مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

کشور ایتالیا کشوری زیبا و تاریخی و هنری می باشد که در جنوب اروپا واقع است و هرساله مهاجران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

کشور ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مثل آلمان یا اتریش نرخ بیکاری بالاتری دارد به همین دلیل اخذ ویزای کاری از این کشور کاهش پیدا کرده است.

اما جدا از نرخ پایین بیکاری کشور ایتالیا شرایطی برای پذیرفتن مهاجران از طریق کار دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

کشور ایتالیا در رتبه هشتم کشورهای صنعتی قرار دارد اما با اینحال هنوز هم از نظر مالی در بحران خواهد بود.

مردم بومی ایتالیا در شمال این کشور شانس بیشتری برای اشتغال به کار خواهند داشت چرا که شرکت های خصوصی زیادی در این منطقه تاسیس شده و در قسمت جنوبی ایتالیا بیشتر مردم به کارهایی همچون کشاورزی مشغول هستند به طوری که این دو منطقه از تفاوت نرخ بیکاری زیادی برخوردارند.

به توجه به اطلاعات بالا بسیاری از مردم براین باور خواهند بود که اخذ ویزای کاری از ایتالیا چندان به نفع نخواهد بود اما باید این نکته را در نظر داشت که تخصص افراد کمک کننده ی آنها برای دریافت ویزای کاری و مشغول شدن به کارهای دائمی در ایتالیا خواهد بود.

شرایط دریافت ویزای کاری ایتالیا

اگر افراد متقاضی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باشند باید برای ورود به این کشور درخواست ویزای کاری بدهند اما افراد عضو کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشورهای نروژ؛ ایسلند و لیختن اشتاین نیازی به ویزا برای ورود به کشور ایتالیا نخواهند داشت.

ویزاهایی که برای مهاجرت به ایتالیا در دسترس است دو نوع می باشد:

ـ ویزای شنگن یکنواخت برای کشورهای عضو شنگن که به ویزای تایپ D معروف می باشد.

ـ ویزای نوع دوم ویزای کوتاه مدت شنگن خواهد بود که دارای اعتبار ۹۰ روزه است و به ویزای تایپ C معروف می باشد.

JOB OFFER یا پیشنهاد کاری ایتالیا

برای دریافت ویزای کاری ایتالیا داشتن پیشنهاد شغلی بسیار مورد اهمیت می باشد. برای استخدام نیروی کار خارجی همانند دیگر کشورهای اروپایی مثل آلمان یا اتریش و یا بلژیک ابتدا باید آگهی استخدام در کشور اروپایی و بعد کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام شود و اگر کار فرما نتواند نیروی کاری مورد نظر خود را پیدا کند در اینصورت می تواند نیروی کاری خارجی را بپذیرد. با داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ایتالیایی راه مهاجرت و اخذ ویزای کاری برای شما بسیار همواه خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری ایتالیا

برای درخواست اخذ ویزای کاری ایتالیا مدارکی لازم است که فرد باید بعد از تهیه؛ آنها را به سفارت کشور ایتالیا در داخل کشور تحویل دهد. این مدارک عبارتند از:

ـ فرم درخواست اقامت بلند مدت در ایتالیا؛ کپی قرارداد امضا شده؛ پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و حداقل سه ماه اعتبار بعد از اتمام مهلت ویزا؛ گواهی محل اقامت در ایتالیا؛ مدارک آموزشی و تحصیلی مرتبط با فعالیت فرد؛ گواهی توان مالی برای اقامت در کشور ایتالیا؛ دو قطعه عکس در پاسپورت؛ مبلغ ۱۱۶ یورو برای رسیدگی به تهیه مدارک و صدور ویزای کاری ایتالیا

با توجه به کار متقاضی در ایتالیا و شرایط متفاوت کاری کارفرمایان موظف هستند مدارک لازم را برای افراد شرح دهند.

دریافت ویزای کاری ایتالیا

مهاجرت به کشورهای اروپایی  برای متقاضیان غیر اروپایی نیازمند دعوتنامه یا پیشنهاد وقرارداد کاری خواهد بود که این مهاجرت کاری سه مرحله خواهد داشت:

ـ پیدا کردن شغلی مرتبط با تخصص فرد و اجازه کار در کشور ایتالیا

ـ درخواست اخذ ویزای کاری کشور ایتالیا

ـ مهاجرت به ایتالیا با ویزای کاری

با دریافت پیشنهاد کاری و تحویل مدارک به کارفرما فرد اجازه ورود به کشور ایتالیا را دریافت خواهد کرد و ناگفته نماند برای دریافت پیشنهاد کاری این کشور بازه های زمانی مشخصی را تعیین می کند و افراد در این بازه می توانند برای دریافت پیشنهاد و استخدام شدن اقدام کنند.

مشاغل پر درآمد کشور ایتالیا

کشور ایتالیا دارای مشاغلی می باشد که به عنوان پر درآمد ترین شغل ها در این کشور معرفی شده اند به عنوان مثال شغل هایی مثل :

وکلای حقوقی؛ تجارت؛ کنترل مالی ؛مدیر اجرایی؛ سرویس های امنیتی؛ سرویس های مالی

ویزای کاری و تحصیلی

یکی از بهترین راه های دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا تبدیل ویزای تحصیلی این کشور به ویزای کاری خواهد بود.

همانطور که در مقاله مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می توان با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به این کشور مهاجرت کرد و بعد از اتمام تحصیل و فازغ التحصیلی دولت کشور ایتالیا به مدت یکسال مهلت یافتن شغل مناسب به افراد متقاضی می دهد و افراد می توانند از این طریق ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند.

راه های پیداکردن شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی

ـ از طریق سایت های کاریابی کشور ایتالیا

ـ مراجعه به آژانس های کاریابی در ایتالیا

ـ کمک گرفتن از آشنایان و اقوام در ایتالیا

ـ مراجعه به مراکز مختلف معرفی نیروی کار

برخی از سایت های کاریابی کشور ایتالیا عبارتند از:

Org- tip top job- joblitz-monster Italy-job online-stepstone iyaly

در مورد میانگین درآمد شغل های کشور ایتالیا باید گفت با کاهش نرخ بیکاری در این کشور در سالهای اخیر متوسط در آمد نیروی کاری در کشور ایتالیا دربین ۱۸۰۰ یورو تا ۲۲۰۰ یورو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *