اگر قصد تحصیل پزشکی در اوکراین را دارید بخوانید

تحصیل پزشکی در اوکراین

کشور اوکراین در شرق اروپا وجود دارد و همچنینی با لهستان ؛ مجارستان و اسلووکی دارای مرز مشترک است. رشد اقتصادی این کشور در سال های اخیر افزایش داشته و این کشور توانسته در زمینه گردشگری نیز به رشد مالی خوبی دست پیدا کند. اوکراین توانسته در سال های اخیر در زمینه تحصیلی به خصوص پزشکی دست پیدا کند به همین دلیل بسیاری از متقاضیان به دنبال تحصیل پزشکی در اوکراین هستند. این انتخاب برای کسانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور بدون افت کیفیت و مقرون به صرفه هستند مناسب است.

تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان های انگلیسی وجود دارد و چون زبان بین المللی است برای بسیاری از افراد راحت تر خواهد بود. هزینه زندگی در این کشور نیز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است و دانشگاه های برتر موجود در آن می تواند آینده ای روشن برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند رقم بزند.

تحصیل پزشکی در اوکراین

کسانی که به دنبال دانشگاه های ارزان قیمت با کیفیت های بالایی هستند نباید پذیرش در دانشگاه های اوکراین را از دست بدهند. بیشتر دانشگاه های پزشکی این کشور رشته های پزشکی ؛ پرستاری ؛ دندانپزشکی و داروسازی را آموزش داده که تجربه ای بالای بیست سال در زمینه آموزش به زبان انگلیسی و فرانسوی دارند.

 پزشکی در اوکراین

دانشجویان بین المللی :

بیشتر دانشجویان بین المللی در دانشگاه های اوراین از چین ؛ ترکیه ؛ مالزی ؛ روسیه ؛ اوگاندا ؛ هند و کشورهای اروپای مرکزی هستند و مدرکی که از این دانشگاه های دریافت می کنند در تمام جهان از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

زبان تحصیل در اوکراین:

ربانی که در دانشگاه های اوکراین با آن به دانشجویان تدریس می شود بیشتر زبان انگلیسی است و زبان اوکراینی و روسی نیز در کنار آن ها دیده می شود. زبان تحصیل پزشکی در اوکراین روسی ؛ اوکراینی ؛ انگلیسی و فرانسوی است و دانشجویان پزشکی  باید دوره های یکساله زبان را برای یادگیری اوکراینی بگذرانند.

زبان تحصیل در اوکراین

دانشگاه های اوکراین

اروزه اوکراین در بین دانشجویان پزشکی که می خواهند دوره کارشناسی پزشکی خود را در خارج از کشور بگذرانند محبوب است چرا که مقاطع مختلف پزشکی را در بهترین دانشگاه ها و با مدارک معتبر آموزش می دهند.

مدارک پایان تحصیل :

افرادی که مدارک تحصیلی پزشکی خود را از دانشگاه های معتبر اوکراین دریافت می کنند واجد شرایط کارکردن در تمام نقاط جهان خواهند بود.

دوره های تحصیل پزشکی دراوکراین :

دوره کارشناسی پزشکی در اوکراین ۶ سال ؛ دوره تخصصی ۳ الی ۴ سال  و دوره ی تکمیلی پزشکی ۲ الی ۳ سال خواهد بود.

معرفی برترین دانشگاه های پزشکی اوکراین

برای تحصیل پزشکی در اوکراین باید هدف خود را دانشگاه های برتر اوکراین قرار دهید تنا مدارک نعتبر دریافت کنید.در ادامه با هم چند نمونه از این دانشگاه ها را خواهیم دید :

ـ دانشگاه پزشکی کی یف : این دانشگاه در کی یف قرار دارد و سالانه شهریه ای  برابر با ۳ هزار و پانصد دلار امریکا دارد. این دانشگاه برترین موسسه اموزشی پزشکی در اوکراین به شمار می رود.

دانشگاه های پزشکی اوکراین

ـ دانشگاه ملی پزشکی دونتسک : این دانشگاه نیز در کی یف قرار دارد و شهریه ی آن سالانه برابر ۴ هزار دلار می باشد. اولین دانشگاه بود که رشته های داروسازی ؛ داندان پزشکی و پزشکی را با زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی پس از استقلال اوکراین راه اندازی کرد.

ـ دانشگاه پزشکی دولتی زاپوریژیا : این دانشگاه در زاپوریزیا قرار دارد و سالانه شهریه ان برابر ۴ هزار و پانصد دلار می باشد.

ـ دانشگاه پزشکی دولتی بوکووینین : این دانشگاه در شهر چرنیوتسی اوکراین می باشد و شهریه آن مقدار سه هزار و نهصد دلار امریکا می باشد.

ـ دانشگاه ملی پزشکی اودسا : این دانشگاه در شهر اودسا قرار دارد و شهریه آن برابر چهار هزار و هفتصد دلار می باشد. این دانشگاه اولین دانشگاه در اوکراین بود که آموزش پزشکی را با رسانه انگلیسی را آغاز کرد.

دانشگاه اونسا در اوکراین

ـ دانشگاه ایالتی سومی : در شهر سومی قرار دارد و شهریه سالانه آن برابر سه هزار و پانصد دلار خواهد بود.

شرایط کاری پس از تحصیل پزشکی در اوکراین

دانشجویان پس از اتمام تحصیل پزشکی در اورکاین می توانند در بیمارستان ها مشغول به کار شود اما با دریافت دکترای پزشکی پروسه استخدام خیلی سریع تر خواهد بود.

به دلیل کمبود پزشک های تخصصی در اوکراین این افراد با حقوق بالایی استخدام خواهند شد و همینطور تقاضای تحصیل در این رشته ها نیز رو به افزایش است.

اخذ اقامت اوکراین

مجوز برای اقامت موقت در اوکراین برای بعد از به پایان رساندن دوره ی کارشناسی پزشکی و دریافت مجوز کار ضروری خواهد بود. اما کارفرما نیز می تواند برای دریافت مجوز کار برای کارمندان خود اقدام کند. کار تناه با مجوز اقامت موقت غیرقانونی خواهد بود اما مجوزهای فرد می تواند در حد شروع یک کاره پاره وقت به او کمک کند.

شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین

برای پذیرش دانشگاه ها در رشته پزشکی نیاز به انجام هیچ آزمونی نخواهد بود و همینطور نیاز به مدارک زبانی ایلتس یا تافل وجود نخواهد داشت. شرایط پذیرش در دانشگاه ها عبارتند از :

ـ فرد باید کپی از گذرنامه جهانی خود با حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.

ـ کمتر از ۱۷ سال و بالاتر از ۲۵ سال نداشته باشد.

ـ پیش پرداخت هزینه های ویزا ؛ دعوتنامه و… به مقدار ۳۰۰ دلار

ـ نمرات بالا در دروس فیزیک ؛ شیمی ؛ انگلیسی و زیست در دیپلم

ـ کپی مدارک هویتی مثل شناسنامه

شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *