شرایط مهاجرت کاری

با توجه به تورم و نرخ بیکاری بالا در برخی کشورها افراد تصمیم به مهاجرت کاری خواهند گرفت. در واقع کشورها به دلیل مشکلات اقتصادی و بازار کساد مکان پویایی برای فعالیت و اشتغال نخواهند بود.

اما سوالی که شاید برای همه ی این افراد پیش بیاید این است که پس کدام کشور برای مهاجرت کاری خوب خواهد بود؟ آیا با مهاجرت کاری می توان اقامت و تابعیت بدست اورد؟

افرادی که به دنبال مهاجرت کاری هستند باید عواملی چون نرخ تورم؛ نرخ بیکاری ؛ قوانین کشورها و شرایط اخذ ویزای کاری ؛ در آمد کاری ؛ چگونگی اخذ اقامت و… را برای انتخاب مقصد مناسب در نظر بگیرند.

بسیاری از افراد یا خود به دنبال شغل مورد نظر در کشورهای مقصد خواهند گشت یا از وکلای مجرب مهاجرتی بهره خواهند برد اما ما امروز سعی کردیم اطلاعات لازم برای مهاجرت کاری را در اختیار همه افراد بگذاریم پس با ما همراه باشید.

مهاجرت کاری

شما در قدم اول برای مهاجرت کاری باید به دنبال مقصد و کشوری باشید که بازار کار مناسب برای رشته تحصیلی و تخصصی شما مثل پرستاری ؛ الکترونیک ؛ مکانیک ؛ کامپیوتر و… را داشته باشد.

برای مهاجرت کاری به کشورهای خارجی شما به یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سمت کارفرمایی در کشور مقصد نیاز خواهید داشت.

شرایط استخدام :

بر اساس قوانین کشورها کارفرما ابتدا باید سه ماه آگهی شغلی خود را در کشور منتشر کند اگر جوابی نگرفت باید سه ماه دیگر این اگهی را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتشار داده و در صورت نگرفتن نتیجه می تواند نیروی کاری مورد نظر خود را از دیگر کشورهای خارجی انتخاب کند اما باید در نظر داشت که دریافت پیشنهاد شغلی با توجه به مهارت و سوابق کاری هر فردی می تواند مشکل یا آسان باشد.

مهاجرت کاری به کشور های خارجی

نرخ بیکاری و مهاجرت کاری

یکی از مهم ترین عواملی که باید در کشورها برای کار و اشتغال در نظر گرفته شود نرخ بیکاری خواهد بود.

نرخ بیکاری پایین:

کشورهایی که نرخ بیکاری در آنها کمتر است بهترین مقصد برای کار و اشتغال محسوب شوند از جمله کشورهایی :

ـ آلمان ؛ نیوزلند ؛ سوئد ؛ اتریش ؛ کانادا ؛ نیوزلند

امنیت شغلی در مهاجرت کاری

یکی از عوامل مهمی که باید در مهاجرت کاری در نظر گرفته شود امنیت شغلی و حرفه ای در کشور مقصد خواهد بود. در واقع عدالت نظام قضایی کشور باید به گونه ای باشد که هیچ تبعیضی بین فرد مهاجر و اتباع آن کشور قائل نباشد.

سیستم قضایی:

فرد متقاضی می تواند در کشورهایی که سیستم قضایی عدالت مندی خواهند داشت به اطمینان خاطر شروع به کار کند چرا که اگر مشکلی هم وجود داشته باشد می داند دادگاه بدون تبعیض نژادی و جدا از ملیت به حل مشکل خواهد پرداخت.

تبعیض نژادی و مهاجرت کاری

بیشتر افراد متقاضی مهاجرت کاری در کشورهای خارجی به دنبال مقصدی خواهند بود که بدون تبعیض بین شهروندان و مهاجران رفتار شود. کشوری که اگر در ان به کار و فعالیت می پردازد همانند بقیه شهروندان حق و حقوق شهروندی وی نیز رعایت شود.

برخی از کشورهایی که بدون تبعیض نژادی با مهاجران برخورد می کنند:

یونان ؛ مالتا ؛ تایوان ؛ لوکزامبورگ ؛ هنگ کنگ ؛ رومانی ؛ ژاپن ؛ ایتالیا ؛ اروگوئه ؛ نروژ ؛ کره جنوبی ؛ سنگاپور ؛ سوئیس و سوئد

تبعیض نژادی در مهاجرت کاری

اخذ اقامت با مهاجرت کاری

برخی از متقاضیان مهاجرت کاری با هدف اخذ اقامت و تابعیت کشور مورد نظر اقدام خواهند کرد اما باید در نظر داشت که مقصد مورد نظر را به درستی انتخاب کرد تا بتوان اقامت آن کشور را نیز از آن خود کرد.

بسیاری از مهاجرت های کاری منجر به اخذ اقامت نخواهند شد بنابراین باید روش درستی برای انجام این کار پیدا کرد.

انواع هدف های مهاجرت کاری:

در کشورهایی که متقاضی از اخذ اقامت یا تابعیت محروم باشد تنها با هدف رونق اقتصادی به این کشور مهاجرت کاری خواهد داشت ؛ در برخی از کشورها نیز متقاضی با کار و اشتغال می تواند سریعا اقامت یا تابعیت آن کشور را بدست آورد اما در بیشتر کشورها دولت ها برای دادن اقامت به افراد به مدت زمانی معینی نیاز خواهند داشت.

مهاجرت کاری با رعایت حقوق شهروندی

در برخی از کشورها حقوق شهروندی به خوبی رعایت می شود چرا که دارای سیستم قضایی و حقوق مدنی مطلوبی می باشند و رعایت برابری در دادگاه از عواملی خواهد بود که نظر متقاضیان مهاجرت کاری را به آن کشور جلب خواهد کرد.

کشورهایی که تبعیض نژادی نداشته و حقوق شهروندی را کامل رعایت می کنند:

هند ؛ مکزیک ؛ گرجستان ؛ انگلیس ؛ کانادا ؛ جمهوری چک ؛ سوئد ؛ نیوزلند ؛ کانادا ؛ اسپانیا ؛ برزیل ؛ کره جنوبی ؛ اندونزی ؛ بلژیک ؛ کلمبیا ؛ نروژ ؛ دانمارک ؛ بوسنی و هرزگوئن ؛ آمریکا ؛ فرانسه ؛ لهستان استونی ؛ ژاپن

رعایت حقوق شهروندی در مهاجرت کاری

شرایط اخذ ویزای کاری در مهاجرت کاری

یکی از شرایط مهاجرت کاری به کشورهای خارجی به دست آوردن  ویزای کاری آن کشور است  که برای این کار مدارکی نیاز خواهد بود از جمله :

گواهی تمکن مالی ؛ مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی ؛ قرارداد کاری ؛ سوابق کاری و حرفه ای ؛ مدارک تحصیلات دانشگاهی ؛ پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار ؛ جاب آفر از سمت یک کارفرما در کشور مقصد ؛ مدرک مهارت زبانی

اخذ ویزای کاری در مهاجرت کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *