بررسی شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا

تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا

افرادی که در دانشگاه های کشور اسپانیا برای طبابت آموزش دیده اند بسیار ماهر و حاذق عمل می کنند چرا که این کشور در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته است و کسانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا را دارند باید به زبان اسپانیایی تسلط پیدا کنند. اگر دانشجو پذیرش دریافت کرده باشد اما به زبان اسپانیایی تسلط ندارد می تواند دو سال اول تحصیل را به زبان انگلیسی آموزش ببیند و برای چهار سال آخر برای آموزش زبان اسپانیایی اقدام کند. سطح زندگی افراد در کشور اسپانیا از رفاه بالایی برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی سالانه برای زندگی؛ کار یا تحصیل در این کشور درخواست می دهند و دریافت مدرک تحصیلی از کشور اسپانیا در بین دانشجویان طرفداران زیادی دارد چرا که با پرداخت هزینه کم می توان از آموزش با سطح بالایی برخوردار شد. در ادامه بیشتر با شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا آشنا خواهید شد.

اخذ ویزا با تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا

اگر فردی پذیرش در یکی از دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا را به دست آورد باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کند و اگر با این درخواست موافقت شد باید مدارک لازم را تهیه کند که این مدارک عبارتند از :

ـ دو قطعه عکس با کیفیت

ـ شناسنامه و کپی از آن

ـ پاسپورت معتبر

ـ برگه سلامت پزشکی فرد

ـ مدرک زبان انگلیسی متقاضی

ـ ریز نمرات مدرک تحصیلی قبلی

ـ پر کردن فرم درخواست ویزا توسط فرد متقاضی

اخذ ویزا با تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

کیفیت آموزشی در کشور اسپانیا بسیار بالاست به همین دلیل این کشور مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و با هزینه کم دانشجویان می توانند مدرک معتبری در رشته پزشکی و یا هر رشته ی دیگری که دوست دارند دریافت کنند. در ارتباط با تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا باید گفت افراد متقاضی تحصیل در این رشته باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند و مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی عبارت است از :

ـ برگه سلامت پزشکی

ـ گذرنامه معتبر متقاضی با اعتبار حداقل سه ماهه

ـ حواله بانکی در وجه سفارت اسپانیا

ـ عکس

ـ بیمه مسافرتی فرد

ـ تاییدیه پذیرش از دانشگاه مورد نظر

ـ فرم درخواست ویزا

ـ مدارکی مبنی بر تمکن مالی فرد

معرفی چند دانشگاه برتر پزشکی در کشور اسپانیا

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا نیاز است با برخی از دانشگاه های معتبر این کشور در این زمینه آشنا شوید :

ـ دانشگاه سالامانکا

ـ دانشگاه آلکالا

ـ دانشگاه بارسلونا

ـ دانشگاه والنسیا

ـ دانشگاه مادرید

ـ دانشگاه خیرونا

ـ دانشگاه لاگونا

ـ دانشگاه اوییدو

ـ دانشگاه مورسیا

ـ دانشگاه ناوارا

ـ دانشگاه سویل

دانشگاه های برتر رشته پزشکی در اسپانیا

هزینه های زندگی و تحصیل در رشته پزشکی  در کشور اسپانیا

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور اسپانیا بر اساس رشته تحصیلی و محل زندگی متفاوت خواهد بود. بر اساس زندگی شخصی هر دانشجو باید هزینه های متفاوتی در نظر گرفت اما به طور کلی می توان گفت هزینه خوراک هر فرد در اسپانیا به طور میانگین ۴۰ الی ۵۰ یورو به صورت ماهیانه خواهد بود.

هزینه پوشاک ماهانه دانشجویان برابر ۱۷۰ الی ۲۰۰ یورو می باشد.

هزینه اجاره خانه در خارج از شهر برای هر دانشجو چیزی حدود ۴۰۰ یورو در ماه می باشد و هزینه اجاره خانه در داخل شهر برابر ۵۰۰ یورو خواهد بود.

هزینه مورد نیاز برای حمل و نقل در هرماه چیزی حدود ۳ یورو می باشد و هزینه اینترنت و هزینه های مرتبط با گوشی تلفن همراه برابر ۴۰ یورو در ماه است.

هزینه های مرتبط با تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورها ارزان تر است و تنها مشکلی که می توان در ارتباط با تحصیل در این کشور نام برد این است که افراد متقاضی باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند و اگر موفق به پذیرش در دانشگاه های دولتی شوند هزینه زندگی آن ها به مراتب کمتر خواهد شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا

ـ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ۲ الی ۳ یورو می باشد.

ـ هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان : ۸۵۰۰ الی ۱۵ هزار یورو است.

ـ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد : ۳ هزار یورو

ـ با ارائه رزومه موفق هزینه تحصیل در مقطع دکترا چیزی حدود ۵۰۰ یورو سالیانه خواهد بود.

هزینه های تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا

معرفی شاخه های مختلف رشته علوم پزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور اسپانیا می توان با شناخت زیر شاخه های آن نسبت به پذیرش دیگر رشته ها نیز فکر کرد. برخی از این رشته عبارتند از :

روانشناسی ؛ پزشکی اطفال ؛ توانبخشی ؛ فیزیولوژی ؛ دامپزشکی ؛ تعذیه و رژیم غذایی ؛ اعصاب و روان ؛ جراحی عمومی ؛ زنان و زایمان ؛ داروسازی ؛ بینایی سنجی ؛ بیهوشی ؛ پرستاری علوم آزمایشگاهی ؛ توانبخشی ؛ تکنولوژی در اتاق عمل

شرایط کاری بعد از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی در کشور اسپانیا

افرادی که تصمیم دارند بعد از دریافت مدرک پزشکی خود در کشور اسپانیا بمانند و به کار مشغول شوند باید درخواست ویزای کاری کنند و با دریافت این ویزا می توانند به مدت یک سال در این کشور به کار مشغول شوند و بعد از اتمام یک سال برای تمدید دوباره ویزا اقدام کنند.

 یکی از نکاتی که باید بعد از تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا برای کار در این کشور مد نظر داشت این است که نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بالاست و افراد بدون مهارت خاصی نمی توانند در پیدا کردن شغل موفق باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *