تحصیل در فنلاند

فنلاند و تحصیل

مهاجرت به کشور فنلاند برای تحصیلی یکی از روش های متعارف و پرطرفدار می باشد. کشور فنلاند یکی از بهترین کشور های جهان با سیستم آموزشی عالی و استاندارد برای ادامه تحصیل می باشد . یکی از نقاط قوت سیستم آموزشی و تحصیلی این کشور آموزش مهارت ها به صورت عملی در کنار آموزش تئوری خواهد بود و به دلیل بالابودن کیفیت و سطح تدریس از دانشگاه های معتبری برخوردار است که در سطح جهان مدارک آنها قابل قبول می باشد.

یکی دیگر از مزیت های اخذ ویزای دانشجویی فنلاند تدریس دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی خواهد بود که همین امر فرد متقاضی را برای دانستن زبان فنلاندی بی نیاز خواهد کرد.

آب و هوای کشور فنلاند برای زندگی بسیار متغیر است به طوری که دارای زمستان های سرد و طولانی ای خواهد بود و تابستانهای کوتاهی خواهد داشت و فرد متقاضی باید با توجه به محل زندگی خود این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهد.

اقامت دانشجویی فنلاند

همانطور که گفتیم تحصیل  یکی از روش های مهاجرت به فنلاند می باشد. بعد از اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند اگر مدت تحصیل فرد متقاضی بیش از سه ماه باشد باید اجازه اقامت دریافت کند و دریافت این مدرک سالانه خواهد بود و هر سال باید با توجه به مدت تحصیل تمدید شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند

اخذ ویزای دانشجویی فنلاند و تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی و دریافت لیسانس دوره ای ۴ ساله دارد. تدریس دروس در این مقطع به زبان فنلاندی خواهد بود و بعد از انجام آزمون ورودی اگر به زبان فنلاندی تسلط نداشته باشید باید دوره ی یکساله یادگیری این زبان را بگذرانید.

مدارکی که برای ورود به این مقطع نیاز است: مدرک دیپلم و ریز نمرات ؛ معدل حداقل ۱۳؛ پرداخت ۲۵۰ یورو برای خوابگاه های دانشگاهی

ورود به این مقطع نیازی به مصاحبه نخواهد داشت اما حضور منظم سر کلاس ها از شرایط یادگیری دروس در دانشگاه های فنلاند می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

تحصیل در این مقطع دوره ای ۲ ساله خواهد داشت و تدریس دروس به زبان انگلیسی انجام می گیرد. دانشجویان غیر اروپایی که موفق به اخذ ویزای دانشجویی فنلاند شده اند باید برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت کنند.

بر خلاف مقطع لیسانس این دوره به مصاحبه نیاز دارد و در روز مصاحبه صحبت از دوره ی قبل و یادگیری از دروس گذرانده شده می تواند برای قبولی در مصاحبه کمک کننده باشد.

برای قبولی در این مقطع و اخذ ویزای دانشجویی فنلاند فرد متقاضی باید در روز مصاحبه ایده و تز خوبی برای مقطع ارشد خود معرفی کند و همچنین قبل از ورود به دانشگاه باید یک آزمون کتبی با سطح تقریبا دشواری را انجام دهد.

مدارکی که برای ورود به این مقع نیاز است: انگیزه نامه؛ معدل دیپلم بالای ۱۵ باشد؛گواهی اشتغال در صورت شاغل بودن ؛ مدرک آیلتس ۶.۵ ؛ پاسپورت معتبر؛ تز پایان نامه عالی؛ ریز نمرات مقطع کارشناسی ؛ مدارک دانشگاهی با ترجمه دقیق؛ ۴ قطعه عکس

تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند

تحصیل در این دوره ی دانشگاهی دوره ای ۳ الی ۴ ساله خواهد داشت که تمامی دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد.

شرایطی که برای پذیرش در این مقطع در دانشگاه های فنلاند بسیار حائز اهمیت خواهد بود:  دریافت نامه پذیرش؛ جلب نظر اساتید نسبت به سوابق تحصیلی تان؛ پیدا کردن مکانی عالی برای تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه خود؛ پشتیبانی مالی از سمت دانشگاه

برای اخذ ویزای دانشجویی و ورود به این مقطع نیازمند دریافت مدرک آیلتس با نمره ۷ خواهد بود و همچنین شرکت در یک آزمون ورودی از شرایط ورود خواهد بود که شامل سوالات تحخصصی در زمینه رشته انتخابی شما خواهد بود و در صورت موفق شدن می توانید در مصاحبه دانشگاه شرکت کنید.

بیمه دانشجویان

با اخذ ویزای دانشجویی و ورود به دانشگاه تمامی دانشجویان توسط دانشگاه بیمه خواهند شد و این بیمه شامل بیماری های خاص و استفاده رایگان از بیمارستان های فنلاند خواهد بود.

دولت فنلاند برای دانشجویان دو نوع بیمه درنظر گرفته است که نوع اول بیمه درمانی برای درمان بیماری ها و بیمارانی می باشد که نیاز به داروهای خاصی دارند و بیمه دوم بیمه سرمایه گذاری است که در ان افراد می توانند از کمک هزینه های تحصیلی ؛ بورسیه تحصیلی و یا پوشش هزینه های منازل مسکونی بهره ببرند و تمامی دانشجویان می توانند و این بیمه ها تمامی دانشجویان را تحت پوشش خواهند گرفت.

بورسیه های تحصیلی فنلاند

کشور فنلاند برای کسانی که موفق به اذ ویزای دانشجویی شده اند بورسیه تحصیلی نیز خواهد داد اما بورسیه های تحصیلی فنلاند چند نوع هستند که پذیرش هر کدام شرایط مخصوص به خود را خواهد داشت:

ـ بورسیه تحصیلی با حمایت ۷۰ درصد: دانشگاه هلسینکی پوشش مالی تا ۷۰ درصد بورسیه تحصیلی را فراهم خواهد کرد و این بورسیه به دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری تعلق خواهد گرفت.

ـ بورسیه تحصیلی رشته های هنری: دو نوع بورسیه برای دانشجویان رشته های هنر و طراحی در نظر گرفته شده است که ۱۰ الی ۱۵ درصد هزینه های تحصیل را تحت پوشش قزار می دهد.

ـ بورسیه تحصیلی با حمایت ۵۰ درصد: اگر شما از شرایط علمی خوبی برخوردار باشید می توانید شانس دریافت این بورسیه را داشته باشید که یکی از دانشگاه هایی مه این بورسیه را تحت پوشش دارد دانشگاه کمپس کوویوی فنلاند می باشد که برای کسانی که بتوانند نمره ی زبان خود را در سطح ۹۰ نگاه دارند و همینطور دارای تز پایان نامه عالی در مقطع کارشناسی ارشد باشند فراهم شده است.

مشاغل و هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل در کشور فنلاند برای خیلی از مهاجران به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است اما دولت این کشور با افزایش مشاغل دانشجویی به دانشجویان بین المللی و بومی کشور خود کمک کرده است و بسیاری از دانشجویان می توانند بعد از اخذ ویزای دانشجویی و شروع سال تحصیلی در مشاغل مرتبط با رشته خود یا غیر مرتبط مشغول به کار شوند اما اشتغال به کارهای غیر مرتبط با رشته تحصیلی نیازمند دریافت مجوز خواهد بود.

برخی از مشاغل مثل مشاوره تحصیلی یا نویسندگیو یا مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر مثل برنامه نویسی در فنلاند برای دانشجویان فراهم شده و افراد می توانند با شروع کار در این زمینه ها کمک هزینه ای برای تحصیل خود در فنلاند به وجود آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *