اخذ ویزای تحصیلی کشور هند

تحصیل در هند

اخذ ویزای تحصیلی هند در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیات تحصیل در خارج از کشور بوده چرا که هند بهترین کشور آسیایی در زمینه تحصیل به شمار می رود.

این کشور از لحاظ فرهنگ غنی و کیفیت تحصیلی بالا در جایگاه ویژه ای قرار دارد و دومین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید.

یکی از دلایلی که بیشتر افراد برای تحصیل این کشور آسیایی را انتخاب می کنند هزینه پایین زندگی و تحصیل می باشد اگر چه دارای دانشگاه های با کیفیتی می باشد.

سیستم اموزشی و اقصاد کشور هند در سال های اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و دارای هزاران کالج و موسسات دولتی و خصوصی برای تدریس و تحصیل است. نظام آموزشی کشور هند در رتبه بندی جهانی رتبه ۲۴ را از آن خود کرده به همین دلیلی مدارک دریافتی از دانشگاه های معتبر ان می تواند آینده ی تحصیلی روشنی را برای شما رقم بزند.

انوع مقطع تحصیلی در هند

مقطع لیسانس :

برای اخذ ویزای تحصیلی هند و تحصیل در مقطع کارشناسی همانند تحصیل در مالزی شما باید دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید. تمامی دروس در تمامی مقاطع در دانشگاه های هند به زبان انگلیسی ارايه خواهد شد اما شما به مدرک زبان نیاز نخواهید داشت و فقط تسلط بر این زبان کافی می باشد.

طول دوره ی این مقطع برابر سه الی چهار سال خواهد بود. انتخاب واحد در هندوستان به این صورت است که شما چهار درس را در هر سال انتخاب کرده و می خوانید تا واحد های گذرانده خود را تکمیل کرده و کتوسط هر سال هر دانشجو هشت کتاب را مطالعه خواهد کرد.

مقطع فوق لیسانس :

تقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی هند در جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه های این کشور بسیار زیاد است و برای پذیرش در دانشگاه های معتبر هند معدل لیسانس افراد باید بالای ۱۴ باشد.

برای تحصیل در این دوره ی دو ساله هر چه رزومه تحصیلی افراد قوی تر و نمرات درخشان تری داشته باشد شانس پذیرش در دانشگاه های برتر هند نیز بیشتر خواهد شد.

انواع مقاطه تحصیلی در هند

مقطع دکترا:

این دوره سه الی ۵ ساله می باشد اما نحوه ی تحصیل در این دوره بصورت آموزشی نخواهد بود بلکه افراد باید تمام وقت خود را برای ارائه مقالات و پژوهش ها صرف کنند و این دوره بیشتر جنبه تحقیقاتی خواهد داشت.

ایده های شما در این دوره ی تحصیلی می تواند شما را با کارآفرینان رشته تحصیلیتان آشنا کرده و آینده شغلیتان را رقم بزند.

رشت هایی مثل رشته های فنی و رشته های هنر و علوم وانسانی آینده ی روشن تری را در این دوره برای شما رقم خواهد زد.

تحصیل در هند

تحصیل در کشور هند از سن ۷ سالگی آغاز می شود که تا ۱۷ سالگی ادامه دارد. پنج سال دوره ابتدایی و هفت سال دوره ی متوسطه خواهد بود.

برای اخذ ویزای تحصیلی هند افراد باید دیپلم دوازده ساله داشته باشند اگر دارای دیپلم ۱۲ ساله نباشند یا باید دوره پیش دانشگاهی را در کشور خود بگذرانند یا به هند آمده و این دوره را مطابق با رشته تحصیلی خود در این کشور انجام دهند.

دانشگاه های هند

دانشگاه های هند :

برای ورود به دانشگاه های معتبر هند شرط معدل وجود دارد و کسانی که معدل بالتری داشته باشند شانس بیشتری برای تحصیل در دانشگاه ها دارند.

در دانشگاه هایی که کتقاضی تحصیلی زیادی دارد آزمون های ورودی برای پذیرش دانش آموزان با استعداد انجام خواهد شد.

هزینه تحصیل در هند

کشور هند یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای دریافت مدرک دانشجویی معتبر می باشد که از نظر اقتصادی زندگی و تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

هر ساله بیشتر از پنج هزار دانشجوی بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی هندوستان درخواست می دهند و هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته می تواند هر ترم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار باشد.

با توجه به کیفیت آموزشی بالا و هزینه پایین تحصیل در کشور هند تعداد متقاضیان هر سال بیشتر از سال قبل می باشد.

بورسیه تحصیلی هند

بورسیه تحصیلی هند

ـ بورسیه تحصیلی موسسه تحقیقات ایندیرا

این بورسیه به دانشجویانی که قصد تحصیل رایگان در هند دارند داده خواهد شد.مزایای این بورسیه شامل تامین هزینه محل اقامت ؛ کمک هزینه دانشجویی ؛ خرید کتاب و بلیط های هپایپیمایی برای سفر به هند خواهد بود.

ـ بورسیه فرهنگی عمومی

این بورسیه به متقاضیان کشورهای خاص برای تحصیل رایگان در هند داده می شود. مزایای این بورسیه شامل هزینه تحصیلی ؛ کمک هزینه خوابگاه ؛ کمک هزینه پایان نامه و هزینه های پزشکی می شود.

 

 

کار در حین تحصیل در هند

دانشجویان بین المللی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی هند شده اند نمی توانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند. دولت هند برای کارکردن دانشجویان خارجی در حین تحصیل سهت گیری هایی دارد که افراد می توانند با پیدا کردن فرصت مناسبی توسط اساتید یا آشنایان خود این سخت گیریها را برطرف کرده و به کار مشغول شوند.

دریافت مجوز کار:

افراد می توانند با دریافت مجوز کار و ارائه مدارک خواسته شده به اداره مهاجرت هند و گذراندن یک پروسه طولانی اداری اجازه کار دانشجویی در حین تحصیل را دریافت کنند.

شغل های مرتبط با کار دانشجویی

پس از اخذ ویزای تحصیلی هند و تامین هزینه های تحصیل و همینطور دریافت مجوز کار از اداره مهاجرت در این کشور افراد می توانند به کارهایی نظیر کار درکافه ها ؛ رستوران ها و… مشغول شوند. برخی دیگر نیز می توانند با استفاده از مهارت خود به کارهایی از جمله طراحی سایت ؛ تولید محتوا ؛ ترجمه ؛ برنامه نویسی و…  بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *