بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور

تحصیل رایگان در خارج از کشور

برای تحصیل رایگان در خارج از کشور باید به فکر اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کشورهای خارجی بود. به دلیل شهریه های بالای دانشگاه ها و هزینه زندگی در خارج از کشور بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی علاقه دارند برای اخذ بورسیه های تحصیلی رایگان اقدام کنند اما این افراد باید بدانند بسیاری از کشورهای پیشرفته و درجه یک در جهان شرایط تحصیلات رایگان را برای افراد خارجی به ارمغان آورده اند و این رویا دست نیافتنی نیست. تحصیل رایگان در خارج از کشور برای افراد متقاضی تجربه های جهانی و چشم اندازهای جدیدی را به همراه خواهد داشت و افراد می توانند با دستیابی به این فرصت و اطلاع از آداب و رسوم و زبان جدید یک کشور دوستی های مفید و روابط زیادی را به وجود آورند. در ادامه بیشتر با کشورهایی که امکان تحصیل رایگان در آن ها وجود خواهد داشت صحبت می کنیم.

تحصیل رایگان در کشور فرانسه

برای تحصیل رایگان در خارج از کشور کشور فرانسه می تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که شهریه تحصیلات در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فرانسه چیزی حدود ۲۷۷۰ یورو و در مقطع ارشد ۳۷۷۰ یورو می باشد دولت فرانسه تصمیم گرفت برای دانشجویان هزینه بورسیه های رایگان تحصیلی را افزایش دهد.
برخی از دانشگاه های کم هزینه در کشور فرانسه عبارتند از :
دانشگاه پاریش تچ پل

دانشگاه سوربن در پاریس

دانشگاه پاریس ۱۱ جنوبی

دانشگاه ساینس پو پاریس

دانشگاه پلی تکنیک پاریس تچ

تحصیل رایگان در فرانسهتحصیل رایگان در خارج از کشور در روسیه

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور روسیه چیزی حدود ۹۰۰ الی ۱۲۰۰ دلار می باشد که باز هم با توجه به دانشگاه و رشته میتواند متفاوت تر هزینه داشته باشد.

تحصیل رایگان در کشور آلمان

کشور آلمان به دلیل صنعت پیشرفته و سیستم آموزشی عالی از نظر دانشجویان بین المللی مقصد بسیار مناسبی خواهد بود تا آینده ای درخشان داشته باشند و یکی از دلایل دیگر انتخاب این کشور برای تحصیل این است که در بسیاری از دانشگاه های کشور آلمان هزینه ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی نه برای دانشجویان بومی و نه برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و تحصیل رایگان در خارج از کشور در این کشور صدق پیدا می کند.
برخی از دانشگاه های کشور آلمان که تحصیل در آن ها رایگان خواهد بود :
دانشگاه کلن

دانشگاه روربوخوم

دانشگاه مونستر

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه آخن

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه گوته فرانکفورت

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در کشور ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا برای مقاطع کارشناسی چیزی حدود ۹۰۰ الی ۴ هزار یورو خواهد بود که در مقاطع تحصیلات تکمیلی این هزینه ها کمی بیشتر می شود و باید گفت هزینه ها آنقدر پایین است که می توان گفت تحصیل رایگان صورت گرفته است.

تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل رایگان در خارج از کشور در کشور انگلیس

برای تحصیل رایگان در کشور انگلیس هیچ بورسیه ای وجود ندارد و می توان گفت غیر ممکن است و به طور کلی تحصیل در این کشور هزینه بر خواهد بود.

تحصیل رایگان در کشور اتریش

کشور اتریش کشوری می باشد که به غیر از دانشجویان بومی دانشجویان بین المللی و خارجی در دانشگاه های دولتی آن می توانند با کمترین هزینه ممکن به تحصیل بپردازند .

هزینه تحصیل در این کشور چیزی حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ یورو خواهد بود. از آنجا که تحصیل در دانشگاه های اتریش کم هزینه است پس بورسیه های تحصیلی آن در غالب کمک هزینه زندگی به دانشجویان داده می شود.

تحصیل رایگان در خارج از کشور در نروژ

سطح زندگی در کشور نروژ بسیار بالاست و افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند می توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند و برای تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ باید چیزی حدود ۳۵ الی ۶۵ یورو پرداخت کنند.

تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در خارج از کشور و در کشور تایوان

تحصیل رایگان در خارج از کشور از جمله کشور تایوان امکانپذیر خواهد بود و می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور در دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی خواهد بود .

برای دانشجویان مقاطع کارشناسی چیزی حدود ۱۳۱۲ الی ۸۹۵۹ و در مقاطع ارشد ۷۱۶ الی ۱۸۵۰۰ دلار آمریکا خواهد بود.

تحصیل رایگان در کشور فنلاند

افرادی که به تحصیل در این کشور بپردازند اگر به زبان انگلیسی مسلط باشند برای آن ها سالانه حدود ۴ الی ۱۸ هزار یورو درخواست هزینه شهریه خواهد شد اما اگر افراد متقاضی به زبان فنلاندی مسلط باشند تحصیل برای آن ها در این کشور رایگان خواهد بود.

تحصیل رایگان در خارج از کشور بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کشورهای اروپایی بدون مدرک زبان یعنی بدون یادداشتن زبان همان کشور و می توان گفت شرایط تحصیلی بدون یادگیری زبان کمی سخت و غیر ممکن خواهد بود و در آسان ترین شرایط باید گفت فرد باید حداقل به زبان انگلیسی مسلط باشد.

مدارکی که برای تحصیل رایگان در خارج از کشور نیاز خواهد بود

دانشجویانی که قصد دارند با دریافت بورسیه های تحصیلی در کشورهای خارجی بدون هزینه به تحصیل بپردازند باید بر اساس شرایط دریافت بورسیه ها فرم های درخواست را پر کرده و ارسال کنند و در برخی از کشورها برای دریافت این بورسیه ها باید در آزمون های دریافت بورسیه موفق شوند.

برای دریافت بورسیه ها و تحصیل رایگان در خارج از کشور باید مدارک و شرایط فرد به شکل زیر باشد :
به همراه داشتن پاسپورت معتبر

توصیه نامه از اساتید

انگیزه نامه قوی

به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی

ارائه ریز نمرات تحصیلی

تکمیل فرم های مرتبط با بورسیه های تحصیلی

اگر مقاله های علمی دارید می توانید با ارائه آن ها شانس خود را برای دریافت بورسیه ها بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *