مهاجرت به کشور لهستان

نکات مرتبط با اخذ ویزای کشور لهستان

کشور لهستان کشور اروپایی است که عضو اتحادیه اروپا می باشد و با توجه به پیشرفت های سیاسی و اقتصادی زیادی که در سال های اخیر داشته و همچنین هزینه پایین زندگی در این کشور انتخاب بسیاری از مهاجران و متقاضیان زندگی در خارج از کشور خود شده است.

از آنجا که این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد با اخذ ویزای کشور لهستان می توانید به تمام کشورهای اروپایی سفر کنید و مشغول تحصیل یا کار شوید.

واحد پول رسمی کشور لهستان زلوتی می باشد و این کشور اروپایی در مرکز اروپا از غرب با آلمان ؛ از جنوب با اسلوونی ؛ از شرق با بلاروس و از شمال با دریای بالتیک همسایه است.

این کشور جمعیتی برابر با ۳۷ میلیون نفر دارد که در جهان رتبه سی و چهارمین کشور پر جمعیت ؛ در اروپا هشتمین و در اتحادیه اروپا رتبه ششم را از آن خود کرده است.

مدارک لازم برای مهاجرت به لهستان

بعد از اخذ ویزای کشور لهستان و مهاجرت باید به شهرداری و اداره پلیس محل سکونت خود مراجعه کنید و مدارک زیر را تحویل دهید:

ـ پاسپورت معتبر با کپی

ـ مدارک مرتبط با تمکن مالی

ـ چند قطعه عکس پرسنلی

ـ تکمیل فرم درخواست اقامت

ـ دعوت نامه از کارفرمای لهستانی در جهت کار

شرایط اخذ ویزای لهستان

برای مهاجرت به کشور لهستان و اخذ ویزای کشور لهستان می توانید از راه های مختلفی از جمله ازدواج با یک تبعه لهستانی یا تحصیل و کار ویا سرمایه گذاری در این کشور استفاده کنید اما قبل از انجام هر کاری باید درمورد تصمیم و شرایط خود فکر کرده و بهترین راه را انتخاب کنید.

زندگی در لهستان نسبت به زندگی در صربستان هزینه کمتری دارد و شما می توانید با هزینه پایین در این کشور برای خود ملکی خریداری کنید. یکی دیگر از مزیت های زندگی در این کشور میزان پایین مالیات است که برای کسانی که از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت می کنند خبری فوق العاده خواهد بود.

مهاجرت از طریق تحصیل به لهستان

هزینه تحصیل برای شهروندان اروپایی در کشور لهستان رایگان است و نیاز به ویزا برای تحصیل نخواهند داشت. این کشور مدرن دانشگاه های معتبر با کیفیت آموزشی بالایی دارد که  توجه متقاضیان بین المللی زیادی را برای اخذ ویزای کشور لهستان به خود جذب می کند.

برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی تحصیل در صورت داشتن ویزای تحصیلی و یا دعوتنامه از یکی از دانشگاه های معتبر لهستان امکانپذیر خواهد بود.

برخی از دانشگاه های ارزان قیمت لهستان برای دانشجویان بین المللی عبارت است از :

ـ warsaw university of technology

ـ university of opole

ـ pozhan university of life science

هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر لهستان برای دانشجویان بین المللی بر اساس رشته تحصیلی و دانشگاه محاسبه خواهد شد و تحصیل برای کسانی که شهروند کشورهای اروپایی خواهند بود هزینه ای در بر نخواهد داشت و رایگان است.

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت و اخذ ویزای کشور لهستان از این روش افراد باید طرحی در جهت کار آفرینی هنگام درخواست ارائه کنند در صورتی که این طرح مورد تایید باشد به وی و خانواده او ویزا تعلق می گیرد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور لهستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه کمتری خواهد داشت که فرد بعد از ۵ سال کارآفرینی در لهستان می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

مهاجرت به لهستان از طریق کار

برای مهاجرت از طریق ویزای کاری لهستان فرد باید دعوتنامه کاری یا جاب آفر از یک کارفرمای لهستانی داشته باشد چرا که دریافت جاب آفر یکی از ملزومات اخذ ویزای لهستان از طریق کاری خواهد بود.

برای اخذ ویزای کشور لهستان از طریق کار می توانید از طریق ارتباط با کارفرمایان یا با استفاده از سایت های کاریابی لهستان شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و مدارک و سوابق خود را برای آنها ارسال کنید.

کشور لهستان قوانینی همچون دیگر کشورهای اروپایی برای استخدام دارد و آن این است که ابتدا باید آگهی استخدام را در کشور خود منتشر کرده و بعد از ناموفق بودن در جذب نیروی کاری آگهی را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر میکند و باز هم در صورت ناموفق بودن می تواند از دیگر کشورها برای جذب نیروی کاری مورد نظر خود استفاده کند.

افراد بعد از ۵ سال کار مداوم در لهستان میتوانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

استفاده از این روش برای اخذ ویزای کشور لهستان در کمترین زمان ممکن مناسب خواهد بود چرا که اگر فردی با یکی از اتباع کشور لهستان ازدواج کند بعد از سه ماه ویزای لهستان را دریافت خواهد کرد و می تواند بعد از سه سال زندگی مسترک با تبعه لهستانی تابعیت این کشور را از آن حود کند. برای دریافت اقامت و تابعیت لهستان باید ازدواج افراد در دفاتر رسمی ثبت ازدواج یا کلیساهای این کشور ثبت گردد .

ساده ترین روش مهاجرت به کشور لهستان

اگر به دنبال ساده ترین روش برای مهاجرت و اخذ ویزای کشور لهستان هستید دریافت ویزای تحصیلی بسیار مناسب خواهد بود چرا که شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی بسیار آسانتر از بقیه روشها خواهد بود و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی در این کشور ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *