انواع روش های مهاجرت به تاجیکستان

کشور تاجیکستان در یک منطقه کوهستانی قرار دارد که در آسیای مرکزی واقع است. پایتخت این کشور شهر دوشنبه است و با کشورهای نظیر افغانستان ؛ قرقیزستان و ازبکستان مرز مشترک دارد.

نرخ تورم در این کشور در سال های اخیر کاهش یافته و تغییرات قیمت تولید کننده حدودا ۶۵ درصد می باشد.

زبان رسمی مردم تاجیکستان به صورت تاجیکی است. رضایت کسانی که مهاجرت به تاجیکستان را انتخاب کردند در زمینه کاری بسیار زیاد است و این نشان دهنده ی آن است که این کشور فضای کاری خوبی برای جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال دارد.

از نظر تحصیلی این کشور در مقطع دکترا بسیار عالی عمل می کند و برای ادامه تحصیل در این دوره باید پایان نامه ارشد بسیار خوبی ارائه داده باشید.

در ادامه با انواع روش های مهاجرت به تاجیکستان آشنا خواهید شد.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق کار

در مرحله اول شما باید با یک کارفرما در تاجیکستان صحبت کرده و آن فرد شما را از نظر کاری و زندگی ارزیابی کرده و بعد دعوتنامه کاری برای شما ارسال کنند.

مهارت در اخذ دعوتنامه از کشور تاجیکستان بسیار ضروری است و ویزای کاری شما بعد از ۳ الی ۶ ماه صادر خواهد شد.

برای اشتغال به کار در تاجیکستان سابقه کاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق تحصیل

برای تحصیل در تاجیکستان باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و اثبات کنید از نظر مالی در وضعیت مناسبی می باشید.

امنیت اجتماعی بالا و کیفیت آموزشی عالی باعث شده افراد بسیاری این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. تحصیل در این کشور نیاز به مدرک آیلتس با نمره ۶ دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی :

ـ تایید مداک توسط سفارت تاجیکستان

ـ پاسپورت معتبر

ـ معرفی حساب بانکی برای اثبات توانایی مالی

ـ آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات

ـ دو قطعه عکس رنگی ۶ در ۴

مهاجرت به تاجیکستان از طریق سرمایه گذاری

این روش برای کسانی که بتوانند مسیرهای سرمایه گذاری و کسب و کار را باهم ادغام کنند بسیار مناسب خواهد بود چرا که این روش برای کسانی است که بتوانند به مسیرهای کاری این کشور ورد پیدا کرده و از طریق سرمایه گذاری های روتین به سود بسیاری دست پیدا کنند.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق ازدواج

با ازدواج با یک تبعه تاجیکی شما می توانید اقامت این کشور را بدست آورید و بعد از دو سال زندگی مشترک می توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

شرایط ازدواج در تاجیکستان :

ارائه پاسپورت با کپی ؛ شناسنامه فرد متقاضی ؛ گواهی عدم سو پیشینه ؛ اثبات توان مالی ؛ اگر قبلا ازدواج کرده باید سند طلاق یا گواهی فوت همسر قبلی ارائه داده شود.

مهاجرت به تاجیکستان با تولد

اگر پدر و مادر کودک متولد شده تبعه تاجیکی باشد بدون توجه به محل تولد به وی تابعیت داده خواهد شد. اگر تابعیت پدر و مادر با هم فرق کند اما یکی از آنها در زمان تولد کودک تبعه تاجیکی و دیگر تبعه خارجی دیگر باشد اما هر دو اقامت این کشور را دارند تابعیت کودک بر اساس توافق پدرومادر خواهد بود.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق پناهندگی

برای مهاجرت به تاجیکستان از این روش اگر در کشور خود تحت آزار و اذیت قرار گرفته باشید یا به دلیل نژاد و مذهب خود در خطر قرار دارید می توانید تاجیکستان را برای پناهندگی انتخاب کنید.

مهاجرت به تاجیکستان با شرایط خاص

مردم کشور تاجیکستان بسیار هنر دوست می باشند و طراحی و معماری در این کشور از رویکرد مشخصی برخوردار است. مهاجرت از طریق روش های خاص می تواند برای شرکت در یک سمینار یا گالری هنری باشد و از این طریق ویزا دریافت کنید. این کار از طریق زمینه های ورزشی نیز امکانپذیر است که مدت اعتبار این ویزا ۲ ماهه خواهد بود.

مهاجرت توریستی به تاجیکستان

مهاجرت به تاجیکستان به عنوان یک توریست نیاز به اخذ ویزا خواهد داشت. برای دریافت مجوز ورود به این کشور به عنوان یک توریست مدت زمان یک ماه نیاز خواهد بود.

شرایط دریافت ویزای توریستی :

فرد باید توان مالی خوبی داشته باشد و مدارک هویتی معتبری ارائه کند و ثابت کند که قصد برگشت به کشور خود را خواهد داشت { می توانند از مدارک تحصیلی یا کاری برای اثبات استفاده کنند }.اعتبار ویزای توریستی ۳ ماه است.

مهاجرت به تاجیکستان از طریق همراه

در این روش فرد اصلی باید درخواست اقامت دهد و بعد از طی شدن مراحل اقامتی فرد متقاضی می تواند درخواست ویزای همراه داشته باشد. ناگفته نماند این روش مهاجرت در سال های اخیر تغییراتی داشته است.

شرایط مهاجرت به کشور تاجیکستان

برای مهاجرت به تاجیکستان باید گفت شرایط این کشور در این زمینه بهبود داشته و بیشترین مهاجرپذیری در زمینه کسب و کار است چرا که نرخ بیکاری در این کشور حدودا ۲ درصد اعلام شده اما برای ورود از طریق کالر ابتدا باید حرفه شخص مشخص شود.

شهرهای مهاجر پذیر تاجیکستان

پایتخت کشور تاجیکستان یعنی شهر دوشنبه از شهرهای فرهنگی این کشور محسوب می شود که قدمت تاریخی زیادی دارد و به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری مورد علاقه بسیاری از توریست های بین المللی می باشد.

تحصیل در شهر دوشنبه و دانشگاه های آن شرایط عالی دارد و بیشترین مهاجرت به این شهر انجام می شود.

دریافت اقامت ؛ پاسپورت  تاجیکستان

اقامت :

برای اقامت در تاجیکستان فرد باید رزومه کاری و سرمایه گذاری قوی داشته باشد و این پروسه بین ۳ الی ۵ سال زمان می برد.

پاسپورت :

برای مهاجرت به تاجیکستان و دریافت پاسپورت این کشور در ابتدا باید به زبان تاجیکی مسلط بوده و سعی کنید مسیر اخذ پاسپورت این کشور را نسبت به دیگر کشورها جدی تر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *