هر آنچه باید برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس بدانید

تحصیل در بلاروس

کشور بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی است که دارای مرز مشترک  با کشور اورکراین و روسیه می باشد. این کشور رفاه اجتماعی بالایی دارد و از نظر فرهنگی با کشورهای روسیه و اوکراین دارای شباهت های زیادی می باشد. بسیاری از متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس تلاش های زیادی می کنند چرا که این کشور آموزش با کیفیت و رفاه بالایی در زندگی دارد. یکی از ویژگی های آشکار و مهم آب و هوایی بالاروس زمستان های بسیار سرد و تابستان های خنک است که برای دانشجویانی که می خواهند موفق به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس شوند باید بررسی شود. پایتخت کشور بلاروس شهر مینسک است که در نیمه مرکزی این کشور قرار دارد و بسیاری از دانشگاه های مهم و برتر این کشور را در این شهر بزرگ می باشد.

در ادامه برای کسب اطلاعات درباره ی تمامی شرایط لازم در جهت اخذ ویزای تحصیلی بلاروس با ما همراه باشید.

مقاطع تحصیلی مختلف در کشور بلاروس

ـ مقطع لیسانس در کشور بلاروس : یکی از اهداف مهم دانشگاه های بلاروس برای کسانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس می شوند تربیت دانشجویانی به صورت حرفه ای در بازار کار می باشد. دوره تحصیل در مقطع لیسانس بلاروس ۴ ساله است اما برای رشته های دیگری همچون معماری یا رشته های طراحی مهندسی مکانیک و… در حدود ۶ سال تعریف می شود.

ـ مقطع فوق لیسانس در کشور بلاروس :

دانشجویان علاقمند به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور بلاروس اقدام کنند که برای تحصیل در این مقاطع نیاز به انجام مصاحبه می باشد. اگر افرادی وجود دارند که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه کشور دیگری گرفته باشند می توانند به مدت دوسال در این کشور برای معادل سازی مدرک به تحصیل بپردازند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور بلاروس :

مدرک لیسانس با ریز نمرات ؛ ویزای تحصیلی ؛ گواهی تمکن مالی

مقاطع دانشگاهی در بلاروس

ـ مقطع دکترا در کشور بلاروس :

تحصیل در مقطع دکترا کشور بلاروس سه الی ۴ سال زمان می برد که بیشتر دروس به زبان روسی تدریس خواهد شد. کسانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بالاروس در جهت تحصیل در مقطع دکترا می باشند باید برای تسلط به زبان روسی در یک دوره استاندارد آموزش زبان شرکت کنند.

رشته های مقطع دکترا در کشور بلاروس:

علوم پایه ؛ فنی و مهندسی ؛ علوم کامپیوتر ؛ روانشناسی ؛ رسته های ورزشی ؛ بهداشت ؛ هنر ؛ زبان خارجی ؛ مدیریت ؛ بازرگانی و علوم انسانی و…

بورسیه های تحصیلی در کشور بلاروس

کسانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بلاروس می باشند باید درباره ی دریافت بورسیه نیز کمی اطلاعات داشته باشند. بورسیه های تحصیلی در کشور بلاروس بیشتر شامل تامین هزینه های تحصیلی و مالی دانشجو در دوره تحصیل می باشند. این بورسیه ها باز پرداخت ندارند و بر اساس شایستگی و لیاقت افراد به آن ها داده خواهد شد.

اقداامات لازم برای دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور بلاروس

پس از اخذ ویزای تحصیلی بلاروس برای دریافت بورسیه ها باید به صورت آنلاین یا مشورت با مشاور های تحصیلی معتبر درخواست و مدارک خود را به سازمان اعطا کننده بورسیه تحصیلی فرستاده تا تایید شوند و در ادامه مراحل خبر رد یا قبول درخواست توسط همین سازمان به دانشجو ابلاغ خواهد شد.

بورسیه تحصیلی بلاروس

دانشگاه های کشور بلاروس

اعتبار مدارک دریافتی از دانشگاه های کشور بلاروس پس از اخذ ویزای تحصیلی بلاروس بسیار بالا است به طوری که در تمام اروپا این مدارک جایگاه ویژه ای دارند و دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور بلاروس می توانند به راحتی در کشورهای اروپایی و یا حتی کانادا مشغول به کار یا ادامه تحصیل شوند.

معادل سازی مدارک دریافتی از دانشگاه های بلاروس

کسانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی بلاروس و دریافت مدرک فارغ التحصیلی می شوند می توانند بدون معادل سازی مدارک در دانشگاه های اروپایی مشغول به تحصیل شوند.

سیستم آموزشی کشور بلاروس

تحصیل در کشور بلاروس می تواند یکی از راه های مهاجرت به بلاروس به شمار رود که آموزش در تمامی سطوح در این کشور رایگان خواهد بود اما برای کسانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بلاروس در جهت تحصیل در دانشگاه ها می باشند اینگونه نیست.

نظام آموزشی بلاروس شامل پیش دبستانی ؛ ابتدایی ؛ دبیرستان در سطح اول و دوم و سطوح بالاتر تقسیم می شود.

دوره پیش دبستانی برای کودکان یک تا پنج سال  دوره ابتدایی و دبیرستان برای افراد در سنین ۶ تا ۱۵ سال ارايه می شود.

یکی از موارد مهم در جهت اخذ ویزای تحصیلی بلاروس دریافت مدرک تحصیلی دبیرستان می باشد.

خطراتی که ممکن است دانشجویان را تهدید کند

برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بلاروس می باشند باید گفت این کشور رفاه اجتماعی و امنیت بالایی دارد اما کسانی که از کشورهای خارجی وارد این کشور می شوند باید مراقب کیف و وسایل شخصی و مدارک هویتی خود باشند.

آزمون های ورودی برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

دانشگاه های بلاروس برای پذیرش دانشجویان و متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بلاروس هستند آزمون های ورودی برگزار می کنند که این آزمون برای دانشجویان پزشکی کتبی و مصاحبه ای به زبان انگلیسی خواهد بود.

آزمون های بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

کسانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی بالاروس یا هر کشور خارجی می باشند باید با دریافت مدرک زبان بین المللی مهارت خود را در زبان انگلیسی به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند چرا که بیشتر دانشگاه ها داشتن این مدرک با نمره های مورد نیاز را شرط اصلی پذیرش دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند.

برخی از آزمون های بین المللی زبان :

نمونه های بارز آزمون های بین المللی زبان آزمون تافل و آیلتس هستند که علاوه بر این دو آزمون مهم و سرشناس آزمون های دیگری نیز در زمینه زبان با اهداف خاص برای افرادی که می خواهند در اخذ ویزای تحصیلی بلاروس یا هر کشور دیگری موفق شوند در سطح جهان برگزار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *