همه چیز درباره مهاجرت کاری به امارات

مهاجرت کاری به امارات

کشور امارات کشوری در حوزه خلیج فارس در جنوب غربی آسیا قرار دارد. زبان انگلیسی زبان کاری در امارات به شمار می رود چرا که حدود ۸۵ درصد از جمعیت این کشور از کشورهای خارجی می باشند. بیشتر مشاغل در این کشور در شهرهای ابوظبی و دبی قرار دارند و هزینه زندگی در ان کمی بالا است اما درآمد حاصل از کار شما نیز در این کشور بیشتر است.

این کشور هم سنت و مدرنیته را در خود جای داده است بنابراین باید به آداب و رسوم محلی آن ها احترام گذاشت.کسانی که به دنبال مهاجرت کاری به امارات هستند می خواهند اقامت یا پاسپورت این کشور را بدست آورند اما شرایط برای دریافت آن ها کمی مشکل خواهد بود و در ابتدا با دادن اقامت های موقتی شروع خواهد شد.

در ادامه با بررسی شرایط کاری و دریافت اقامت دائم از این طریق بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

پیدا کردن کار در امارات

کسانی که می خواهند از طریق مهاجرت کاری به امارات نقل مکان کنند باید در نظر داشته باشند که قبل از اقدام به مهاجرت باید کار مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند تا امنیت شغلی داشته باشند.

موسسات تبلیغاتی :

بسیاری از آژانس های تبلیغاتی موقعیت ها و شرایط استخدام در شرکت های اماراتی را به صورت آنلاین در سایت قرار می دهند و افراد می توانند قبل از اقدام برای مهاجرت با درخواست برای استخدام موقعیت شغلی خود را پیدا کنند.

 

اخذ اقامت با مهاجرت کاری به امارات

بسیاری از افراد قصد دارند از طریق مهاجرت کاری به امارات اقامت این کشور را به صورت دائمی به دست آورند اما این کشور به راحتی به افراد اقامت نمی دهد و برای این کار امتقاضیان باید در ابتدا از طریق یک کارفرما به امارات دعوت شده و بعد برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

مدت زمان اقامت در امارات :

اقامت افراد در امارات بر اساس قرارداد های آنها تمدید خواهد شد و افراد باید به صورت پی در پی بعد از پایان زمان ویزای کاری و اقامت موقت خود دوباره آن را تمدید کنند. ۳۰ سال اقامت موقت در امارات می تواند در نهایت به اقامت دائم تبدیل شود.

اقامت و کار در امارات

حقوق کاری و مالیات

درآمد افراد در امارات با مقدار مالیاتی که باید پرداخت کنند رابطه مستقیمی دارد و همه ی افراد در همه ی ارگانها و شرکت ها باید مالیات خود را پرداخت کنند.

مالیات در امارات بر روی پوشاک ؛ لوازم برقی ؛ خوراک ؛ تلفن ؛ بنزین و آب و… لحاظ می شود.

مالیات برخی ارگانها :

بانک ها : ۲۰ درصد میزان درآمد

هتل ها : ۵ درصد

برخی شرکت ها : ۵۰ درصد

شهرداری :۱۰ درصد

مالیات کارگران : ۵ درصد

 

مشاغل پر طرفدار در امارات

افرادی که می خواهند از طریق مهاجرت کاری به امارات سفر کنند باید با برخی از شغل های پرطرفدار این کشور آشنا شوند :

مدیریت ریسک ؛ مشاغل مهندسی ؛ حسابداری ؛ مدیر امور مالی ؛ مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت داده ها

 

نحوه کاریابی در امارات

یکی از روش های مهاجرت به امارات مهاجرت کاری می باشد که افراد باید در ابتدا از طریق راه های مختلفی که در ادامه ذکر می کنیم شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و برای دریافت دعوتنامه در خواست کار بدهند.

موسسات کاریابی :

متقاضیان می توانند در این موسسات بدون پرداخت هیچ هزینه ای ثبت نام کرده و مدارکی از جمله رزومه کاری ؛ میزان تحصیلات ؛ سابقه کار و تحصیل را ارائه دهند و کارفرمایان با بررسی این اطلاعات به جستجوی نیروی کار ماهر مورد نظر خود می پردازند.

کاریابی در امارات

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به امارات

افراد باید تمامی مدارک لازم را سریعا آماده کرده که با ارسال به موقع آن ها می توانند زودتر به نتیجه رسیده و شانس کاریابی را افزایش دهند.

برخی از این مدارک عبارتند از :

تکمیل درخواست ویزا ؛ پاسپورت ؛ گواهی مبنی بر توان مالی ؛ دو قطعه عکس با کیفیت ؛ گواهی سلامت پزشکی ؛ توافقنامه از سوی کارفرما و طرفین ؛ پرداخت کلیه هزینه ها و گواهی عدم سو پیشینه

 

مشاغل مورد نیاز در امارات

با توجه به نیاز و اقتصاد امارات ممکن است هر سال لیستی متفاوت از مشاغل ارائه شود اما این مشاغل نسبت به دیگر مشاغل در امارات برتری دارند چرا که مورد نیاز این کشور بوده پس دستمزد و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

برخی از این مشاغل عبارتند از :

صنایع دستی ؛ مهندسی ؛ منسوجات ؛ صنایع آلومینیوم ؛ ماهیگیری ؛ ساخت و ساز ؛ مهارت توسعه نرم افزار ؛ ساخت و ساز کشتی و قایق ؛ معماری ؛ مشاوره املاک ؛ مهمانداری ؛ منشی ؛ منابع انسانی ؛ بازاریابی ؛ بهداشت و درمان ؛ خدمات در رستوران ها و کافی شاپ ها ؛ خدمات مرتبط به مشتری

 

مشاغل درجه یک در کشور امارات

گردشگری ؛ دارای ؛ مالیه ؛ ساخت وساز ؛ فن آوری ؛ لجستیک ؛ سرمایه گذاری

مشاغل مورد نیاز در امارات

دستمزد مشاغل در امارات

میانگین دستمزد افرادی که در این کشور به کار مشغول هستند ماهیانه برابر ۱۹.۶۰۰ درهم یا ۵.۵۳۳ دلار آمریکا می باشد. افرادی که به دنبال دستمزدی بالاتر از دستمزد فعلی خود هستند از طریق مهاجرت کاری به امارات در این کشور مشغول به کار می شوند چرا که امارات کشوری مرفه است پس درآمد حاصل از مشاغل آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

 

هزینه زندگی در امارات

همانطور که قبلا گفتیم استاندارد های زندگی در امارات بسیار بالاست و این کشور جزو کشورهای مرفه خاورمیانه به شمار می رود و باید گفت هزینه اجاره خانه در این کشور چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۲.۹۰۰ دلار در ماه خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *