مهاجرت به مصر و همه چیز درباره ی آن

در سالهای اخیر شمار مهاجرت به مصر در همه بخش های تجاری و تحصیلی و کاری افزایش یافته و این رشد به شدت کنترل می شود. زندگی در کشور مصر از شرایط ایده آل و استاندارهای بالایی همراه است و کسانی که قصد مهاجرت به مصر برای تحصیل را دارند بدانند شرایط زندگی تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بین المللی به خوبی برنامه ریزی شده و مصر دارای ۲۹ دانشگاه دولتی می باشد که حدود پنج تا از این دانشگاه ها در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

کشور مصر پل ارتباطی بین شمال شرق آفریقا و خاورمیانه می باشد. برخی اعتقاد دارند بعد از مهاجرت به مصر برای شروع زندگی باید کار خوب و وضعیت مالی مناسبی داشت اما برخی دیگر می گویند شرایط زندگی در این کشور بسیار آسان و راحت خواهد بود.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت به مصر از روش های گوناگون ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ـ دریافت پاسپورت مصر

بعد از مهاجرت به مصر و زندگی در آنجا به مدت ۷ سال می توان برای اخذ پاسپورت اقدام کرد. با دریافت پاسپورت راه شما برای گرفتن کمک های مالی باز خواهد شد.

ـ دریافت ویزای مصر

دریافت ویزای این کشور برای مهاجرت به مصر فقط از طریق سرمایه گذاری و تجاری راه آسانی خواهد داشت و راه های تحصیلی و کاری و توریستی دارای مشکلات و سختگیری های زیادی هستند. برای دریافت این ویزا شما به عنوان کسی که در این کشور زندگی می کنید باید مسیرهای اقامتی را به صورت حرفه ای دنبال کنید.

ـ مهاجرت به مصر از طریق تحصیل

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید علاوه بر داشتن دیپلم از مهارت زبانی بالایی برخوردار باشند به طوری که در آزمون های تافل شرکت کنند.

برای پذیرش در دانشگاه های مصر فرد باید مقاله ۳۰۰ الی ۵۰۰ لغتی بعد از ۱۲ سال تحصیل ارائه دهد. افراد باید گذرنامه ؛ مدارک ترجمه شده ؛ ریزنمرات تحصیلی ؛ مدارک پیش دانشگاهی و مدارک زبانی خود را به دانشگاه ارائه دهند.

ـ مهاجرت به مصر از طریق کاری

برای دریافت ویزای کاری مصر در ابتدا باید درخواست داده و هزینه این کار ار پرداخت کنید. برای درخواست ویزای کار ابتدا می توانید درخواست ویزای تجاری با ضمیمه کهارت کاری بدهید البته ناگفته نماند دریافت ویزای تجاری حدودا ۴۰ روز در این کشور زمان می برد.

اعتبار این ویزا یکساله خواهد بود و برای پنج سال قابل تمدید می باشد. اگر ویزای کاری که به شما خواهند داد با سود اقتصادی همراه باشد در آخر منجر به اقامت دائم می شود.

ـ مهاجرت به مصر با ازدواج

برای ازدواج در مصر باید روند آن به خوبی دنبال شود. افراد نباید بیشتر از ۱۵ سال اختلاف سنی داشته و سن آنها نباید کمتر از ۱۸ سال باشد. بعد از .رود به مصر باید ظرف دو هفته ازدواج خود را به ثبت برسانید.

با ازدواج در مصر اجازه کار کردن برای شما صادر خواهد شد و بعد از سه سال زندگی مشترک می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

ـ مهاجرت به مصر با دریافت پناهندگی

برای پناهندگی در کشور مصر باید بتوانید شرایط نامطلوب خواب و غذا و… را بمدت سه ماه تحمل کنید چرا که مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی شرایط مالی خوبی می طلبد. در کل ما هیچوقت مهاجرت از طریق پناهندگی را برای هیچکدوم از کشورها پیشنهاد نمی کنیم.

ـ مهاجرت به مصر با تولد

سیستم خون:

دریافت تایعیت کشور مصر با تولد از طریق خون می باشد و پدر و مادر فرزند متولد شده باید تابعیت این کشور را داشته باشند تا بتوانند برای فرزند خود تابعیت دریافت کنند.

سیستم خاک:

برای دریافت تابعیت مصر از طریق خاک بررسی می شود که فرد می تواند به مدت پنج سال با شرایط مناسب در این کشور زندگی کند یا خیر که در آخر این پنج سال وضعیت تابعیت برای او اعلام خواهد شد.

ـ مهاجرت به مصر با سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور مصر با ثبت شرکت به راحتی امکانپذیر خواهد بود. در این کشور برای ثبت شرکت می توان با ارائه پاسپورت مسیر درست و راحتی را طی کرد.

برای ثبت شرکت باید وضعیت ثبتنام آنلاین را بدرستی طی کرد بطوریکه نام شرکت شما نباید تکراری باشد. حدود ۶۰ درصد از کارمندان شرکت باید تبعه این کشور باشند و فرد موظف است پیش از انتقال سرمایه خود به مصر طرح اقتصادی خود را ارائه دهد.

ـ مهاجرت توریستی به مصر

ایرانیان برای مهاجرت توریستی به مصر شانس کمی خواهند داشت و برای این نوع مهاجرت افراد باید بتوانند همه چیز را از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دهند.

ـ شهرهای مهاجرپذیر در مصر

برای مهاجرت به مصر باید شهرهای مهاجر پذیر این کشور را شناخت یکی از این شهرها شهر قاهره می باشد که شرایط زندگی در این شهر بسیار خوب و راحت است.

شهر اسکندریه یکی از شهرهای مصر است که با هر میزان سرمایه ای که وارد این شهر می شوید سودی چند برابری خواهید داشت.

یکی دیگر از شهرهای مهم و مهاجر پذیر مصر شهر غربیه می باشد که یکی از گران ترین شهرهای این کشور به شمار می ورد به همین دلیل شاید رشد مهاجر به این شهر با سیر صعودی کمتری همراه باشد.

ـ مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به مصر

کارت شناسایی جدید ؛ آخرین مدرک تحصیلی ؛ پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار ؛ چند قطعه عکس سه در چهار ؛ مدارک نشان دهنده تمکن مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *