معرفی چند دانشگاه برتر در آسیا

دانشگاه های برتر آسیایی

شاید بسیاری از ایرانیان به دلایل زیادی از جمله نزدیک بودن مسیر ؛ کمتر بودن هزینه رفت و آمد ؛ پروسه پذیرش آسان تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی به جای تحصیل در اروپا یا آمریکا به فکر تحصیل در یکی از کشورهای آسیایی باشید به همین دلیل ما قصد داریم امروز چند دانشگاه برتر  آسیا را به شما معرفی کنیم تا گزینه های تحصیلی عالی در آسیا داشته باشید.

در سالهای اخیر دانشگاه های آسیا بر اساس چشم اندازهای بین المللی ؛ تدریس ؛ تحقیق و پژوهش رتبع بندی شده اند که در حال حاضر کشور چین دارای دو دانشگاه برتر می باشد. بعد از رتبه بندی چین با دو دانشگاه برتر در آسیا نوبت به کشور ژاپن خواهد رسید که دانشگاه های عالی زیادی دارد.

یکی از دلایلی که باعث شده دانشگاه های آسیا همانند دانشگاه های اروپا و آمریکا معروف نباشد این است که این دانشگاه ها جدید تر هستند و قدمت کمتری دارند.

رتبه بندی دانشگاه های برتر در آسیا

رتبه بندی دانشگاه های آسیایی شامل ۵۵۰ دانشگاه از ۳۰ کشور مختلف می باشد که ما در اینجا برترین های آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

ـ دانشگاه شینهوا

این دانشگاه برتر در آسیا در شهر پکن چین قرار دارد که یکی از دو دانشگاه عالی این کشور می باشد. در سال ۱۹۱۱ تاسیس شده و دانشکده های علوم ؛ مهندسی ؛ تاریخ ؛ پزشکی ؛ فلسفه ؛ علوم انسانی ؛ هنر و اقتصاد را در بر می گیرد.

این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان رتبه بیستم را از آن خود کرده است.

دانشگاه شینهوا

ـ دانشگاه پکن

دومین دانشگاه برتر در آسیا دومین دانشگاه عالی در چین می باشد که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شد و دارای ۴۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی ؛ ارشد و دکتری است.

دانشگاه پکن چین در بین دانشگاه های جهان رتبه بیست و سوم را از آن خود کرده است.

دانشگاه پکن

ـ دانشگاه سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور که جزو دانشگاه های برتر در آسیا می باشد شهرتی جهانی دارد و از ۱۷ دانشکده با بیش از ۴۰ هزار دانشجو بین المللی تشکیل شده است. این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان رتبه بیست و پنجم را دارد.

دانشگاه سنگاپور

ـ دانشگاه صنعتی نانیانگ

این دانشگاه در سنگاپور در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده است که شامل چندین دانشکده از جمله دانشکده علوم ؛ بازرگانی ؛ مهندسی ؛ علوم انسانی و هنر می باشد. در سالهای اخیر حدودا ۲۷ درصد از این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دادند و نسبت دانشجویان زن به مرد ۴۸ به ۵۲ می باشد.

این دانشگاه در سطح جهانی مقام چهل و هفتم را دارد.

دانشگاه نانیانگ

ـ دانشگاه هنگ کنگ

این دانشگاه در سال ۱۹۱۱ تاسیس شده و از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود که در لیست دانشگاه های برتر در آسیا قرار گرفته است. این دانشگاه از ۱۰ دانشکده مختلف با رویکرد نگاه به آینده تشکیل شده و در سطح جهان رتبه سی و نهم را داراست.

 دانشگاه هنگ-کنگ

ـ دانشگاه توکیو

دانشگاه توکیو واقع در کشور آسیایی ژاپن در سال ۱۸۷۷ تاسیس شده و به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در این کشور شناخته می شود.

دانشگاه توکیو ۱۰ دانشکده با ۳۰ هزار دانشجو و ۱۱ موسسه تحقیقاتی دارد. دولت ژاپن به موسسات تحقیقاتی این دانشگاه کمک های زیادی می کند و نسبت به دیگر دانشگاه ها تحصیلات بیشتری دارند و در سطح جهانی رتبه سی و ششم را از آن خود کرده اند.

ـ دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

این دانشگاه به عنوان دانشگاه دولتی در سال ۱۹۹۱ در خلیج کلیرواتر در هنگ کنگ تاسیس شد. دارای چهار دانشکده از جمله دانشکده کسب و کار ؛ مدیریت ؛ علوم و مهندسی می باشد. حدود ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه برتر در آسیا را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که در سطح جهان رتبه پنجاه و ششم را دارند.

ـ دانشگاه سئول

این دانشگاه ملی در سئول در کره جنوبی قرار دارد و شامل ۶ دانشکده ؛ ۹ مدرسه حرفه ای و یک مدرسه فارغ التحصیلی با ۳۰ هزار دانشجو می باشد.

این دانشگاه یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های کره محسوب می شود که در سطح جهان رتبه ۶۰ را از آن خود کرده است.

دانشگاه سئول

ـ دانشگاه کیوتو

این دانشگاه برتر در آسیا  که به دلیلی رویکرد فوق العاده ای که دارد بیشتر دانشجویان را به انجام کارهای تحقیقاتی تشویق می کند. دانشگاه کیوتو ژاپن علاوه بر ارائه دروس به زبان ژاپنی برنامه هایی نیز با ارائه به زبان انگلیسی نیز دارد و در سطح جهان رتبه پنجاه و چهارم را دریافت کرده است.

ـ دانشگاه ژجیانگ

این دانشگاه در چین قرار دارد که در سال ۱۸۹۷ در شهر هانگجو تاسیس شد و درحال حاضر بالغ بر ۴۵۰۰۰۰ دانشجو دارد. دانشگاه ژجیانگ از هفت دانشکده با ۳۷ مدرسه حرفه ای و سازمان یافته تشکیل شده و در جهان در بین دانشگاه های برتر رتبه ۸۷ را بدست آورده است.

ـ دانشگاه نانجینگ چین

این دانشگاه در سال ۱۹۰۲ تاسیس شده و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور چین در لیست چند دانشگاه برتر در آسیا قرار گرفته است. در حال حاضر از ۳۰ هزار دانشجو تشکیل شده که در مقاطع مختلف کارشناسی ؛ ارشد و دکتری در حال تحصیل می باشند.

ارائه برنامه های درسی در این دانشگاه به زبان چینی خواهد بود و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید به این زبان تسلط پیدا کنند.

ـ دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ

این دانشگاه در کره جنوبی در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده که یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور می باشد. از پنج دانشکده از جمله دانشکده مهندسی ؛ صنایع ؛ علوم کامپیوتر ؛ ریاضیات و هوش مصنوعی تشکیل شده و در  دانشگاه های کره رتبه چهارم و در جهان رتبه ۱۴۶ ام را دارد.

دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *