مهاجرت به شیلی و چیزهایی که باید بدانیم

مهاجرت به شیلی و همه چیز درباره ی آن

شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که پایتخت آن شهر بسیار زیبا و دیدنی سانتیاگو است. این کشور در شرق اقیانوس آرام قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۱۹ میلیون نفر دارد. زبان کشور شیلی اسپانیولی است و در بخش اقتصاد باید گفت کاغذ یکی از عوامل مهم در درآمد زایی این کشور محسوب می شود. یکی از دلایل مهمی که متقاضیان مهاجرت به شیلی را افزایش داده تردد در کشورهای آمریکایی است و همینطور نیاز به حضور دائمی در این کشور برای دریافت اقامت نخواهید داشت و بعد از گذشت ۵ سال می توانید اقامت این کشور زیبا را به دست آورید.

در سال های اخیر بر اساس آمار به دست آمده میزان رضایت مهاجران از این کشور در بخش بهداشت رو به افزایش بوده و بسیاری از افراد از این شرایط راضی بوده اند.

در ادامه با تمامی شرایط لازم برای مهاجرت به شیلی آشنا خواهید شد.

مهاجرت به شیلی از طریق تحصیل

برای مهاجرت به شیلی فرد در ابتدا باید بررسی کند که می تواند بودجه لازم برای این کار را داشته باشد و در قدم بعدی برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام کند.

مدارک مورد نیاز :

برای مهاجرت به شیلی از طریق تحصیل فرد به اصل مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارد ؛ باید ریز نمرات تحصیلی دوران دبیرستان را ارائه دهد ؛ پاسپورت معتبر داشته باشد و رزومه تحصیلی خود را آماده کند.مهاجرت تحصیلی به شیلی

مهاجرت به شیلی از طریق کار

در مهاجرت به شیلی از طریق کار افراد می توانند در شرکت های خصوصی این کشور مشغول به کار شوند. در قدم اول برای پذیرش کاری تخصص و مهارت کاری متقاضی بررسی می شود. مدت اعتبار ویزای کاری شیلی ۲ سال است که می توان آن را برای سه دوره تمدید کرد.

امتیازات مهاجرت کاری :

خانواده شما از طریق این روش مهاجرت می توانند به این کور وارد شوند و همچنین امکان سرمایه گذاری در این کشور را نیز برای افراد فراهم خواهد آورد.

مهاجرت کاری به شیلی

مهاجرت به شیلی از طریق ازدواج

برای ثبت ازدواج خود در شیلی تنها یک ماه زمان در اختیار دارید و بعد از گذشت یکسال از ازدواج می توان برای اخذ اقامت اقدام کرد که این کار کمتر از سه سال امکانپذیر نخواهد بود.

شرایط ازدواج :

بررسی هزینه های زندگی ؛ اثبات توان مالی ؛ مجرد بودن هر دو طرف در زمان ازدواج ؛ از نظر روحی و جسمی سالم باشید.

اقامت شیلی از طریق ازدواج

مهاجرت به شیلی با سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری ثبت شرکت خواهد بود که فرد متقاضی مهاجرت به شیلی از این روش باید سرمایه اولیه ۱۵ هزار دلار داشته باشد و در صورت داشتن شریک این مقدار به ۲۵ هزار دلار افزایش می یابد.

ثبت شرکت در شیلی :

برای ثبت شرکت در شیلی مدت زمان ۶ الی ۹ ماه وقت دارید که باید در یک سال اول تنها در این کشور زندگی کنید و بعد از گذشت این مدت می توانید برای اخذ ویزای همراه اقدام کنید.

امتیازات :

چون رشد سرمایه گذاری در این کشور بسیار زیاد است پس اگر به مدت چهار سال در این کشور اقامت داشته باشید می توانید بعد از گذشت این مدت برای اخذ شهروندی اقدام کنید.

شرایط سرمایه گذاری :

ارائه پاسپورت معتبر ؛ روند فعالیت سرمایه گذاری خود را مشخص کند ؛ کارت ویزا و اقامت دریافت کند.

سرمایه گذاری در شیلی

مهاجرت به شیلی و تولد

برای دریافت تابعیت کشور شیلی از طریق تولد دو قانون وجود دارد :

ـ اگر پدر و مادر کودک متولد شده تبعه شیلی باشد چه در این کشور متولد شده باشد چه در کشور دیگری تابعیت شیلی به وی تعلق خواهد گرفت.

ـ اگر پدر و مادر برای گردش به این کشور سفر کرده باشند و تولد کودک در این زمان در خاک شیلی اتفاق افتاده باشد دولت شیلی با بررسی شرایط مالی خانواده و تمایل آنها برای زندگی در این کشور می تواند اجازه دهد آنها در مدت زمان یک ماه با اخذ ویزای سرمایه گذاری وارد این کشور شده و تابعیت شیلی به کودک تازه متولد شده داده خواهد شد.

شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد :

پدرو مادر کودک نباید اعتیاد داشته باشند ؛ وضعیت سکونت آنها بررسی خواهد شد ؛ افزایش سرمایه برای اخذ تابعیت از طریق تولد

مهاجرت به شیلی از طریق ویزای توریستی

برای مهاجرت توریستی به شیلی رعایت سه اصل مهم است :

ـ فرد متقاضی نیاز به اثبات تمکن مالی دارد چرا که اصول توریستی در این کشور لازمه یک مسیر اقتصادی درست می باشد.

ـ اثبات برگشت فرد به کشور خود؛ فرد نتقاضی باید دلایلی برای برگشت به کشور خود ارائه دهد.

ـ اگر از قبل ویزای توریستی شیلی یا کشور دیگری را گرفته و بدقولی داشته اید شرایط مهاجرت توریستی به کشور شیلی مجددا برای شما به وجود نخواهد آمد.

ویزای توریستی شیلی

شرایط اخذ پاسپورت کشور شیلی

مهاجرت به شیلی و اقدام برای اخذ پاسپورت این کشور برای کسانی که سواد بالایی دارند ؛ از لحاظ علمی موفق بوده اند ؛ برای کشور شیلی سود آور بوده اند و همینطور در زمینه کاری پیشرفت زیادی داشته اند و همینطور کارآفرینان نخبه می تواند بعد از گذشت پنج سال اتفاق افتد.

اخذ پاسپورت شیلی

شرایط اخذ اقامت شیلی

در ابتدا باید فرم درخواست شما در جهت اخذ اقامت در کامپیوتر تکمیل شده و تمامی مدارک و فایل ها به نام درخواست دهنده ذخیره شود و برای اخذ جواب درخواست باید ۲۰ روز صبر کرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت شیلی :

برای مهاجرت به شیلی و اخذ اقامت این کشور فرد متقاضی به پاسپورت با دو صفحه خالی نیاز دارد ؛ عکس هایی که در یک سال اخیر گرفته شده باشد ؛ پرداخت همه هزینه های کنسولگری ؛ پرداخت هزینه صدور ویزا ؛ بر اساس نوع ویزای دریافتی باید تمامی مدارک تکمیلی آماده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *