مهاجرت توریستی به اسپانیا

همه چیز درباره مهاجرت توریستی به اسپانیا

کشور اسپانیا کشوری زیبا و دیدنی برای مهاجرت و سفر و اخذ ویزای توریستی اسپانیا می باشد و هرساله بازدید کنندگان و توریست های زیادی را به خود جلب کرده و صنعت توریسمی پر رونقی برای خود به وجود آورده است.

عواملی که منجر به تلاش در جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا خواهد شد عبارتند از : مناظر طبیعی  و فوق العاده الهام بخش ؛ موزه ها و کاخ های تاریخی ؛ سواحل مدیترانه ای زیبا ؛ ساختمان های سفید و شهرهای معروف و مشهور

کشور اسپانیا در اروپای غربی قرار دارد و با کشورهایی از جمله فرانسه و پرتغال همسایه است و جایگاه پنجمین کشور پر جمعیت اروپا را از آن خود کرده است.

برای اخذ ویزای توریستی کشور اسپانیا باید برخی از نکات مرتبط با سفارت ها را بدانید پس با تیم ما در ادامه همراه باشید.

سفر به اسپانیا

کشور اسپانیا دارای اماکن تاریخی و آب و هوای بسیار مطلوبی می باشد که توجه خیلی از توریست ها و مهاجران را به خود جلب می کند و خیلی افراد به دنبال پرده برداشتن از سوالات تاریخی خود در ارتباط با این کشور به آنجا مراجعه کرده و همچنین غذاهای اسپانیا که در جهان به خاص بودن معروف است می تواند دلیلی دیگر در جذب توریست و تلاش افراد برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا باشد.

سفارت اسپانیا

افراد باید توجه داشته باشند که دو یا سه ماه قبل از سفر خود برای دریافت ویزای توریستی اپانیا و تهیه مدارک مورد نیاز و تشکیل پرونده در سفارت اقدام کنند چرا که اولین مرحله برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا گرفتن وقت از سفارت خواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت اسپانیا برای گرفتن وقت و نوبت اقدام کنید و همچنین آدرس سفارت در ایران برای مراجعه حضوری به این ترتیب می باشد : دروس ؛ بلوار شهرزاد ؛ خیابان شادی ؛ کوچه اول شرقی

مدارک لازم در جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا

با دریافت ویزای توریستی اسپانیا می توانید برای سفر و گشت و گزار در این کشور اقدام کنید:

عکس گذرنامه اخیر؛ آدرس محل اقامت ؛ بیمه درمانی ؛پرداخت هزینه های سفارت اسپانیا ؛ اثبات تمکن مالی ؛فرم درخواست ویزا ؛ برنامه سفر

زمان انتظار برای صدور ویزای توریستی

ویزای توریستی اسپانیا در طی ۹۰ روز صدور خواهد شد و این ۹۰ روز شامل یک ماه زمان صدور ویزا و دو ماه دیگر اقامت شما در کشور مورد نظر خواهد بود. برخی از افراد برای گرفتن ویزای توریستی از تورهای مسافرتی استفاده می کنند اما درخواست برای صدور ویزای توریستی شانس دریافت را برای افراد بیشتر خواهد کرد و بعد از سه الی چهار هفته از خواست شما در جهت پرونده سازی اقدامات لازم در سفارت انجام می گیرد.

در برخی از موارد بررسی مدارک و کمبود در ارتباط با آنها می تواند صدور ویزا را به تعویق بیندازد.

وثیقه در جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا انواع مختلفی از جمله درمانی ؛ بازدید خانواده ؛ گردشگری ؛ شرکت در سمینارها و تجاری دارد که امکان اخذ ویزا با دعوتنامه و دریافت وثیقه وجود دارد. در اینگونه موارد آژانس های مسافرتی با دریافت وثیقه از افراد تمامی کارهای صدور ویزا را انجام خواهند داد. ناگفته نماند دریافت وثیقه برای اطمینان از بازگشت افراد به کشور می باشد که نحوه دریافت و ارزش وثیقه از طریق مذاکره با آژانس خدماتی و مسافرتی تعیین خواهد شد.

تمدید ویزای توریستی اسپانیا

ویزا ها در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت قرار می گیرند که ویزای توریستی اسپانیا در دسته کوتاه مدت قرار دارد و اماکن تمدید وجود ندارد چرا که این ویزا بمدت ۹۰ روز اعتبار خواهد داشت و اگر این مدت رعایت نشود این تخلفات در پرونده مهاجرتی شما ذکر شده و برای دریافت ویزاهای دیگر و مهاجرت ویا سفر به کشورهای دیگر مشکل ساز خواهد بود.

ناگفته نماند در برخی از موارد با ارائه مدارک و مستندات لازم از قبیل بیماری یا حوادث غیرقابل پیش بینی و… می توان در جهت تمدید ویزای توریستی اقدامات لازم را انجام داد.

رد شدن درخواست ویزای توریستی اسپانیا

در برخی موارد عواملی مثل برنامه سفر یا شرایط اقامت و… باعث رد شدن پرونده شما در جهت اخذ ویزا خواهد شد که در این صورت سفارت ایمیلی را در جهت رد درخواست شما ارسال خواهد کرد.

رد شدن ویزای توریستی یکی از نامناسب ترین در زمینه رد شدن ویزاها خواهد بود و فرد متقاضی باید سریعا برای رفع این ریجکتی اقدام کند و رفع آن با توجه به نظر افسر سفارت و مدارک ارائه شده انجام می گیرد.

در برخی از موارد ممکن است مدارک شما کامل باشد اما افسر سفارت تشخیص دهد شما قصد بازگشت به کشور خود را ندارید و درخواست شما را رد خواهد کرد در این مواقع شما باید با ارائه مدارکی وابستگی خود را به کشور نشان داده و می توانید از مدارکی مر تبط با کار و پول و خانواده استفاده کنید.

برخی از نکات مهم در رابطه با اخذ ویزای توریستی اسپانیا

با دانستن برخی از نمات می توان ریسک احتمالی در جهت دریافت ویزا را کاهش داد:

ـ کپی تمامی مدارک در سایت سفارت تهیه و ارائه شود چراکه سفارت کپی را نزد خود نگه می دارد.

ـ در روز مراجعه به سفارت آراسته و موجه حاضر شده و تمامی مراحل را به ترتیب و در کمال آرامش انجام دهید.

ـ ترجمه مدارک به زبان اسپانیایی لازم است و با تغییر روز مصاحبه در سفارت در روز تعیین شده اقدام به مراجعه حضوری کنید.

ـ مدارک را طبق لیست به ترتیب و پشت سر هم قرار دهید تا نظر افسر سفارت نسبت به این بانظمی جلب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *