زندگی در برلین

برلین به عنوان پایتخت سیاسی آلمان شناخته می شود که با بقیه ی شهر ها کمی تفاوت دارد چرا که با همه ی خرابی های جنگ باز هم سرحال است و ساختمان های بلند و مدرنش تولد تازه ی این شهر را به عموم نشان می دهند.

شهر برلین نیز همانند شهر مونیخ پر از مکان های تاریخی و محلی برای برگزاری فستیوال های فیلم و موسیقی می باشد و همین امر این شهر را به معروف ترین و توریست پذیر ترین شهر آلمان تبدیل کرده است.

برج های بلند این شهر از جمله برج مخابراتی در میدان الکساندر با سیصدوشصت متر ارتفاع و مراکز خرید در سونتی سنتر بلند و یا مراکز خرید فردریش و کودام همه و همه نشان دهنده ی معماری کهن و مدرن برلین هستند.

در مرکز شهر برلین باغی وجود دارد که در وسط این باغ باغ وحش قدیمی اروپا با آکواریومی عجیب و زیبا قرار دارد که با ایجاد چاله هایی در محل زندگی هر حیوان مانع از نزدیک شدن این حیوانات به انسانها شده اند.

هتل های معروف شهر برلین

ـ هتل برلین ماریوت

ـ هتل آم تیرگارتن

ـ هتل گرانیوالد

ـ هتل سچلس

ـ هتل کسمو برلین

دانشگاه های شهر برلین

شهر برلین از دانشگاه های زیادی تشکیل شده که هم دولتی و هم آزاد هستند. یکی از دانشگاه های معروف برلین دانشگاه هومبولت می باشد که در ابتدا کار خود را با ۲۵۰ دانشجو و ۵۰ استاد شروع کرد که محل آموزش بسیاری از دانشکندان آلمانی نیز بوده است و از دستاورد های این دانشگاه معروف می توان دستیابی به ۲۹ جایزه نوبل را نام برد که همین امر این دانشگاه را به یک منطقه گردشگری نیز تبدیل کرده است.

دانشگاه معروف هومبولت از ۹ دانشکده با ۲۰۲ رشته تحصیلی تشکیل شده که هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی می باشد از جمله دانشگده های موجود در این دانشگاه می توان دانشکده حقوق؛ دانشکده فرهنگ و علوم اجتماعی ؛ دانشکده الهیات ؛ دانشکده اقتصاد ؛دانشکده پزشکی ؛ دانشکده ریاضیات و دانشکده فلسفه را نام برد.

ـ دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد شهر برلین یکی از موسسات برتر آموزشی در آلمان محسوب می شود که در بین چهار دانشگاه بزرگ در برلین  و در بین ۹ دانشگاه برتر در آلمان قرار دارد.

این دانشگاه در دو زمینه هنر و انسان شناسی بسیار قوی هستند که همین امر این دانشگاه را به یکی از قوی ترین دانشگاه های اروپا در این زمینه ها تبدیل کرده است. دانشگاه آزاد برلین یکی از موسسات تحقیقاتی به شمار می رود که هم اکنون دارای پنج واحد تحقیق DFG است.

ـ دانشگاه توبرلین

این دانشگاه صنعتی یکی از چهار دانشگاه دولتی شهر برلین است که به عنوان بزرگترین دانشگاه نیز از آن یاد می شود و دارای ۹ دانشگاه بزرگ صنعتی در آلمان  از جمله دانشگاه علوم و فن آوری ؛ الکترونیک و انفورماتیک ؛ دانشگاه ماشین سازی ؛ دانشکده اقتصاد و علوم معنوی می باشد.

دانشگاه تو برلین نیز برنده ی جایزه های نوبل متعددی توسط افراد معروفی ازجمله پاول ویگنر ؛ بونو تاوت ؛ کونراد تسوزه و کارل بوش شده است.

جشن های شهر برلین

همانطور که گفتین شهر برلین نیز همانند شهر مونیخ یکی از شهرهای برگزار کننده جشن های خاص و فستیوال های متنوع می باشد از جمله این جشن ها میتوان جشن سال نو را نام برد که ۳۱ دسامبر هر سال کنسرت بزرگی در دروازه راندنبورگ برگزار می شود که هنرمندان مشهور و بین المللی در این مکان تمام شب را اجرا خواهند کرد.

قبل از کریسمس و شروع سال جدید نیز جشنواره ای از بازاهای کریسمس در شهر برلین اجرا می شود که شامل موسیقی محلی و تجربه های شگفت انگیزی خواهد بود.

برخی نکات برای زندگی یا هنگام سفر به شهر برلین

سفر یا مهاجرت به شهر برلین برای افراد تجربه های جدیدی به وجود می آورد که هم اکنون نیز تورهای اروپایی زیادی سفر و گشت وگزار به این شهر زیبا را ممکن کرده اند اما چندین نکته برای کسانی که می خواهند به این شهر سفر یا مهاجرت کنند وجود دارد:

ـ با استفاده از کارت دانشجویی خود می توانید در هزینه های اقامت یا بازدید از موزه ها تخفبف بگیرید.

ـ تورهای پیاده روی در برلین ۴ ساعت هستند اما با این تورها می توانید اطلاعات جدید و آموزنده ای نسبت به این شهر دریافت کنید.

ـ در برخی از روزها میتوانید برای وعده ی نهار به رستورانهای زیبا و لوکس مراجعه کنید و با پرداخت تنها ۶ یورو از غذاهای فوق العاده این رستورانها استفاده کنید.

ـ غذا در شهر برلین ارزان است نه فقط غذاهای خیابانی این شهر بلمه پیتزاها و کباب های رستوران های این شهر نیز قیمت مناسبی دارند از جمله این مکان ها می توان MUSTAFAS را نام برد که بهترین کباب های برلین را سرو می کند.

مکان های دیدنی شهر برلین

ـ دروازه براندنبورگ: این دروازه در واقع باقیمانده ی دروازه برلین است که نوعی سازه ماسه ای می باشد که از ۱۲ ستون به سبک یونان باستان ساخته شده است.

ـ محل نشست پارلمان آلمان: این مکان که رایشستاگ نام دارد یکی از مشهورترین و تاریخی ترین مکان های شهر برلین است.

ـ گنبد شیشه ای برلین:  یکی از زیباترین مکانهای این شهر است که برای بالارفتن از این گنبد باید از قبل نوبت رزرو کرده و گذرنامه تان نیز همراهتان باشد.

ـ برج تلویزیون الکساندر پلاتز: این برج  نیز یکی از مشهورترین مکانهای تاریخی شهر برلین است که در میپان شهر با ارتفاع ۳۶۸ متری قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *