مهاجرت به دومینیکا و همه چیز درباره ی آن

مهاجرت به دومینیکا

دومینیکا در اطراف دریای کارائیب شرقی قرار دارد که جمعیتی برابر با ۷۳ هزار نفر در آن زندگی می کنند. زبان های رسمی این جزیره کوچک و زیبا انگلیسی و فرانسوی می باشد و آبو هوایی مرطوب و گرم دارد. یکی از دلایلی که باعث شده مهاجرت به دومینیکا در سالهای اخیر افزایش پیدا کند این است که این جزیره درهای مرزی خود را به روی همه باز گذاشته و با آغوش باز پذیرای مهاجران از سراسر دنیا خواهد بود. یکی از ویژگی هایی که مهاجرت به دومینیکا دارد این است که هر شخصی که اقامت این جزیره را دریافت کند می تواند علاوه بر اخذ پاسپورت دومینیکا، پاسپورت دیگری نیز همزمان داشته باشد چرا که این جزیره جزٰ مناطقی می باشد که اجازه دریافت تابعیت مضاعف را به فرد خواهد داد.

با مهاجرت به دومینیکا و اخذ اقامت آن شما می توانید از تمامی امکانات شهروندی بهره مند شوید به جز حق رای دادن و شرکت در فعالیت های سیاسی رسمی آن.

مهاجرت به دومینیکا و اخذ اقامت دائم

افرادی که می خواهند با مهاجرت به دومینیکا اقامت دائم بدست آورند باید بدانند تا ۶۰ روز بعد از دریافت اجازه ورود به دومینیکا مهلت ورود به این خاک را خواهید داشت. تا یک ماه بعد باید اثر انگشت ؛ چک کردن پاسپورت ؛ اطلاعات شخصی و امضای چند فرم را انجام داده تا اقامت موقت شما کامل شود و اگر ۵ سال این اقامت تمدید شود به اقامت دائم تبدیل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز :

کارت اقامت موقت ؛ چهار قطعه عکس ۲*۲ با زمینه سفید

نامه تایید از دولت

فرم درخواست اقامت دائم

نتیجه تست پزشکی

امضای دو شاهد برای نامه تاییدیه از دولت

مهاجرت به دومینیکا و اقامت دائم

مهاجرت به دومینیکا و اخذ اقامت موقت

برای اخذ اقامت موقت دومینیکا باید فرم ثبت نام را از طریق دپارتمان دومینیکا دریافت کنید و تا مدت یک سال مهلت خواهید داشت این فرم را تکمیل کرده و اقدام کنید. با تکمیل این فرم و موافقت دولت دومینیکا شما رسما می توانید زندگی خود را در این جزیره شروع کرده و به فعالیت بپردازید.

تمدید:

کارت اقامت موقت در دومینیکا باید بعد از یک سال تمدید شود و پس از گذشت ۵ سال می توان این اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کرد.

زمان انتظار:

زمانی که شما فرم تکمیل شده به دولت دومینیکا خواهید فرستاد مدتی بین ۳ الی ۶ ماه زمان خواهد برد که به درخواست شما جواب مثبت یا منفی دهند.

مهاجرت به دومینیکا با کار

در ابتدا برای مهاجرت به دومینیکا و شروع کار باید مجوز کاری دریافت کرد که این مجوز در صورتی به متقاضی داده خواهد شد که مدت زمان استخدام فرد بیش از ۶ ماه باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار دومینیکا:

ـ اثبات داشتن بلیط برگشت یا هزینه آن

ـ نامه کارفرما که شامل نوع شغل ؛ دستمزد ؛ پیشنهاد قرارداد یکساله برای استخدام و…

ـ هزینه درخواست به مبلغ ۲۵۹ دلار

ـ سند ازدواج در صورت تاهل

ـ دو قطعه عکس پاسپورتی

ـ فرم درخواست

ـ نامه تمکن مالی

ـ تاییدیه از اداره پلیس در ارتباط با ثبت پرونده متقاضی

ـ گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار

مهاجرت به دومینیکا برای کار

مهاجرت به دومینیکا با هدف تحصیل

در دومینیکا تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها طرفداران زیادی دارد و موسسات و دانشکده های زیادی وجود دارند که دوره های آموزشی بسیاری برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی و بین المللی ارائه خواهند داد.

مهارت زبانی:

برای مهاجرت به دومینیکا و تحصیل در دانشگاه های آن تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی از ضروریات آن خواهد بود چرا که این دو زبان زبان بومی انجا می باشند.

مراحل اخذ پذیرش :

اخذ پذیرش دانشگاه های دومینیکا روشی آسان و راحت خواهد بود اما دانشجویان باید اثبات کنند که برای پرداخت هزینه های خود از جمله هزینه مسکن ؛ تحصیل ؛ بیمه درمانی و… حمایت خواهند شد.

هزینه تحصیل:

مهاجرت به دومینیکا و هزینه تحصیل با توجه به رشته های مختلف متفاوت خواهد بود اما برای دانشجویان بومی هزینه ای سالانه برابر ۴ هزار تا ۷ هزار دلار و برای دانشجویان بین المللی هزینه ای برابر ۱۱ هزار تا ۱۶ هزار دلار سالانه خواهد داشت.

مهاجرت به دومینیکا برای تحصیل

مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

ـ با سرمایه گذاری در دومینیکا شما می توانید به مدت ۴ الی ۶ سال با دریافت پاسپورت دومینیکا بدون حضور فیزیکی استفاده کنید.

ـ چون نیازی به حضور فیزیکی در دومینیکا نخواهد بود پس شرایط سنی یا مهارت زبانی و داشتن تجربه ی کسب و کار نیز مهم نخواهد بود و هیچگونه مصاحبه ای برای اخذ تابعیت انجام نمی گیرد.

ـ سرمایه گذاری در دومینیکا با ارزان ترین برنامه با مبلغ ۱۰۰ هزار دلار آغاز می شود.

ـ از سال ۲۰۱۶ مبلغ اخذ پاسپورت ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد و ما پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر گونه تغییرات دیگر برای دریافت شهروندی دومینکا اقدام کنید.

ـ افرادی که هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشند می توانند شهروندی دومینیکا را از طریق سرمایه گذاری به دست آورند.

سرمایه گذاری در دومینیکا

مزایای مهاجرت به دومینیکا

ـ با اخذ پاسپورت دومینیکا می توان به کشورهای مختلف بین المللی مسافرت کرد.

ـ با اخذ پاسپورت دومینیکا می توانید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کرده و حتی در جلسات تجاری آنها شرکت کنید.

ـ می توانید از خدمات درمانی بیمارستانها بهره مند شوید.

ـ اگر تابعیت دومینیکا را دریافت کنید آسان تر خواهید توانست اقامت کشورهای کانادا . استرالیا را به دست آورید.

ـ می توانید با اخذ پاسپورت دومینیکا در دوره های تحصیلی آن شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *