تحصیل در دومینیکا و چیزهایی که باید بدانیم

تحصیل در دومینیکا

دومینیکن جمهوری است که از شمال با اقیانوس اطلس ؛ از غرب با هائیتی و از جنوب با دریای کارائیب مرز مشترک دارد و در قاره ی آسیا واقع شده است . این جمهوری سه خلیج مهم با نام های لویا ؛ سامانا و اوکوا دارد. زبان رایج در این کشور انگلیسی و اسپانیایی است. برای تحصیل در دومینیکا سرمایه های این کشور در مسیر آموزش در شرایط خاصی کمک حال دانشجویان خواهد شد و کمک هزینه ها و تخفیفات ویژه ای را شامل میشود.

تحصیل در دومینیکا در رشته پزشکی نیازمند یادگیری زبان اسپانیایی خواهد بود و فرد باید مدرک B2 زبان اسپانیایی را داشته باشد.

فضاهای تحصیلی در دانشگاه های دومینیکا شرایط خاصی را در بر میگیرد و برای ورود به این دانشگاه ها باید آزمون هایی را انجام دهید که هر چه امتیاز شما بالاتر باشد روند مهاجرت تحصیلی بهتر انجام خواهد گرفت.

در ادامه با شرایط مختلف تحصیل در دومینیکا بیشتر آشنا خواهید شد.

مقاطع مختلف تحصیل در دومینیکا

ـ لیسانس در دومنیکا :

برای تحصیل در این دوره شما باید تا حدودی زبان اسپانیایی را یاد داشته باشید اما یادگیری به زبان انگلیسی نیز در بسیاری از دانشگاه ها وجود خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز : برای تحصیل در این دوره باید حتما مدرک دیپلم داشته و همینطور مدارک خصوصی شما نشان دهنده ی پیشرفت شما در دروس ریاضی و فیزیک باشد.

زبان : برخی از رشته ها در این کشور به زبان فرانسوی آموزش داده می شوند. اگر فرد زبان اسپانیایی را یاد داشته باشد می تواند حتی از تحصیل رایگان در مقطع لیسانس بهره مند شود به شرط آن که مدرک B2 زبان را داشته و همینطور برای زبان انگلیسی نیازمند آیلتس ۶ می باشد.

ـ فوق لیسانس در دومنیکا :

رشته ای که در مقطع فوق لیسانس انتخاب می کنید باید ارتباطی با رشته مقطع لیسانس شما داشته باشید در غیر اینصورت تایید و پذیرش از دانشگاه ها غیر ممکن خواهد شد. بورسیه های تحصیلی دومینیکا برای این فراد بسیار مناسب خواهد بود و باید بررسی شود.

تحصیل در مقطع لیسانس در دومنیکیا

زبان : برای تحصیل در دومینیکا در مقطع کارشناسی ارشد فرد باید دو زبان انگلیسی و اسپانیایی را فرا بگیرد و نیازمند مدرک آیلتس با نمره ی ۶.۵ خواهد بود.

کار : فرد اجازه کار در حین تحصیل را خواهد داشت و می تواند برای ۲۰ ساعت در هفته مشغول باشد.

 

ـ دکترا در دومنیکا :

تعداد دانشگاه هایی که رشته های مقطع دکترا را تحت پوشش قرار می دهد بسیار محدود است و برای تحصیل در دومینیکا در مقطع دکترا رقتبت بسیار شدید خواهد بود. دوره ی تحصیلی ۳ الی ۵ سال خواهد بود و به زبان انگلیسی نیاز است که باید حرفه ای دنبال شود.

اخذ پذیرش : برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا باید در زبان انگلیسی آیلتس ۷ و در زبان اسپانیایی تسلط بسیار زیادی داشته باشید.

پذیرش در دانشگاه دومنیکا

بورسیه های تحصیلی در دومینیکا

برای تحصیل در دومینیکا و بهره مندی از بورسیه ها باید قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه ها برای بورسیه درخواست دهید برخی از بورسیه های سال های اخیر دومینیکا عبارتند از :

INTERNATIONAL DISTINCTION AWARDS 2019

این بورسیه متعلق به دانشجویان مقطع لیسانس و ارشد می باشد و مبلغی برابر با ۱۲۰۰۰ یورو می باشد.

KETO SCHOLARSHIP2020

این بورسیه نیز برای دو مقطع لیسانس و فوق لیستنس عرضه می شود و مبلغی برابر با ۳۵۰۰ دلار دارد.

SHIFT CULINARY SCHOLARSHIP 7

این بورسیه فقط برای مقطع لیسانس است و مبلغی برابر با ۱۰۰۰ دلار دارد.

بورسیه تحصیلی دومنیکا

رتبه های دانشگاه های دومینیکا

برخی از دانشگاه های و کالج های دومینیکا توانسته اند در سطع جهانی به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند و می توانند برای افرادی که پنبال تحصیل در دومینیکا هستند موفقیتی بزرگ رقم بزنند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از :

ـ دانشگاه هند غربی :

این دانشگاه در شهر روسو دومینیکا قرار دارد و یک موسسه آزاد محسوب می شود که تنوع رشته ای بسیار بالایی دارد.

ـ دانشگاه علوم پزشکی روسو :

این دانشگاه هم قسمت خصوصی و هم دولتی دارد که هزینه های دانشگاهی در این منطقه از سوی دولت تامین خواهد شد.

ـ کالج محلی دومینیکا :

این کالج برای دوسال اول تحصیل شرایط دانشگاه های دولتی را برای دانشجو فراهم می کند و شخص می تواند در کنار تحصیل به کار نیز مشغول شود.

آزمون های ورودی به دانشگاه های دومینیکا

آزمون ورود به دوره لیسانس : این آزمون برای ورود به مقطع لیسانس انجام می شود که دارای دو پارت است که سوالات همه به انگلیسی و مرتبط با رشته انتخابی فرد خواهد بود.

ـ آزمون ورود به مقطع ارشد و دکترا : این آزمون ها تخصصی خواهد بود و سوالات مرتبط با رشته های افراد است و باید به یک سوم سوالات درست پاسخ داده شود تا پذیرش انجام شود.

شرایط لازم :

ناگفته نماند افرادی که قصد ورود به رشته های مهندسی شهرسازی یا عمران را دارند باید بتوانند در آزمون های ورودی به بهترین شکل عمل کنند. آزمون های مرتبط با رشته های علوم پایه از آزمون های مهندسی جدا خواهند بود و هر چه نمره افراد در این آزمون ها بالاتر باشد روند تحصیلی بهتر و سریع تر انجام خواهد گرفت.

آزمون های ورودی دانشگاه های دومنیکا

آزمون های بین المللی : در آزمون های بین المللی برد باید بتواند امتیاز ۵۱ درصدی آزمون را کسب کند تا بتواند در بهترین شرکت های دومینیکا مشغول به کار شود. شما نیاز است پایه تحصیلی قوی داشته تا بتوانید پارت اول سوالات را در کمتر از ۱۰ دقیقه با رعایت اصول استاندارد پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *