معرفی معتبر ترین دانشگاه های بلژیک

برخی از دانشگاه های بلژیک با توجه به کیفیت تدریس و اعتبار مدرکی که به دانشجویان می دهند در لیست دانشگاه های بین المللی در سطح جهان قرار گرفته اند.

در دانشگاه های بلژیک تدریس در مقاطع کارشناسی و ارشد به زبان های فرانسوی یا هلندی انجام می شود و در مقاطع دکتری به زبان آلمانی نیز انجام خواهد شد. اما برای دانشجویان بین المللی دوره های زبان انگلیسی دردانشگاه های  بلژیک برگزار خواهد شد.

تحصیل در مقاطع کارشنسی در دانشگاه های این کشور سه الی چهار سال و در مقطع ارشد دوسال زمان می برد که امروز در ادامه می خواهیم برترین و بهترین دانشگاه های بلژیک را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

دانشگاه گنت

این دانشگاه در سال ۱۹۱۷ تاسیس شده و می توان با قاطعیت به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های بلژیک از ان نام برد .

برای پذیرش داشجویان استادان این دانشگاه فعایت های عملی و آزمون های متبی آنها را در نظر می گیرند. شهریه برای تحصیل در این دانشگاه با توجه به مقطع و زشته تحصیلی متفاوت خواهد بود ما به طور تقریبی مقطع کارشناسی ۷۵۰ یورو ششهریه سالانه دارد.

امکانات

امکانات این دانشگاه شامل کتابخانه ؛ استفاده از وسایل ورزشی ؛ درمانگاه های نهادی و استفاده از وام های مسکن می باشد.

برای پذیرش از این دانشگاه باید مدرک دیپلم خود را گرفته و زبان انگلیسی یا هلندی خود را تقویت کنید.

دانشگاه کاتولیک لوون

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های بلژیک به شمار می رود و بهترین فعلیت و عملکرد را دارد. این دانشگاه در سال ۱۴۲۵ تاسیس شده و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ان کمتر از ۱۰۰۰ دلار می باشد.

امکانات

برخی از امکانات این دانشگاه شامل کتابخانه ؛ سالن ورزشی ؛ بیمارستان نهادی ؛ مشاوره تحصیلی و خوابگاه دانشجویی می شود.

دانشگاه آنتورپ

دانشگاه آنتورپ بلژیک یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل خواهد بود. این دانشگاه از سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و رشته هایی همچون پزشکی ؛ فناوری ؛ علوم بازرگانی و اجتماعی و انسانی را شامل می شود.

امکانات

خدماتی که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد می تواند شامل استفاده از خوابگاه های دانشجویی ؛ امکانات ورزشی و استفاده از کتابخانه باشد.

برای درخواست پذیرش از این دانشگاه فقط تا ۱۵ آوریل هر سال وقت خواهد بود که هزینه شهریه با توجه به رشته های مختلف و مقاطع متفاوت تقریبی برابر ۷۵۰ یورو می باشد.

دانشگاه WEST FLANDERS

این دانشگاه یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی بلژیک است که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده که هزینه شهریه ان برای دانشجویان مقطع کارشناسی چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار یا کمتر در یکسال خواهد بود.

 برای تحصیل در این دانشگاه هر موقع از سال که اقدام کنید مانعی وجود نخواهد داشت و اکثر برنامه هایی که این دانشگاه ارائه می دهد برای دانشجویان مقطع کارشناسی است و هیچ رشته ای برای دکتری ندارد.

دانشگاه هاسلت

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های بلژیک است که در سال ۱۹۷۳ با نام لیمبورگ تاسیس شد که در سال ۲۰۰۵ به هاسلت تغییر نام داد.

ثبت نام برای شروع سال تحصیلی در این دانشگاه در ۱۵ ژانویه هرسال انجام می شود که برای دانشجویان بین المللی درخواست ها باید یک الی دو ماه قبل ارسال شود.

شهریه

هزینه شهریه در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی چیزی حدود ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار تخمین زده شده و برای مقاطع ارشد برابر ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار سالانه در نظر گرفته شده است.

دانشگاه اراسموس

این دانشگاه در کشور بلژیک در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. رشته هایی که در این دانشگاه دانشجو می ذیرد شامل مهندسی ؛ پزشکی ؛ بازرگانی ؛ اجتماعی و فناوری می شود.

شهریه

شهریه تقریبی این دانشگاه چیزی حدود ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار سالانه خواهد بود که با توجه به رشته تحصیلی یا ملیت دانشجو و سطح مقطع تحصیلی و… می تواند متفاوت باشد.

درخواست تحصیل در این دانشگاه تا ۱۵ ژانویه هر سال امکانپذیر خواهد بود که نمرات مقاطع قبلی برای این دانشگاه اهمیت زیادی دارد.

دانشگاه لیژ

این دانشگاه یکی از بهترین  دانشگاه های بلژیک است که در سال ۱۸۱۷ تاسیس شده که در رشته های پزشکی ؛ مهندسی ؛ فناوری ؛ بازرگانی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد و هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار سالانه می باشد.

امکانات

از امکانات این دانشگاه می توان سالن ورزشی ؛ بیمارستان نهادی ؛ متابخانه و شرایط تحصیل از راه دور را نام برد.

برای تحصیل در این دانشگاه باید آیلتس با نمره ۶ دریافت کرده و ۷۵ درصد نمرات را در آزمون ورودی کسب کنید.

دانشگاه PXL

این دانشگاه جزو دانشگاه های علمی کاربردی بلژیک قرار دارد که مرکزی برای نوآوری ؛ خلاقیت و کارآفرینی می باشد.

برای پذیرش در این دانشگاه باید به زبان هلندی مسلط باشید اما اگر تسلط کافی ندارید می توانید در دوره های زبانی که در ماه های ژوئن و سپتامبر برگزار می شود شرکت کنید.

شهریه

هزینه شهریه این دانشگاه با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود اما به طور تقریبی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی کمتر از ۱۰۰۰ دلار در سال در نظر گرفته شده است.

دانشگاه مونس

این دانشگاه که در لیست بهترین دانشگاه های بلژیک قرار دارد حدود ۱۱ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده که برای دانشجویان بین المللی تا ۳۰ آوریل قبول درخواست پذیرش تحصیلی دارد.

بیشتر دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان فرانسوی برگزار می شود پس بهتر است برای تحصیل در این دانشگاه به زبان فرانسوی تسلط کافی داشته باشید.

امکانات

از امکانات دانشگاه می توان استفاده از کتابخانه و سالن ورزشی را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *