معرفی دانشگاه های معتبر و برتر کشور فنلاند

کشور فنلاند کشوری اروپایی با پایتختی به نام هلسینکی می باشد که از سال های ۲۰۱۱ به بعد تحصیل در دانشگاه های این کشور برای متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با هزینه همراه شد و افرادی که خواهان تحصیل در دانشگاه های فنلاند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند باید سالانه هزینه ای بین ۱۲ تا ۱۸ هزار یورو پرداخت کنند.

اما ناگفته نماند تحصیل در رشته های دکترا در دانشگاه های فنلاند رایگان است و افرادی که در این مقاطع در حال تحصیل هستند ماهیانه حقوق نیز دریافت خواهند کرد.

کسانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های فنلاند هستند باید بدانند دانشگاه های این کشور جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر اروپا قرار دارند و کیفیت تدریس دانشگاه های مهندسی و علوم آن همانند دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی این کشور بالا می باشد.

امروز قصد داریم تا شما را با بهترین و برترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل و کمک به رقم زدن آینده ای روشن آشنا کنیم پس با تیم مهاجرتی کاسپین همراه ما باشید.

نکاتی برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند

برای اخذ پذیرش تحصیلی تسلط به زبان انگلیسی ضروری است .

تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد برای کسانی که به زبان فنلاندی مسلط هتند رایگان خواهد بود.

برای تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند باید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را بررسی کنید.

برای درخواست تحصیل در دانشگاه های فنلاند باید سطح آیلتس شما بالای ۵ باشد تا راحت درخواست پذیرش دهید.

کلیه مدارک برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند باید ترجمه رسمس داشته باشند.

اخذ ویزای تحصیلی تضمینی فنلاند غیرقانونی و فریب است پس مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.

برای دریافت اقامت تحصیلی در فنلاند و همینطور تمدید ویزا یا کارت اقامت می توانید از طریق سایت ENTER FINLAND اقدام کنید .

اگر موفق به دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه های فنلاند شوید می توانید در کارهای قانونی نیز با هدف اشتغال مشغول شوید.

اگر برای مهاجرت به فنلاند از طریق دریافت ویزای دانشجویی اقدام کرده اید باید بدانید اعتبار این ویزا یکساله است و برای تمدید سالانه آن باید در دو ترم حداقل ۴۵ واحد ترسی را پاس کنید و این موضوع را با اداره مهاجرت هماهنگ کرده باشید.

دریافت بورسیه ی تحصیلی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد رقابتی خواهد خواهد بود بنابراین توصیه می شود مقاطع دکترا را برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند انتخاب کرده تا در هزینه تحصیلی و زندگی نیز صرفه جویی شود.

اگر در زمان تحصیل در فنلاند محکوک کیفری شوید تمامی درخواست های اقامتی شما با مخالفت روبه رو خواهد شد.

معرفی چند دانشگاه برتر و معتبر در کشور فنلاند

دانشگاه آلتو

در سال ۲۰۱۰ با ترکیب دانشگاه های اقتصاد و فناوری و هنرو طراحی هلسینکی این دانشگاه به عنوان انشگاه سلطنتی استکهلم تاسیس شد.

دریافت پذیرش از این دانشگاه کمی مشکل خواهد بود چرا که نام دانشگاه آلتو در لیست ممتازترین دانشگاه های فنلاند توسط وزارت علوم معرفی شده است.

دانشگاه آلتو بیش از ۸۱ هزار دانشجو و ۴ هزار کارمند دارد که تحصیل در آن تا قبل از سال ۲۰۱۶ رایگان بود اما امروزه فقط تحصیل در مقطع دکترای این دانشگاه بدون هزینه است.

این دانشگاه از دانشکده های هنر و طراحی و معماری ؛ مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی تشکیل شده است.

دانشگاه ایواسکیلا

این دانشگاه نیز یکی از مقاصد عالی برای تحصیل ایرانیان خواهد بود. دانشگاه تمپر یکی از معتبر ترین دانشگاه های فنلاند است چرا که در لیست دانشگاه های معتبر پزارت علوم آمده و اعتبار بالایی در اسکاندیناوی دارد.

دانشگاه هانکن

این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ؛ کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد و هزینه تحصیلی کمتری نسبت به دیگر دانشگاه های فنلاند دارد.

دانشگاه هنر هلسینکی

این دانشگاه انتخاب اول بسیاری ازدانشجویان هنر اسکاندیناوی خواهد بود چرا که از اعتبار جهانی برخوردار است. برای تحصیل در این دانشگاه باید سابقه هنری داشته و توانایی شما در زمینه هنر قابل اثبات باشد. دانشگاه هنر هلسینکی برای پذیرش در مقاطع ارشد و دکترا شرایط حساس تر و سخت تری خواهد داشت.

دانشگاه هلسینکی

این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند به شمار می رود که سالانه با ارائه بورسیه های مناسب و خوب هزاران دانشجو از سراسر جهان را به سمت خود جذب می کند و رشته های متنوع این دانشگاه انتخاب را برای همه ی دانشجویان جهانی آسان کرده است.

دانشگاه ARCADA

 این دانشگاه در مقطع کارشناسی مورد تایید وزارت علوم می باشد چرا که مدارک ارشد و دکترای این دانشگاه زیاد اعتبار جهانی نخواهد داشت و با ارائه رشته های بسیاری در مقطع تایید شده می تواند یکی از انتخاب های دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند باشد.

دانشگاه متروپولیا

این دانشگاه درسال ۲۰۰۷ در پایتخت کشور فنلاند یعنی هلسینکی تاسیس شد و یکی از بزرگترین دانشگاه های علوم این کشور می باشد که در چهار حوزه علوم؛ فناوری ؛ تجارت و سلامت رشته هایی برای تحصیل دارد. ناگفته نماند مدرک دریافتی از مقطع مارشناسی این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم خواهد بود و مدارک مقاطع ارشد و دکتری این دانشگاه در ایران تاییدیه نخواهد داشت.

دانشگاه اولو

این دانشگاه  نیز یکی از دانشگاه های فنلاند در زمینه علوم و تحقیقات است که در ایران برای مقاطع کارشناسی تاییدیه خواهد داشت که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده و بیش از ۸۰۰۰ استاد و دانشجو در آن به کار و تحصیل مشغول هستند. در زبان فنلاندی دانشگاه اولو به oamk شهرت دارد که برنامه و امکانات مختلفی را داراست و دانشجویان می توانند از خدمات این دانشگاه بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *