معاملات مرتبط با ساخت وساز ساختمان ها ؛ نمایندگی فروش فنی و تجاری ؛ مهندسی فناوری و اطلاعات ؛ مهندسی معماری و تکنسین ها

حقوق دریافتی در بلژیک

با بررسی حقوق دریافتی و شرایط مختلف کاری در کشور بلژیک می توان به این نتیجه رسید که بخش بزرگی از حقوق افراد به پرداخت مالیات اختصاص داده می شود.

حقوق دریافتی سالانه کسی که در بلژیک کار می کند ۱۹۱۲۶ یورو می باشد که یعنی ماهانه ۱۵۹۳ یورو دریافت خواهد کرد که باز هم باید گفت سطح حقوق افراد با توجه به کار و منطقه و شهری که در ان زندگی می کنند متفاوت خواهد بود.

جستجوی کار در بلژیک

برای کار در بلژیک می توان از سایت های کاریابی و جستجو در موسسات کاریابی یا روزنامه ها بهره برد. این کار به افراد فرصت این را خواهد داد که با توجه به تخصص و توانایی خودفرصت های شغلی مختلف را ارزیابی کرده و با توجه به ان رزومه کاری خود را برای کارفرمایان فرستاده و تا بتوانند پیشنهاد شغلی کارفرمایان بلژیکی را دریافت کنند.

برخی از سایت های کاریابی

ـ MONSTER

ـSTEP STONE

ـ CAREER JOB

ـ LEARN 4 GOOD

ـ BRUSSEL JOB

ـ JOB IN BRUSSEL

روزنامه های کاریابی در بلژیک

ـ LE SOIR

ـ DE GAZEY VAN ANTWERPEN

ـ  DE STANDARD

ـ  HE LAATSTE NEIUWS

کار در بلژیک هنگام تحصیل

برای اطلاعات دقیق از تحصیل در بلژیک به مقاله مهاجرت از طریق تحصیل به بلژیک مراجعه کنید. همانطور که در این مقاله نیز گفتیم دانشجویان می توانند به کار در هنگام تحصیل مشغول شوند.

شما باید قرارداری تحت عنوان قراردادکاری دانشجو کارفرما را با کارفرمای خود امضا کنید که با توجه به آن شما اجازه نامه کاری نوع C  را به عنوان مجوز کاری دریافت خواهید کرد که حتی در روزهای تعطیل رسمی نیز با توجه به این اجازه نامه می توانید به کار مشغول شوید.

کار در بلژیک به عنوان معلم انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی در بلژیک از درامد و فرصت شغلی بسیار مناسبی برخوردار است که نیاز به نیرو در همه ی سایت های کاریابی بلژیک در ارتباط با تدریس زبان انگلیسی دیده می شود که شما می توانید با ارائه رزومه تحصیلی خود برای کار در بلژیک اولین قدم را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *