اقامت یونان و خرید ملک

اقامت در یونان با خرید ملک

در سال های اخیر خرید ملک در کشورهای خارجی و اروپایی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است که در واقع نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود.با خرید ملک در کشورهای خارجی می توان هم شهروندی و اقامت آن کشور را نیز به دست آورد و هم نوعی سرمایه گذاری کم ریسک انجام داد. در چند سال گذشته خرید ملک در یونان بسیار مورد توجه بسیاری از ایرانیان بوده چراکه با خرید ملک در یونان افراد می توانند اقامت این کشور اروپایی و بی نظیر را بدست آورند.

اخذ اقامت با خرید ملک در یونان می تواند انتخابی ایده آل در جهت سرمایه گذاری در یکی از کشورهای قاره اروپا محسوب شود چرا که یونان علاوه بر داشتن آب و هوایی مناسب و مکان های دیدنی و توریستی و همینطور عضو اتحادیه اروپا بودن می تواند مزایای فراوانی برای شما به ارمغان آورد.

اخذ اقامت یونان با خرید ملک

برای خرید ملک در یونان باید از قوانین ان نیز اطلاع داشته باشید. در قدم اول تمامی مدارک مورد نیاز از خریدار و فروشنده ملک دریافت می شود و پس از بررسی های لازم می توان مراحل بعدی را انجام داد.

در قرارداد طرفین برای خرید ملک در یونان باید مواردی از جمله اطلاعات مالک ؛ جریمه فسخ قرارداد ؛ طریقه تسویه حساب برای انتقال دادن مالکیت و قیمت ملک مورد نظر ذکر شود.

مراحل خرید ملک در یونان

قدم اول:

در مرحله اول باید به دنبال ملکی باشید که با توجه به شرایطتان از موقعیت و قیمت مناسبی برخوردار باشد که برای این کار می توانید با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کنید.

قدم دوم:

در قدم بعدی باید با یک وکیل مهاجرتی کاربلد و حاذق برای انجام امور اداری از جمله بررسی وضعیت ملک انتخابی همکاری کنید. بررسی وضعیت ملک انتخاب شده باید توسط اداره املاک در یونان مشخص شود.

قدم سوم:

بعد از انجام کارهای قانونی مرتبط با خرید باید برای قیمت نهایی ملک با فروشنده توافق شود. در این مرحله نقش آژانس های معاملات املاکی پررنگ تر خواهد شد.

قدم چهارم:

آماده سازی قرارداد مرحله چهارم خرید ملک در یونان خواهد بود. در قرارداد جزئیاتی از جمله قیمت ؛ مشخصات مالک و… ذکر خواهد شد که تنظیم قرارداد باید توسط افراد متخصص در دفتر اسناد رسمی یا توسط یک وکیل انجام شود.

قدم پنجم:

در این مرحله از خرید ملک در یونان باید برای دریافت کد مالیاتی درخواست داده شود و حسابی در بانک های یونان افتتاح کرد.

قدم ششم:

 بعد از انجام تمامی مراحل ذکر شده نوبت به امضای قرارداد بین فروشمنده و خریدار و وکیل و دفتراسناد رسمی املاک خواهد رسید. در این مرحله خریدار باید پول توافق شده را به حساب فروشنده انتقال دهد.

قدم هفتم:

بعد از انتقال پول و انتقال سند به خریدار باید ملک مورد نظر در یونان توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی در سیستم ثبت املاک یونان به ثبت برسد. ملک خریداری شده باید در سیستم سازمان امور مالیاتی یونان نی به ثبت برسد.

مزایای خرید ملک در یونان

ـ خرید انواع ملک از جمله مسکونی ؛ تجاری یا زمین

ـ امکان سفر به کشورهای مختلف حوزه شینگن

ـ هزینه کم اخذ ویزای طلایی یونان

ـ اخذ اقامت پنج ساله یونان و امکان تمدید آن

ـ امکان درخواست پاسپورت و شهروندی بعد از هفت سال اقامت

ـ امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی و ویزاکارت

ـ کم بودن فاصله بین ایران و یونان نسبت به دیگر کشورهای حوزه شینگن

ـ امکان همراهی اعضای خانواده

ـ عدم نیاز به حضور دائمی در یونان

ـ محیط زندگی جذاب در یونان

معرفی مناطق جذاب برای خرید ملک در یونان

ـ جزیره کرفو

این جزیره یکی از جزیره های محبوب در یونان به شمار می رود و دارای معروف ترین استراحتگاه های تفریحی در این کشور می باشد. بسیاری از مقامات معروف در این جزیره اقامتگاه های خصوصی دارند و قوانین ساخت و ساز در اینجا اجازه توسعه ساختمانی مرتفع را نمی دهد و محیط طبیعی آن را حفظ می کند. خرید ملک در این جیزره می تواند انتخاب جذاب و ایده آلی باشد.

ـ پلوپونس

اگر می خواهید با سبک زندگی سنتی در این کشور آشنا شوید می توانید در این منطقه برای خرید ملک در یونان اقدام کنید.

هزینه زندگی در این مکان بسیار مقرون به صرفه است و محیطی جذاب و طبیعی دارد که ظرفیت زیادی برای توسعه خواهد داشت.

ـ جزیره کرت

این جزیره بزرگ ترین و پرجمعیت ترین جزیره یونان به شمار می رود چرا که دارای آب و هوایی مطبوع و سبک زندگی جذاب است و امکان قایق رانی و انجام ورزش های آبی را به افراد خواهد داد.

در این جزیره دو فرودگاه بین المللی قراردارد که رفت و آمد را بسیار راحت  آسان کرده و زندگی ای مدرن را برای افراد به وجود آورده است.

محدودیت خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان همانند بقیه کشورها نیز محدودیت هایی خوهاد داشت:

ـ تمکل زمین هایی که خارج از منطقه شهری قرار دارند محدودیت هایی دارد.

ـ تملک زمین هایی که در مناطق نزدیک به مرز قرار دارند پیش نیازهایی دارد که سرمایه گذاران باید با داشتن مجوز هایی مخصوص برای خرید ملک در این نواحی اقدام کنند.

ـ خرید ملک دریوان در زمین هایی تاریخی که جز آثار ارزشمند باستانی به شمار می روند بر اساس قوانین کشور یونان ممنوع و غیر مجاز تلقی می شود.

ـ خرید مناطقی در نزدیکی سواحل ممکن است با شرایط خاصی توسط دولت یوان ممنوع یا غیر مجاز خوانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *