همه چیز درباره ی اخذ ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش

ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش

کشور اتریش یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود و شرایط رفاهی زندگی در این کشور بسیار بالاست به همین دلیل بسیاری از فارغ التحصیلان رشته پزشکی از جمله دندانپزشکی به دنبال راهی برای اخذ اقامت این کشور می باشند. این کشور ویژگی های جذابی از جمله بالابودن سطح کیفیت آموزشی ؛ آسان بودن پذیرش مهاجر ؛ رفاه بالا در زندگی و… می تواند انتخاب مناسبی برای مهاجرت به شمار رود. کسانی که از رشته های پزشکی فارغ التحصیل شدند مانند دندانپزشکان می توانند با اخذ ویزای کاری به این کشور مهاجرت کرده و پس از چندی اقامت دائم این کشور را به دست آورند. در ادامه با تمامی شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری دندانپزشکان آشنا خواهیم شد پس با تیم ما همراه باشید.

اتریش

کشور اتریش یکی از ثروتمندترین و زیباترین کشورهای اروپایی در جهان است و کسانی که اقامت دائم این کشور را به دست می آورند به دلیل عضو بودن این کشور در ناحیه شنگن می توانند آزادانه در بین کشورهای این منطقه سفر کنند.

پایتخت کشور اتریش وین است که به کشور جمهوری خواهی در اروپای مرکزی مشهور است.

با اخذ ویزای کاری دندانپزشکان می توان به کشورهای عضو منطقه شنگن سفر کرد و در انجا سرمایه گذاری یا اقامت داشت.

اخذ ویزای کاری دندانپزشکان

مهاجرت با ویزای کاری دندانپزشکان یکی از مورد علاقه ترین روش های اخذ اقامت اتریش برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

شرایط:

ـ مرحله اولی که باید افراد فارغ التحصیل این رشته ها برای اخذ اقامت اتریش انجام دهد ترجمه تمامی مدارک تحصیلی خود به زبان آلمانی در دارالترجمه های معتبر می باشد.

ـ یکی دیگر از شرایطی که برای دریافت ویزای کاری دندانپزشکان مهم می باشد این است که فرد باید به زبان آلمانی مسلط بوده و مدرک معتبر در سطح سی وان داشته باشد چرا که برای کار در این کشور و ارتباط با مردم باید به زبان بومی تسلط پیدا کنید.

ویزای کاری دندانپزشکانآزمون تایید صلاحیت برای دندانپزشکان

کسانی که به دنبال ویزای کاری دندان پزشکان از اتریش هستند اما مدرک فازغ التحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت نکرده اند باید برای شروع کار در آزمون تعیین صلاحیت ADC  شرکت کرده و نمره قبولی آن را به دست آورید.

بخش های آزمون ADC :

ـ بخش اول : شامل سوالاتی در ارتباط با زبان تخصصی برای مشاغل علوم پزشکی است.

ـ بخش دوم : شامل سوالات چهارگزینه ای و پاسخ های کوتاه می باشد.

ـ بخش آخر : این بخش آزمون بالینی است که شامل دندانپزشکی بالینی یک ؛ دو ؛ سه خواهد بود.

داوطلبانی که در این آزمون شرکت می کنند در سطحی برابر با دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه های اتریش بررسی می شوند.

آزمون های تایید صلاحیت پزشکان در اتریش

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری دندانپزشکان

مدارکی که برای دریافت ویزای کاری مخصوص دندانپزشکان نیاز است عبارتند از :

نامه درخواست ویزا ؛ گذرنامه معتبر ؛ مدرکی کبنی بر نشان دادن عدم سوپیشینه با اعتبار سه ماه قبل ؛ مدرک زبانی آلمانی معتبر ؛ بیمه خسارت حرفه ای ؛ گواهی سلامت ؛ مدرک مبنی بر گذراندن دوره های آموزشی در کشورهای اروپایی ؛ آدرس محل سکونت ؛ دو عدد عکس پرسنلی ؛ اثبات حسن انجام کار داوطلب

محل برگزاری آزمون های تایید صلاحیت دندانپزشکان

محل :

آزمون های تایید صلاحیت برای کسانی که در خارج از اتریش اقامت دارند برگزار می شود و آنها می توانند به هر تعدادی که می خواهند با پرداخت هزینه در آن شرکت کنند.

آزمون نهایی{ بالینی} :

آزمون بالینی در خود کشور اتریش در ماه های ژوئن و نوامبر برگزار می شود و کسانی که خارج از اتریش هستند می توانند با دریافت ویزای موقت به این کشور سفر کرده و در آزمون بالینی شرکت کنند.

پس از موفقیت در این آزمون می توان برای کار به اداره بهداشت اتریش درخواست مجوز کار داد.

ویزای کاری برای دندان پزشکان در اتریش

مدرک زبانی مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری دندانپزشکان

مدرک زبانی معتبر یکی از مهم ترین مدارک برای دریافت اقامت در کشورهای اروپایی می باشد که در ارتباط با دریافت ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش فرد باید دارای نمره های بالایی در زمینه زبان باشد تا تسلط خود را به زبان های انگلیسی و آلمانی نشان دهد.

نمرات مورد نیاز :

برای کار در کشور اتریش تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی نیست چرا که افراد باید بتوانند با مردم بومی با زبان آلمانی ارتباط برقرار کنند. نمره آیلتس موزد نیاز ۷ به بالا و سطح مورد نیاز برای زبان آلمانی سطح c1 می باشد.

حقوق دریافتی دندانپزشکان و مشاغل پزشکی در اتریش

حوزه سلامت :

کسانی که به دنبال اخذ ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش هستند باید از حداقل میزان حقوق این مشاغل در کشور آگاه باشند. میانگین حقوق دریافتی کسانی که در زمینه مشاغل پزشکی و سلامت در حال فعالیت می باشند ۵۰۰ یورو در ماه است که با توجه به محل کار و تجربه کاری و… می تواند متفاوت باشد.

حوزه پزشکی :

کسانی که در حوزه مشاغل پزشکی فعالیت می کنند می توانند ماهی ۱۱۰۰ یورو و یا ۱۷ هزار یورو درامد داشته باشند.

دندانپزشکی :

یکی از مشاغل برتر در زمینه پزشکی دندانپزشکی است که درآمدی ماهیانه برابر با ۹۱۰۰ یورو دارد که یکی از پردرآمدترین مشاغل در اتریش به شمار می رود.

مشاغل مورد نیاز در اتریش در زمینه پزشکی

رشته های پزشکی جزو پردرآمدترین مشاغل در کشور اتریش هستند که متقاضیان تحصیلی زیادی دارد. برخی از مشاغل پرطرفدار پزشکی را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد :

تکنسین بیهوشی ؛ دندانپزشکی ؛ چشم پزشکی ؛ کارشناس داروخانه ؛ تکنسین دیالیز ؛ کارشناس بهداشت ؛ پرستاری ؛ متخصص اورژانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *