مهاجرت و زندگی در مونیخ

شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن در آلمان می باشد که جمعیتی برابر با ۵.۱ میلیون نفر دارد و همین امر این شهر را به سومین شهر پرجمعیت آلمان تبدیل کرده است.

معماری و جشنواره های خاص شهر مونیخ باعث به شهرت رسیدن و معروف شدن این شهر شده است. این شهر به گرانی و استاندارد بالای زندگی معروف است و در بخش جنوب شرقی کشور آلمان قرار دارد.

یکی از عوامل مهم در جذب توریست در این شهر وجود فستیوال ها و مراکز و مناطق تاریخی است و مردم با دیدن باغ ها و پارک های زیبایی که در مونیخ وجود دارند روح دوباره ی زندگی را در خود احساس میکنند و زندگی در شهر مونیخ می تواند روحیه افراد را پرانرژی تر از قبل کند.

ویزای مونیخ

برای ورود به شهر مونیخ باید ویزای آن را از طریق سفارت آلمان دریافت کرد. عواملی همچون وضعیت مالی ؛ رزومه شغلی و مهارت های فرد متقاصی در دریافت ویزای مونیخ تاثیر گذار هستند.

انوع ویزای شهر مونیخ

ویزا های شهر مونیخ انواع مختلفی دارند که به دو دسته کوتاه و بلند مدت تقسیم می شوند و بر اساس آن می توان مدت اقامت خود را در مونیخ تعیین کرد:

ـ ویزای برای بازدید خانواده و بستگان در این شهر

ـ ویزای ازدواج مونیخ

ـ ویزای شرکت در کنگره و سمینارهای شهر مونیخ

ـ ویزای شرکت در مسابقات ورزشی

ـ ویزای گردشگری و توریستی مونیخ

ـ ویزای تحصیلی

ـ ویزای کاری

ـ ویزای ترانزیت مونیخ

ـ ویزای درمانی

ـ ویزا برای همراهی بیمار به این شهر

ـ ویزای نمایشگاهی شهر مونیخ

ـ ویزای تجاری مونیخ

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شهر مونیخ

ـ مدارک شناسایی از جمله شناسنامه

ـ سه قطعه عکس ۶*۴ با پس زمینه سفید

ـ پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار

ـ مدارکی که نشان دهنده ی توان مالی فرد برای زندگی در شهر مونیخ باشد مثل گردش حساب بانکی در ماه های اخیر

ـ مدارک وضعیت شغلی فرد متقاضی

ـ بلیط هواپیما

ـ بیمه مسافرتی

زمان انتظار برای صدور ویزای شهر مونیخ

بررسی مدارک برای اخذ ویزای شهر مونیخ حدودا سه هفته زمان می برد اما با توجه به نوع ویزای درخواستی و زمان درخواست صدور ویزا این دوره ممکن است طولانی تر یا کوتاه تر باشد به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه مشکل شما می توانید از سه ماه قبل درخواست صدور ویزای خود را ارائه دهید.

زندگی در مونیخ

اقامت  و زندگی در شهر مونیخ نسبت به دیگر شهرهای آلمان گران تر است و اگر افراد می خواهند در مدت کوتاهی در شهر مونیخ زندگی کنند می توانند آپارتمانی اجاره کنند چرا که هزینه اجاره آپارتمان نسبت به ماندن در هتل های این شهر کمتر خواهد بود.

هزینه ماندن در این شهر بستگی به انتخاب محلی دارد که قصد ماندن در انحا را دارید. هتل های شهر مونیخ هزینه ای برابر با ۹۵ الی ۱۰۰ یورو برای هرشب خواهند داشت در صورتی که اجاره آپارتمان هزینه ای به اندازه ۸۰ الی ۱۰۰ یورو خواهد داشت.

مکان های تاریخی مونیخ

همانطور که گفتیم این شهر دارای جاذه های گردشگری و تاریخی زیادی است که هر کسی بعد از بازدید ازاین مکان ها به دیگران پیشنهاد خواهد داد.

این شهر دارای گالری عکس های قدیمی و مدرن ؛ کاخ نیمفنبورگ ؛ کلیسای جامع مونیخ ؛ کلیسای سنت پیتر ؛ کاخ رزیدنس  و میدان مارین می باشد که از جاذه های گردشگری شهر مونیه محسوب می شوند و بیشتر آنها در مرکز این شهر قرار دارند.

آب وهوای شهر مونیخ

شهر مونیخ به دلیل قرارگیری در کنار کوه های آلپ دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدلی می باشد که حتی در تابستان نیز می توان شاهد طوفان و رعدو برق در این شهر بود.

بهترین زمان برای استفاده از آبو هوای مطلوب این شهر اوایل ماه می تا سپتامبر می باشد چرا که در ماه های ژوئن تا جولای این شهر دارای آبو هوایی گرم خواهد بود اما در کل آب و هوای شهر مونیخ ثابت نیست و همیشه باید همراه خود چتر و لباس گرم داشت.

هزینه برای ورزش و اوقات فراغت در مونیخ

ـ بلیط سینما برای اکران فیلم های بین المللی در شهر مونیخ  ۱۲ یورو می باشد.

ـ هزینه ماهانه باشگاه های ورزشی مونیخ چیزی حدود ۳۴.۹۴ یورو می باشد.

ـ اجاره زمین تنیس برای یک ساعت هزینه ای برابر با ۲۱.۵۲ یورو خواهد داشت.

حمل ونقل در شهر مونیخ

شهر مونیخ بزرگترین حکل ونقل عمومی جهان را داراست. هفتمین فرودگاه بزرگ اروپا و دومین فرودگاه وسیع آلمان به نام فرانس یوزف در این شهر قرار دارد.

مراکز خرید شهر مونیخ

برای زندگی در شهر مونیخ باید مکان های تجاری این شهر بزرگ و پرجمعیت را بشناسید از جمله محل قرار گیری  این مراکز تجاری میتوان خیابان کافینگر را نام برد که از میدان کارلی پلاتز تا میدان مارین پلاتز قرار گرفته و مغازه هایی با اجناس قیمت متوسط دارد.

دومین خیابان خیابان ماکسیمیلیان است که در مرکز شهر مونیخ قرار دارد و شامل مراکز تجاری لوکس و عالی می باشد که بسیاری از گردشگران تور اروپا را به خود جذب می کند.

بازار های کریسمس در شهر مونیخ شامل مغازه هایی برای خرید وسایل کریسمس و بیسکوییت های این عید مهم می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *