اخذ اقامت کشور صربستان

همه چیز درباره ی اخذ اقامت کشور صربستان

کشور صربستان با کشورهایی همچون مجارستان ؛ رومانی و بوسنی و کرواسی همسایه است که در مرکز جنوبی اروپا قرار دارد و پایتخت آن شهر زیبا و دیدنی بلگراد می باشد.

زبان رسمی این کشور صربی و واحد پول رسمی آن دینار است. راه های مختلفی که در همه ی کشورها نیز برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور صربستان وجود دارد عبارت است از ازدواج ؛ تولد ؛ سرمایه گذاری ؛ کار یا تحصیل می باشد که برای اخذ ویزای صربستان و مهاجرت به این کشور نیز استفاده از این راه ها نیز امکانپذیر خواهد بود.

کشور صربستان از جاذبه های گردشگری زیادی تشکیل شده که امکان دریافت ویزای توریستی را نیز برای افراد فراهم می کند اما مدت زمان ماندن در کشور صربستان با این ویزا کمتر از حد معمول خواهد بود و برای زندگی دائمی پیشنهاد نمی شود اما نکاتی در جهت تلاش برای اخذ اقامت صربستان برای زندگی دائم در ادامه ذکر شده است.

شرایط دریافت اقامت دائم کشور صربستان

برای اخذ ویزای کشور صربستان و اقامت دائمی در این کشور باید شرایطی داشته باشید که در ادامه این شرایط را باهم بررسی خواهیم کرد:

ـ برای حداقل ۳ سال با یک تبعه صربستانی یا فرد خارجی که اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج کرده باشید.

ـ افراد خارجی با ریشه صربستانی می توانند اقامت دائم را دریافت کنند.

ـ اقامت بیشتر از ۵ سال در این کشور و بعد دادن درخواست برای اقامت دائم

ـ فرد نابالغی که اقامت موقت دارد اما والدین وی تبعه کشور صربستان هستند.

 

اقامت موقت در صربستان

افرادی که موفق به اخذ اقامت کشور صربستان برای مدت کوتاه یا مشخصی شده اند باید مطابق با مجوز در این کشور اقامت داشته باشند. نوع اقامت افراد در گذرنامه ذکر خواهد شد و اگر قصد بیشتر ماندن در این کشور را خواهید داشت باید یکامه قبل از به اتمام رسیدن مهلت اقامت درخواست تمدید کنید چراکه اگر مدت زمان کمتری به پایان تاریخ اقامت مانده باشد درخواست تمدید پذیرفته نخواهد شد و بعد از اتمام مهلت شما به کشور خود برگردانده می شوید.

اخذ اقامت کشور صربستان از طریق تحصیل نیز موقت تلقی می شود که بعد از پایان تحصیل مهلت این ویزا به اتمام می رسد اما فرد می توانید با تغییر اقامت خود یا تمدید اقامت تحصیلی برای تحصیل در مقاطع بالاتر اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

زندگی در کشور صربستان

کشور صربستان کشور کوچکی در مرکز جنوبی اروپا است و طبیعت بکرو زیبا و سرسبز آن با معماری قدیمی این کشور را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کرده است وهمانطور که در مقاله بهترین کشورها برای مهاجرت به آن اشاره کرده بودیم می تواند بهترین مقصد برای مهاجرت باشد.

این کشور در جهت گردشگری و توریستی کشوری جذاب و ایده آل به شمار می رود و همچنین به عنوان انتخابی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم می تواند هدفی مناسب باشد چرا که زندگی راحت و هزینه های پایین در این کشور هدف بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی خواهد بود.

 

فرهنگ مردم کشور صربستان

مردم این کشور آداب و رسوم و فرهنگ های خاصی دارند از جمله این عادات می توان به رک بودن و نداشتن اصطلاحی در باب کنایه اشاره کرد و فرد متقاضی اخذ اقامت صربستان باید با این خصوصیات افراد آشنا شده و کنار آید.

مردم این کشور با وجود جنگ های زیادی که در سال های گذشته پشت سر گذاشته اند مردم شادی هستند و می توان در خیابانها و کافه های آن جوانان و خانواده هایی را دید که با وجود خستگی کار بازهم برای تفریح بیرون آمده اند.

دریافت ویزای کشور صربستان

شرایط دریافت ویزای این کشور کمی گیج کننده خواهد بود اگرچه قوانین مرتبط با آن ارائه شده اما باز هم هنگام عمل کردن کمی مبهم می باشد به عنوان مثال قانونی که برای توریست ها در این کشور وجود دارد این است که بعد از ۴۸ ساعت از ورود خود به این کشور به پلیس مراجعه کرده و زمان ورود خود را اعلام کنند.

برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای دائم کشور صربستان می توانید با اخذ ویزای موقت به این کشور مراجعه کرده و قوانین مرتبط با آن را متوجه شوید.

اخذ اقامت کشور صربستان به صورت موقت برای بسیاری از افراد از جمله توریست ها یا دانشجویان در حال تحصیل در این کشورآسان و راحت خواهد بود اما برای دریافت اقامت ویزای دائمی این کشور باید سه سال از ازدواج شما با یک تبعه کشور صربستان گذشته باشد و یا اینکه شما برای مدت طولانی در این کشور اقامت داشته و زندگی کرده باشید.

یادگیری زبان مردم صربستان

برای داشتن زندگی عالی و مناسب بهتر است قبل از اخذ اقامت کشور صربستان زبان آن را بیاموزید چرا که با یادگیری زبان بومی این کشور می توانید برای پیدا کردن کار و ارتباط گرفتن با بقیه مردم موفق عمل کنید.

یادگیری زبان صربی علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی به شما برای داشتن کاری پر در آمد از جمله آموزش زبان انگلیسی به افراد صربی کمک خواهد کرد.

زندگی در شهرهای کشور صربستان

زندگی در شهری به جز پایتخت صربستان یعتی بلگراد دارای شرایط سخت تری خواهد بود چرا که کنار آمدن با مردم و جوامع بقیه ی شهرهای صربستان کار راحتی نخواهد بود و دانستن زبان صربی در این امر کار بسیار مهمی می باشد و یکی از شرایط سخت دیگر زندگی در شهرهایی غیر از بلگراد پیدا کردن کار است و تنها کاری که به افراد مهاجر داده خواهد شد کارهای روز مزدی می باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *