مهاجرت کاری به ایسلند

کشور ایسلند کوچکترین کشور در جهان در شمال قاره اروپا واقع است که پایتخت ان شهر ریکاویک می باشد. کشور ایسلند در سال ۱۹۹۰ به یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان تبدیل شد و چون مالیات در این کشور نرخ پایین تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری باشد.

زبان انگلیسی در این کشور به صورت روان توسط افراد آن صحبت می شود. آب و هوای کشور ایسلند بسیار سرد و یخی می باشد که می تواند در تصمیم گیری برای متقاضیان مهاجرت به ایسلند مهم تلقی شود.

مهاجرت به ایسلند راه های گوناگونی از جمله مهاجرت از را تحصیل یا سرمایه گذاری ؛ ازدواج ؛ تولد و کار دارد که امروز قصد داریم مهاجرت کاری به ایسلند را باهم بررسی کنیم.

کار در ایسلند

برای مهاجرت کاری به ایسلند بادی موقعیت و اقامت در ایسلند را داشته باشید به این صورت که ابتدا باید پیشنهاد کاری از سمت کارفرمایی در ایسلند را دریافت کنید و قرارداد کاری را امضا کرده تا شغلتان را در این کشور تضمین شده بدانید.

برای اجازه اقامت در ایسلند باید به اداره مهاجرت و کار مراجعه کرده و تمامی مدارک کورد نیاز را به اداره مهاجرت فرستاده تا درخواست قرارداد کاری را به اداره کار جهت بررسی ارسال کنند که این پروسه تقریبا ۹۰ روز طول خواهید کشید.

شرایط کاری در ایسلند

در سال ۲۰۰۸ اقتصاد کشور ایسلند با مشکلات زیادی روبه رو شده و دچار افت شدیدی شد که بعد از گذشت چندین سال با رشد چشم گیر مراجعه توریست و گردشگران به این کشور اقتصاد آن رونق زیادی پیدا کرد به طوری که در سال ۲۰۱۷ تعداد گردشگران نسبت به سال ۲۰۱۰ رشد ۵ برابری داشت.

فرصت های شغلی:

همانطور که در بالا گفتیم اقتصاد کشور ایسلند از طریق مراجعه گردشگران و توریستان رشد زیادی کرد بنابراین می توان گفت حدود یک سوم فرصت های شغلی در این کشور برای کسانی که در تلاش مهاجرت کاری به ایسلند هستند در زمینه گردشگری خواهد بود.

کشور ایسلند هم چنین کمبود هایی در زمینه ساخت و ساز ؛ گردشگری فناوری اطلاعات و بهداشت و درمان دارد پس می توان گفت این زمینه ها برای کسانی که به دنبال فرصت شغلی در ایسلند هستند مناسب باشد.

فرآیند اقامت از طریق کار در ایسلند

برای مهاجرت کاری به ایسلند فرد باید بعد از دریافت پیشنهاد کار از کارفرما برای اخذ ویزای کاری مدارک مورد نیاز را تهیه و در زمان اعلام شده به کنسولگری یا سفارتخانه کشور ایسلند تحویل دهد. این ویزا اعتبار ۱۲ ماهه دارد که فرد باید هرسال پیش از اتمام اعتبار آن برای تمدید ویزا اقدام کند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری ایسلند

ـ دعوت نامه کاری

ـ گواهی عدم سو پیشینه

ـ دریافت فرم درخواست ویزا و تمیل آن

ـ بیمه سلامت

ـ گواهی تمکن ماهی

ـ یک قطعه عکس پاسپورتی

ـ رزومه کاری دقیق

ـ رزرو بلیط رفت و برگشت به ایسلند

ـ مدرکی کبنی بر محل اقامت فرد در ایسلند

شرایط استخدام در ایسلند

برای دریافت دعوت نامه از یک کارفرما در ایسلند باید سایت های کاریابی و مشاغل آن را دنبال کنید. شرایطی برای استخدام در کشورهای اروپایی وجود دارد که فرد کارفرما باید ۶ ماه آگهی استخدام را در کشور خود ارائه دهد در صورت پیدا نکردن نیروی کاری آن را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر می کند و اگر باز هم نتوانست نیروی کار خود را بعد از ۶ ماه پیدا کند می تواند از متقاضیان خارجی و بین المللی استفاده کند.

فرآیند استخدام در ایسلند

اگر قصد موفقیت از طریق مهاجرت کاری به ایسلند در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و آموزشی دارید مقصد ریکاویک یعنی پایتخت کشور ایسلند می تواند بهترین انتخاب باشد.

مرحله اول

ـ اداره کار برای استخدام در شرکت های ایسلند توصیه دارد مدارک خود را به شرکت هایی که قصد کار در آن را دارید ارسال کرده چرا که همیشه موقعیت های کاری تبلیغ نخواهند شد.

مرحله دوم

ـ بیشتر شرکت ها تقاضا برای موقعیت های کاری خود را از طریق ایمیل بررسی می کنند بنابراین پیشنهاد می شود پیام کوتاه مقدماتی را همراه با CV و نامه خود ضمیمه کرده که نباید بیشتر از یک صفحه باشد چرا که کارفرمایان به دنبال بررسی اجمالی از مهارت ها و دستاوردهای شما می باشند.

مرحله سوم

ـ بعد از دریافت پیشنهاد کاری نوبت به مصاحبه می رسد که مصاحبه ها در صورت حضور شما در ان کشور حضوری بوده در غیر اینصورت با تلفن با اسکایپ انجام خواهد شد.

بازار کاری در ایسلند

ایسلند با وجود اینکه کشوری کوچک است اما با درآمد های بالا زندگی استانداردی برای مردم خود به وجود آورده است.

منابع پر درامد کاری برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به ایسلند را دارند  در بخش های:

ـ تکنولوژی

ـ نرم افزار

ـ گردشگری

ـ مالی

ـ شیلات

وجود دارد که توانسته جایگاه کشور ایسلند را در ده سال گذشته در اقتصاد به بالاترین حد ممکن برساند.

شغل های پر درآمد در ایسلند

کسانی که به دنبال مهاجرت کاری به ایسلند هستند باید بررسی کاملی از شغل های موجود در این کشور داشته باشند. این کشور با نرخ پایین بیکاری حدود ۴ درصد و شاخص توسعه انسانی بالا کشوریس مناسب برای کسب و کارهای جدید می باشد و سالانه افراد زیادی به قصد کار به این کشور مهاجرت می کنند.

برخی از کارهای پر در آمد در کشور ایسلند عبارتند از :{ کرونا ISK واحد پولی ایسلند می باشد}

ـ مدیر فروش : ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ کرونا در ایسلند

ـ مربی : ۱۱.۲۰۰.۰۰۰ کرونا

ـ مدیر سیستم ویندوز : ۷.۹۵۰.۰۰۰ کرونا

ـ برنامه نویسی : ۶.۶۰۰.۰۰۰ کرونا

ـ مدیر مالی : ۶.۴۴۶.۰۰۰ کرونا

ـ کارشناس منابع انسانی : ۶.۰۰۰.۰۰۰ کرونا

ـ مدیر بازاریابی : ۵.۱۸۰.۰۰۰ کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *