همه چیز درباره مهاجرت کاری به جمهوری چک

مهاجرت کاری به جمهوری چک

مهاجرت کاری یکی از روش های متداول مهاجرت می باشد که کشور جمهوری چک نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در اروپای مرکزی شناخته می شود که مهاجران زیادی را به سمت خود جلب می کند و نه تنها برای توریستان جالب است بلکه جذب مهاجر نیز در این کشور رو به افزایش است.

زبان رسمی جمهوری چک چکی می باشد اما به دلیلی آموزش زبان انگلیسی در مدارس بسیاری از آنها می توانند به این زبان نیز صحبت کنند.

سیستم حمل و نقل در این کشور بسیار قوی است به طوری که افرادی که در شهر پراگ زندگی می کنند نیازی به ماشین شخصی نخواهند داشت.

خدمات بهداشت و درمانی در جمهوری چک برای همه شهروندان رایگان است و افرادی که مهاجرت کاری به جمهوری چک را انتخاب می کنند بر اساس وضعیت اثامت کاری خود واجد شرایط بهره بردن از خدامت بهداشتی این کشور خواهند بود.

اخذ ویزای کاری در جمهوری چک

برای مهاجرت کاری به جمهوری چک شما نیازمند یک جاب آفر از یک کارفرمای چکی خواهید بود. بعد از دریافت جاب آفر و مهاجرت به دلیل اینکه اقامت بیشتر از ۹۰ روز خواهد بود باید برای دریافت اقامت طولانی مدت اقدام کنید.

کارت کارمندی یا بلو کارت :

اقامت با هدف کاری باید با دریافت بلو کارت یا کارت کارمندی باشد. این کارت ها مجوز کاری محسوب می شوند اما بعد ها به عنوان مجوز اقامت نیز کاربرد خواهند داشت. صدور بلو کارت در مواقعی خواهد بود که نیاز به مدرک تحصیلی بالایی است اما کارت کارمندی برای شرایطی خواهد بود کخ نیازی به مدرک تحصیلی بالا نمی باشد.

مجوز اقامت طولانی مدت :

دریافت مجوز اقامت طولانی در مهاجرت کاری به جمهوری چک برای حداقل دو سال صادر می شود که قابل تمدید می باشد اما کسانی که می خواهند بیشتر از ۹۰ روز و کمتر از یک سال در این کشور بمانند باید به جای دریافت مجوز اقامت ویزای بلند مدت دریافت کنند.

نرخ بیکاری و مهاجرت کاری به جمهوری چک

شرایط کاری در این کشور بسیار مطلوب است چرا که یکی از فاکتورهایی که باید در هنگام مهاجرت کاری به آن توجه کرد نرخ بیکاری در کشور مقصد است که در این کشور نرخ بیکاری حدود ۲.۵ درصد می باشد که در مقایسه به دیگر کشورهای پیشرفته جهان رقم بسیار مناسبی می باشد.

نرخ بیکاری و مهاجرت به جمهوری چک

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به جمهوری چک

برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری جکهوری چک مدارکی نیاز خواهد بود از جمله :

ـ گواهی های هویت از جمله فتوکپی از گذرنامه

ـ فرم پر شده درخواست ویزا

ـ آدرس معتبر در کشور خارجی

ـ هزینه کارهای اداری به مقدار ۵۰۰ کرون

ـ مدرک زبان

ـ اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی کارفرما از جمله نام و دفتر کار و…

ـ اعلامیه کارفرما در جهت اینکه می خواهد نیروی خارجی استخدام کند.

ـ اسناد رسمی شامل مدارک تحصیلی مرتبط با کار

مشاغل مورد نیاز در جمهوری چک

برای مهاجرت کاری به جمهوری چک یکی دیگر از عواملی که باید بررسی شود مشاغلی است که در این کشور نیاز به نیروی کار دارد و چون ساختار اقتصادی این کشور در حال تغییر است بیشتر به خدمات گرایی نیاز دارد و این مشاغل عبارتند از :

ـ آهن و فولاد ؛ داروسازی ؛ تولید ماشین آلات ؛ گردشگری ؛ خدمات تجاری ؛  تولید مواد شیمیایی ؛ الکترونیک ؛ خدمات مالی ؛ تدریس

میزان حقوق در کشور جمهوری چک

کسانی که به دنبال مهاجرت کاری به جمهوری چک هستند یکی از سوالات پر تکرارشان درباره ی حقوق شغلی این کشور می باشد که تفوت دستمزد در پایتخت این کشور نسبت به دیگر شهرهای کوچک تر حدود ۳۰ درصد خواهد بود که با مشاغل متفاوت این میزان تغییر می کند.

میزان حقوق در کشور جمهوری چکش

حداکثر حقوق:

مدیر داخلی : ۱۵۰ هزار کرون

ـ دستیار فروش ۳۵ هزار کرون

ـ حسابدار : ۳۵ هزار کرون

ـ مدیر فروش : ۸۰ هزار کرون

ـ معلم زبان : ۴۰ هزار کرون

ـ خرده فروشی : ۵۵ هزار کرون

موسسات کاریابی در جمهوری چک

یکی از روش های آسان برای یافتن شغل در کشورهای خارجی مراجعه به سایت های کاریابی خواهد بود که افراد از این طریق می توانند برای موسسات کاریابی روزمه خود را ارسال کرده و آنها در این زمینه متقاضیان را راهنمایی خواهند کرد.

برخی از موسسات کاریابی در جمهوری چک عبارتند از :

Eurojobs CZ ؛ Pedersen & patners ؛ Bohemia jobstart ؛ R4U ؛ ACE Cunsalting

مهاجرت کاری به جمهوری چک و اخذ تابعیت این کشور

اقامت از طریق کار برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی از طریق دریافت مجوز اقامت طولانی مدت به مدت ۵ سال می باشد که بعد از ان منجر به دریافت اقامت دائم خواهد شد.

برای دریافت تابعیت جمهوری چک باید بعد از ۵ سال ثابت کرد که فرد متقاضی بیشتر این مدت را در این کشور گزرانده و از تابعیت قبلی خود دست کشیده است و به زبان چکی تسلط کامل دارد و همچنین در ۵ سال گذشته سابقه کیفری نداشته است.

اخذ تابعیت جمهوری چک

مجوز کاری در جمهوری چک

شهروندان اتحادیه اروپا که به دنبال کار در جمهوری چک هستند نیاز به مجوز کاری نخواهند داشت اما شهروندان غیر اروپایی برای کار دراین کشور باید مجوز کاری دریافت کنند.

بلو کارت و کارت کارمندی :

بلو کارت به نیروی کار ماهر اهدا می شود اما کارت کارمندی مختص نیروی کار غیر ماهر خواهد بود و هدف این کارت ها تنها دادن حق اقامت و کار در جمهوری چک به افراد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *