هرچیزی که باید برای تحصیل در شیلی بدانید

تحصیل در شیلی

شیلی کشوری است پر طرفدار بین دانشجویان بین المللی چرا که دارای فرهنگ غنی ؛ سطح آموزشی با کیفیت و زندگی رفاهی خوبی می باشد.

در سال های اخیر به دلیل موقعیت جاه طلبی و مناظر زیبا و دیدنی گردشگران و دانشجویان زیادی را به خود جذب کرده و لقب شعر و شعرا به این کشور داده اند. این کشور از شمال با کشور پرو ؛ لز شرق با بولیوی ؛ و از غرب با آرژانتین همسایه است و امروزه به دلیل ثبات اقتصادی ؛ رشد درآمد سالانه و رقابت پذیری در تجارت یکی از کشور های امن آمریکای جنوبی به شمار می رود.

دانشگاه های برتر این کشور در پایتخت شیلی یعنی سانتیاگو قرار دارند و برای تحصیل در این دانشگاه ها ابتدا باید در آزمونی به نام PSU برای انتخاب دانشگاه به زبان اسپانیایی شرکت کنند.

در ادمه با شرایط تحصیل در شیلی بیشتر آشنا خواهیم شد.

مهاجرت به شیلی برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی

مقطع کارشناسی : مدرک تحصیلی که کشور شیلی به دانشجویان می دهد از ساختار مدرک تحصیلی آمریکا و اروپا پیروی می کند و برای کارشناسی مدرک Licenceciatura  ؛ برای کارشناسی ارشد Magister و برای دکترا PHD به دانشجویان خواهند داد.

این دوره ۴ ساله است و برای ورود به دانشگاه باید حتما در آزمون PSU شرکت کرد.

مقطع کارشناسی ارشد : این دوره ۲ ساله می باشد و باید برای تحصیل به زبان اسپانیایی مسلط بود چرا که بیشتر دروس به این زبان تدریس خواهند شد اما در برخی رشته ها نیز زبان انگلیسی نیز می باشد.

مدارک زبانی مورد تایید در این مقطع :

مهارت c1 یا c2 ؛ تافل و آیلتس آکادمیک

مقطع دکترا : تدریس در این دوره بیشتر به زبان انگلیسی است و دانشجو حتما باید مدرک فوق لیسانس از دانشگاه معتبری داشته باشد.

در ابتدا برای ورود به دانشگاه و تحصیل در این دوره متقاضی باید در یک آزمون تایید صلاحیت شرکت کرده و در آخر تحصیل پایان نامه خود را ارائه دهد.

تحصیل در مقاطع دانشگاهی شیلی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در شیلی

گذر نماه معتبر ؛ نامه تایید از مدرسه یا دانشگاه ؛ نامه درخواست ویزا ؛ گواهی عدم بیماری ؛ برای متقاضیان زیر ۱۸ سال نامه رضایت والدین ؛ مدرکی کبنی بر عدم سو پیشینه ؛ عکس پاسپورتی ؛ فرم درخواست ویزا

تحصیل در شیلی

یکی از روش های مهاجرت به شیلی از طریق تحصیل می باشد که بعد از اخذ اقامت تحصیلی افراد برای اخذ تابعیت و شهروندی می توانند در این کشور اقدام کنند.

تحصیل در شیلی

شرایط زندگی در کشور شیلی

متقاضیان مهاجرت به شیلی یا هر کشور دیگری باید قبل از اقدام از شرایط زندگی در این کشور آگاه شوند. در سال های اخیر این کشور در جایگاه اجتماعی و اقتصادی برترین کشورهای جهان قرار گرفت و جزو امن ترین کشورهای آمریکای جنوبی به شمار می رود. این کشور از مناطق و شهر های زیبایی به وجود امده که یکی از دلایل جذب گردشگر می باشد.

شهریه های دانشگاه های شیلی و هزینه زندگی

شهریه و هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای آمریکای جنوبی کم نیست اما بر اساس هزینه های بین المللی می باشد. این هزینه های شامل استفاده از وسایل حمل و نقل و خوراک و پوشاک و… است که حدود ۷۰۰ دلار آمریکا خواهد بود.

شهریه دانشگاه ها :

شهریه دانشگاه های شیلی

در سال های اخیر مبالغ شهریه های دانشگاه های شیلی افزایش یافته و دانشجویان باید برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور ۵.۵۰۰ دلار در سال پرداخت کنند.

دانشگاه دولتی :

 این میزان با مقدار شهریه دانشگاه های دولتی این کشور کمی تفاوت دارد و برای تحصیل در رشته های مهندسی دانشجویان موظف به پرداخت ۵.۹۰۰ دلار در سال هستند و این میزان برای دانشجویان پزشکی چیزی برابر با ۶.۳۰۰ دلار است.

اخذ ویزای دانشجویی

برای مهاجرت به شیلی و تحصیل در مدت زمان کمتر از ۹۰ روز نیاز به ویزای دانشجویی خواهید داشت که باید مبلغی به میزان ۱۶۰ دلار آمریکا هزینه کنید.

افرادی نیز که قصد ماندن بیشتر از ۹۰ روز در این کشور را دارند نیز باید برای اخذ ویزای دانشجویی از طریق سفارت شیلی یک ماه قبل از مهاجرت خود اقدام کنند.

بورسیه های تحصیلی شیلی

بورسیه های تحصیلی شیلی در تعداد بسیار کمی به دانشجویان دکترا داده خواهد شد که دریافت آن ها بسیار رقابتی است و شامل هزینه های بیمه و حقوق و تحصیل و زندگی می شود.

معرفی برخی از شهرهای کشور شیلی

سانیتگو : این شهر به عنوان برترین شهر دانشجویی شناخته می شود که موزه ها و دانشگاه های زیادی دارد اما معایبی همچون شلوغی ؛ دود و سورصدا نیز در این شهر وجود دارد.

 

والدیویا: این شهر جنوبی ترین شهر در شیلی به شمار می رود که در سال ۲۰۰۷ به عنوان پایتخت شیلی در نظر گرفته شده بود. به دلیل داشتن مناطق زیبا و چشمگیر دانشجویان و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

Concepcion: این شهر در جنوب پایتخت قرار دارد و از سواحل زیبایی به وجود امده اما در سال ۲۰۱۰ به دلیل وقوع زلزله ویران شده و اکنون در حال بازسازی است و دانشگاه هایی که از رنگینک جهانی بالایی در شیلی برخوردارند در این شهر قرار دارند.

والپو : این شهر کمی شهر عجیبی است چرا که مورد رفت و آمد بسیار از کشتیرانان می باشد و دو دانشگاه برتر جهانی در شیلی در این شهر قرار دارند و کسانی که به کشف مسائل تاریخی و مناظر طبیعی علاقه مند هستند این شهر می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

والپو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *