تحصیل در کشور تایوان و هر آنچه که بهتر است بدانیم

تحصیل در کشور تایوان

کشور تایوان در لیست پر جمعیت ترین کشورهای جهان قرار دارد و توسط کوه های شمالی جزیره محاصره می شود. این کشور آسمان خراش ها و معابد زیادی دارد و حال و هوای آن بیشتر همانند شهر های سنتی و قدیمی می باشد. به دلیل سرمایه گذاری های زیادی که در این کشور می شود سطح زندگی مردم رو به پیشرفت است و می توان گفت این کشور از موقعیت خوبی برای متقاضیان تحصیل در کشور تایوان برخوردار می باشد. یکی از دلایلی که باعث می شود شخص متقاضی از شهریه کمتری برای دانشگاه ها بهره مند شود وضعیت آموزشی خوب و سطح بالا یی است. رشته های مدیریتی برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای تحصیل در کشور تایوان هستند بسیار مناسب خواهد بود چرا که این مشاغل در این کشور از درآمد و وضعیت کاری خوبی برخوردار هستند.

در ادامه با تمامی اطلاعات مرتبط با تحصیل در تایوان آشنا خواهیم شد.

مقاطع تحصیلی در کشور تایوان

مقطع لیسانس :

دوره لیسانس برای دانشجویان در حال تحصیل در کشور تایوان ۳ الی ۴ سال طول خواهد کشید و نیاز به مدرک زبانی آیلتس با نمره ۶ دارد. افراد برای پذیرش دانشگاه ها در این مقاطع باید دارای معدل دیپلم حداقل ۱۴ باشند.

هزینه تحصیل : هزینه های تحصیل در کشور تایوان بر اساس رشته متفاوت است اما در کل هزینه این دوره برابر ۱۰ الی ۱۶ هزار دلار خواهد بود.

پذیرش در مقاطع تحصیلی : بعد از مرحله اخذ ویزای تحصیلی تایوان باید تمامی مدارک تحصیلی و هزینه آن را پرداخت کرده و همینطور آدرس محل سکونت خود را دائمی کنید و تمکن مالی خود را به اثبات برسانید تا بتوانید برای شروع تحصیل در کشور تایوان اقدام کنید.

مقطع فوق لیسانس :

تحصیل در این دوره ۴ سال طول می کشد. برای تحصیل در کشور تایوان در این مقطع فرد باید روی موضوعاتی متمرکز شود که امتیاز بیشتری نسبت به دیگر موضوعات خواهد داشت و برای پایان نامه از آن استفاده کند.

پذیرش در مقطع فوق لیسانس : برای پذیرش تحصیل در کشور تایوان و اخذ ویزای تحصیلی تایوان باید رزومه علمی قوی داشته و باید اطلاع داشته باشید که مدرک لیسانس و دیپلم شما از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. در این مقطع باید مطالعات خود را افزایش داده و از نظر علمی قدرتمند شوید.

مقطع دکترا :

در این مقطع آنچه بسیار مورد اهمیت است پایان نامه خواهد بود که توسط هیئت علمی دانشگاه ها بررسی خواهد شد. زبان تحصیل در کشور تایوان برای مقطع دکترا انگلیسی خواهد بود اما اگر فرد متقاضی بتواند به زبان تایوانی مسلط شود می تواند آینده ی کاری درخشان تری داشته باشد.

مقطع دکتری در تایوان

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی تایوان و پذیرش دانشگاه :

ـ گواهی عدم سو پیشینه

ـ گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

ـ مدارک شناسایی و هویتی

ـ آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات

ـ عکس جدید پاسپورتی

ـ گواهی سلامت

هزینه تحصیل : هزینه تحصیل در کشور تایوان در مقطع دکترا بین ۵۰ الی ۶۰ هزار دلار در هر ترم خواهد بود.

بورسیه های تحصیلی در تایوان

برای تحصیل در کشور تایوان به صورت رایگان یا کم هزینه تر باید تلاش کنید تا مشمول دریافت بورسیه تحصیلی شوید. برای دریافت بورسیه ها در ابتدا باید فرم درخواست را پر کرده و نوع بورسیه را مشخص کنید و شرابط دریافت آن را نیز داشته باشید به عنوان مثال برای دریافت بورسیه تحصیلی کامل کشور تایوان باید در دانشگاه دولتی مشغول تحصیل شوید.

انوع بورسیه های تحصیلی تایوان عبارتند از :

ـ بورسیه تحصیلی غنی سازی

ـ بورسیه تحصیلات تکمیلی

ـ بورسیه کمک هزینه تحصیلی

آزمون های ورودی تحصیل در کشور تایوان

در این آزمون ها سوالات به گونه ای خواهد بود که ممکن است در ابتدا به صورت عمومی و در بخش بعد به صورت تخصصی طرح شده باشند.

آزمون ورودی مقطع فوق لیسانس : این آزمون شامل ۷۱ سوال خواهد بود که فقط با پاسخ به ۲۰ سوال آن می توانید وارد دانشگاه در این مقطع شوید و به راحتی به تحصیل در کشور تایوان بپردازید.

آزمون دکترا : این آزمون شامل ۵۰ سوال خواهد بود که اگر فرد متقاضی بتواند به ۱۰ سوال جواب درست بدهد می تواند وارد این مقطع شود.

آزمون های بین المللی در تایوان

برای اخذ ویزای تحصیلی تایوان و تحصیل در کشور تایوان باید در آزمون SMAT شرکت کرده که این آزمون شامل دو بخش بوده که بخش اول به صورت تستی و بخش دوم به صورت مفهومی خواهد بود و این آزمون در لیست آزمون های جهانی قرار دارد و شانس ورود به دانشگاه را برای افراد چندین برابر خواهد کرد.

آزمون های بین المللی تایوان

مشاغل دانشجویی در تایوان

یکی از مشاغلی که افراد می توانند درحین تحصیل در کشور تایوان انجام دهند کار در آشپزخانه ها خواهد بود که در لیست مشاغل پر درآمد این کشور قرار دارد به طوریکه فرد می تواند با فعالیت در این شغل شهریه دانشگاه خود را پرداخت کند. یکی از موارد مهم در ارتباط با مشاغل تایوانی درآمد بالای آن ها می باشد. برخی دیگر از این مشاغل حسابداری ؛ هتل داری و برنامه نویسی می باشد.

بیمه های درمانی در تایوان

بیمه های درمانی برای کسانی که موفق به پذیرش تحصیل در کشور تایوان در دانشگاه های دولتی شده اند می باشد و در دانشگاه های خصوصی مقاطع دکترا و تحصیلات تکمیلی را در برمی گیرد.

کسانی که در می خواهند تحصیل در کشور تایوان را انتخاب کنند باید بدانند برای این بیمه های درمانی چکاب و وضعیت جسمانی شما بسیار مهم خواهد بود. موردی که باید در ارتباط با این بیمه ها به یاد داشت این است که در واقع آن ها حکم کمک هزینه مالی را دارند و تمامی هزینه های درمان را پوشش نخواهند داد.

بیمه های درمانی تایوان

ساعات کاری مقاطع مختلف

ساعت کاری برای کسانی که در حین تحصیل در کشور تایوان قصد دارند کار کنند در مقطع لیسانس ۱۲ ساعت برای دانشجویان فوق لیسانس ۲۰ ساعت و برای دانشجویان مقاطع دکترا ۳۰ ساعت می باشد و میزان ساعات کاری برای دانشجویان مختلف متفاوت خواهد بود و کم و زیاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *