شرایط تحصیل در کشور امن سوئیس

کشور سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی می باشد و به دلیل وجود استاندارد های بالا برای زندگی و شرایط رفاهی مناسب و همچنین سیستم آموزشی قوی به یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل تبدیل شده است.

افرادی که قصد تحصیل در مقاطع دکتری را دارند باید این نکته را بدانند که بورسیه های کشور سوئیس بیشتر به این مقاطع تعلق خواهد گرفت اما تعداد این بورسیه محدود است بنابراین شانس اخذ ویزای تحصیلی با بورسیه کمتر می باشد.

موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور سوئیس کمی دشوارتر از کشورهای دیگر است بنابراین به تلاش و مشاوره با بهترین وکلای مهاجرتی نیازمند خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس

اگر افراد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی این کشور را داشته باشند می توانند بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور را با دریافت بورسیه تامین کنند.

بورسیه های دولتی کشور سوئیس به دانشجویان خارجی موسسات فناوری فدرال و دانشگاه های علوم تجربی تعلق می گیرد. همچنین به دانشجویان دانشگاه های هنر که شامل موسیقی و هنرهای زیبا می باشند داده خواهد شد.

بورسیه عالیه تحصیلی کشور سوئیس به همه دانشجویان تا مقاطع دکتری تعلق خواهد گرفت که شامل هزینه های پرواز؛ زندگی؛ هزینه ماهیانه زندگی و شهریه دانشگاه و بیمه های درمانی خواهد شد.

زبان تدریس در کشور سوئیس

واحدهایی که در دانشگاه های سوئیس ارائه می شوند به زبان های آلمانی؛ انگلیسی و فرانسوی تدریس خواهند شد.

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی برای کسانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس شده اند به صورت میانگین در ماه برابر ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو می باشد که شامل هزینه های مسکن و حمل ونقل و غذا و… می باشد.

دولت سوئیس اجازه کار بمدت ۲۰ ساعت در هفته را به دانشجویان کارشناسی ارشد و ۱۰ ساعت به دانشجویان کارشناسی و ۳۰ ساعت به دانشجویان مقطع دکتری داده که به ازای هریک ساعت کار می توانند با توجه به محدوده کاری پول خوبی بدست آورند و ناگفته نماند افراد می توانند قبل از دریافت ویزای تحصیلی برای رفتن به سفارت درخواست حمایت مالی کنند که این حمایت یکسال هزینه زندگی در سوئیس می باشد.

تحصیل در کشور سوئیس

تحصیل در این کشور ثروتمند و امن مزایایی به دنبال خواهد داشت که عبارتند از:

ـ اجازه کار در حین تحصیل

ـ زندگی امن

ـ شرایط رفاهی مناسب

ـ اخذ اقامت بعد از تحصیل

ـ دریافت مدرک تحصیلی از معتبرترین دانشگاه ها

مدرک لیسانس در کشور سوئیس

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس در جهت تحصیل در مقطع کارشناسی دردانشگاه های این کشور متقاضیان باید مدرک دیپلم داشته باشند. طول این دوره ۴ ساله می باشد و به علت تدریس واحد ها در این دوره به زبان المانی و فرانسوی فرد قبل از مهاجرت به سوئیس باید مدرک زبان آلمانی داشته باشد چون وجود این مدرک یکی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئیس خواهد بود.

مدارک لازم جهت تحصیل در این مقطع: پاسپورت؛ مدارک هویتی مثل شناسنامه؛ مدرک دیپلم؛ مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمزات

مدرک فوق لیسانس در کشور سوئیس

دوره دریافت فوق لیسانس در این کشور دوسال می باشد و افراد برای بدست آوردن بورسیه های دکتری کشور سوئیس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ویزای تحصیلی این کشور را بدست می آورند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد: مدارک هویتی مثل شناسنامه با ترجمه رسمی؛ مدارک پیش دانشگاهی؛ مدرک دیپلم؛ پاسپورت؛ مدرک کارشناسی و ریز نمرات

مدرک دکتری در کشور سوئیس

تحصیل در این دوره می تواند با دریافت بورسیه تحصیلی و یا پرداخت هزینه های تحصیل به صورت شخصی انجام شود اما دولت سوئیس به دانشجویان مقطع دکتری ماهانه حقوقی برابر دوهزار دلار می دهد که شرایط را برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس در جهت تحصیل در این دوره را سخت و رقابتی خواهد کرد. بیشتر رشته های مهندسی این دوره به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی برای مقاطع دکتری

ـ مدرک آیلتس ۶.۵ برای اثبات تسلط بر زبان انگلیسی

ـ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد

ـ تجربه داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و…

ـ حمایت یک استاد برای تز دکتر

پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه های سوئیس

بسیاری از دانشگاه های سوئیس مجوز ثبتنام دانشجویان غیر بومی را در رشته های پزشکی نخواهند داشت و با وجود شرایط رقابتی برای اخذ ویزای تحصیلی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرایطی برای قبولی در این رشته ها وجود خواهد داشت .

افرادی که در آزمون های پزشکی در سال اول با شکست مواجه شوند باید در دوره های تحصیلی به زبان فرانسوی شرکت کنند تا تسلط کافی به این زبان پیدا کنند.

تحصیل در این دوره ها بین ۵ تا ۷ سال به طول می انجامد که با توجه به رشته و دانشگاه متاوت خواهد بود و تحصیل در این رشته ها با آشنایی با علوم زیست شناسی و کالبد شناسی آغاز خواهند شد.

هزینه تحصیل در رشته های یزشکی

هزینه تحصیل در این دوره ها در کشور سوئیس با دیگر کشورهای اروپایی متفاوت خواهد بود و  شهریه دانشجپیان بومی و خارجی باهم تفاوت زیادی نخواهد داشت که با توجه به امار پیش بینی شده هزینه تحصیل در این رشته ها سالانه بین ۴ تا ۸ هزار فرانک متفاوت خواهد بود.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

دانشجویان اروپایی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس شده اند باید بعد از ۱۴ روز اقامت در این کشور مدارک لازم را به سفارت ارائه دهند اما دانشجویان غیر اروپایی ملزم به ارائه جزئیات مدارک دانشگاهی خود را ندارند:

ـ آدرس محل زندگی؛ گذرنامه معتبر؛ بیمه درمانی؛ مدارک تمکن مالی؛ مدارک دانشگاهی که پذیرش گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *