چگونگی اخذ ویزای کاری فنلاند

یکی از راه های مهاجرت و اخذ ویزای فنلاند از طریق کار می باشد و افراد می توانند بعد از ۴ سال کار مداوم و پرداخت مالیات به کشور فنلاند اقامت دايم این کشور را دریافت کنند.

پایتخت کشور فنلاند شهر هلسینکی می باشد و این کشور از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۱۶ جهانی قرار دارد.

اگر شما تحصیلات خود را در فنلاند به پایان رسانده باشید و بعد از آن به دنبال کاری مرتبط با رشته تحصیلیتان باشید می توانید اقامت این کشور را با پیدا کردن شغلی متناسب با شزایطتان اخذ نمایید.

اما در صورتی که مدرک تحصیلی شما از کشوری خارج از کشور فنلاند باشد در این کشور این مدرک معادل ساری خواهد شد و بر اساس معادل آن می توانید اقدام به اخذ ویزای کاری فنلاند خود  نمایید.

مهاجرت به فنلاند برای کار

کسانی که موفق به اخذ ویزای کاری فنلاند می شوند باید دریاره ی چگونگی پیدا کردن کار در این کشور نیز اطلاعاتی به دست آورند.

دولت فنلاند به کسانی که در این کشور در جستجوی کار هستند کمک خواهد کرد و همچنین کارفرمایان به ندرت آگهی استخدام برای نیروی کار را در سایت های کاریابی قرار می دهند و بیشتر کسانی را استخدام می کنند که به طور مستقیم با انها در ارتباط باشند.

 چند روش پیدا کردن کار در فنلاند

ـ درخواست کار کتقاضی:

فردی که موفق به اخذ ویزای کاری فنلاند شده می تواند درخواست کار خود را نوشته و به کارفرمای مد نطر خود ایمیل کند حتی اگر هیچ آگهی ای در این مورد به چاپ نرسیده باشد.

ـ سایت های کاریابی:

فرد می تواند به سایت ها و مراکز کاریابی نیز مراجعه کند.

ـ آگهی استخدام:

این روش در واقع شانس کمتری برای پیدا کردن شغل به افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری فنلند شده اند می دهد چرا که بیشتر کارفرمایان افرادی که بطور مستقیم با انها درارتباط هستند را برای کار انتخاب می کنند.

نرخ بیکاری و ویزای کاری فنلاند

برای کسانی که در جهت اخذ ویزای کاری فنلاند در تلاش هستند نرخ بیکاری این کشور نیز باید اهمیت داشته باشد.

نرخ بیکاری کشور فنلاند در سال ۲۰۱۷ برابر ۸.۶ درصد بوده که در سال ۲۰۱۸ به ۶.۸ کاهش پیدا کرده است اما در سال های اخیر این نرخ به ۷و۶ رسیده است.

کار در کشور فنلاند

افرادی که ویزای کاری فنلاند را دریافت کرده باشند بعد از ۶ ماه دریافت حقوق از کارفرمای خود و همچنین دریافت اقامت کاری فنلاند می توانند برای مهاجرت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود به فنلاند درخواست دهند. این افراد باید به دولت فنلاند ثات کنند توان مالی برای حمایت خانواده خود در این کشور را خواهند داشت.

افرادی که در کشور های اتحادیه اروپا مثل سوئیس زندگی می کنند برای سه ماه اول کاری خود نیاز به اقامت کاری ندارند اما اگر بیشتر از سه ماه قصد ماندن دارند باید به کنسولگری فنلاند مراجعه کرده و ثبتنام کنند.

افرادی که خارج ازکشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند برای اخذ ویزای کاری فنلاند باید جاب آفر یک کارفرمای معتبر فنلاندی را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری فنلاند

ـ گذرنامه معتبر با سه ماه اعتبار بعد از سفر

ـ مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کپی انها

ـ ارايه پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر فنلاندی

ـ فتوکپی همه ی مدارک موجود باشد

ـ اجاره نامه محل زندگی در فنلاند

ـ فرم درخواست ویزای کاری

ـ عکس ۶ در ۴ تما رخ با زمینه سفید

ـ ارائه مدرکی در خصوص توان مالی فرد متقاضی

آژانس کاریابی در فنلاند

ببعد از اخذ ویزای کاری فنلاند و جستجوی کار در این کشور می توان از آژانس های کاریابی کمک گرفت که نام برخی از این آژانسها عبارتند از :

Pision – kaiku HR – go on Turku

تحصیل یا کار در فنلاند

برای پیدا کردن کار در فنلاند باید به زبان سوئدی یا فنلاندی تسلط داشته باشید و همین امر یکی از چالش های بزرگ در راه اخذ ویزای کاری فنلاند برای متقاضیان بین المللی می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد در بین روش های مختلف مهاجرت به فنلاند روش مهاجرت از طریق تحصیل را انتخاب می کنند چرا که این افراد بعد از اتمام تحصیلات خود و دریافت مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر فنلاند می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند و دانشگاه های فنلاند ضمانت آنها ار خواهند کرد.

حقوق کاری در فنلاند

طبق نظر سنجی های معتبر این کشور حقوقی که کارمندان به طور سالیانه دریافت می کنند چیزی برابر ۵۴ هزار یورو می باشد که برای دانشجویان فارغ التحصیل مقطع ارشد این حقوق برابر ۴۴ هزار یورو بصورت سالیانه خواهد بود.

در ادامه برخی از رشته های تحصیلی فنلاند با حقوق کاری سالانه انها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

ـ مدیر فروش : ۸۱ هزار یورو

ـ مهندسی آی تی : ۵۸ هزار یورو

ـ مهندسی نرم افزار : ۹۹۹ یورو

ـ مهندسی برق : ۳۸ هزار یورو

ـ مهندسی مکانیک : ۵۱ هزار یورو

ـ کارگران : ۱۰۷ هزار یورو

مشاغل مورد نیاز در فنلاند

برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور فنلاند در جهت اخذ ویزای کاری عبارتند از :

ـ پزشکان عمومی و متخصصان

ـ مهندسی عمران

ـ پرستاران

ـ کارگران بخش بیمه اجتماعی

ـ بازاریابی و روابط عمومی

ـ مهندسی برق و تکنسین مکانیکی

ـ حسابدار بانکی

مشاغل پر درآمد فنلاند

ـ جراح ؛ اورولوژیست ؛ پزشک قلب و عروق ؛ پزشک کاردیولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *